Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har et lite problem.....

Har en SII som er rootet og som kjører Checkrom V7, har kjøpt meg en SIII nå og kunne tenkt meg å få tilbake den originale rommen til Samsung, er det mulig ??

Kjøpte den av en som ikke sa at den var rootet og har derfor ingen backup av originalrommen, er det noe sted der man eventuelt kan laste den ned ??

har du et triangel som varsler om at det har vørt installert uoriginal programvare når du skrur den på? I tilfelle trenger du en liten usb-dings som fjerner det (finnes en softwareløsning og, men den er litt risky) Koster en dollar på ebay.

 

Du kan følge denne guiden, men anbefaler altså en sånn dongle i stedet for triangelaway-appen. I tråden han linker til for å laste ned original ROM, skal du ha "I9100XWLPO". Husk å IKKE ta factory reset ETTER å ha tilbakestilt til original ROM, da kan telefonen brickes. (Kombinasjon av hw/sw-feil fra Samsung, har ingenting med at den har vært rootet å gjøre.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg oppdaterte i går min Samsung Galaxy S II til nyeste Android-versjon. Jeg brukte Kies på PC til å oppdatere.

Jeg hadde Gingerbread-versjonen og har nå den nyeste Ice Cream Sandwich-versjonen.

(Jeg har Telenor-abonnement, hvis det har noe å si)

Etter oppdateringen har jeg fått veldig mange problemer med telefonen.

 

Det første er at en "tabell" med spesifikasjoner/informasjon har festet seg til bakgrunnen i Hjem-skjermen. Når jeg blar til de forskjellige sidene står "tabellen" stille (selv om bakgrunnen beveger seg mellom sidene), og jeg får ikke fjernet den.

 

Et annet problem er at jeg ikke får låst skjermen. Jeg har valgt et mønster som skjermlås (og jeg har også prøvd alle de andre skjermlåsmetodene), men når jeg trykker på "Power"-knappen, skrur jeg bare av skjermen. Når jeg trykker på "Power"-knappen igjen, kommer jeg rett til Hjem-skjermen.

 

Jeg hadde også et problem med å koble meg på Telenors mobilnett (ringe og sende meldinger), og jeg kunne ikke koble det til manuelt i Innstillinger heller, men etter at jeg surret litt i Innstillinger, fant jeg ut at SIM-kortet måtte låses opp etter oppdateringen. (Vet ikke om dette er vanlig)

 

Jeg har formatert hele mobilen flere ganger på rad, både fra Innstillinger og fra den menyen man får opp når man skrur av mobilen og trykker Vol Up + Power (eller Hjem-knappen), men ingen av problemene har blitt blitt fikset.

 

Vet noen hvordan man fikser disse problemene?

Eller burde jeg bare levere den inn til Elkjøp? (Er det gratis?)

Lenke til kommentar

Har et lite problem.....

Har en SII som er rootet og som kjører Checkrom V7, har kjøpt meg en SIII nå og kunne tenkt meg å få tilbake den originale rommen til Samsung, er det mulig ??

Kjøpte den av en som ikke sa at den var rootet og har derfor ingen backup av originalrommen, er det noe sted der man eventuelt kan laste den ned ??

har du et triangel som varsler om at det har vørt installert uoriginal programvare når du skrur den på? I tilfelle trenger du en liten usb-dings som fjerner det (finnes en softwareløsning og, men den er litt risky) Koster en dollar på ebay.

 

Du kan følge denne guiden, men anbefaler altså en sånn dongle i stedet for triangelaway-appen. I tråden han linker til for å laste ned original ROM, skal du ha "I9100XWLPO". Husk å IKKE ta factory reset ETTER å ha tilbakestilt til original ROM, da kan telefonen brickes. (Kombinasjon av hw/sw-feil fra Samsung, har ingenting med at den har vært rootet å gjøre.)

Takker for hjelpa...da skal jeg sjekke det etter å ha byttet glass først....greide å knuse det på søndag :)

Lenke til kommentar

Værsegod. Fant du bare glasset og instruksjoner for å ,bytte bare det eller bytter du hele klumpen med det, pluss skjerm m.m.? Er jo flere som sier det er vanskelig å bytte bare glass. (Noe som IMHO er et rimelig ræva designvalg på en mobil. Det er ofte glasset/touchscreen går uten at skjermen gjør det.)

Lenke til kommentar

Værsegod. Fant du bare glasset og instruksjoner for å ,bytte bare det eller bytter du hele klumpen med det, pluss skjerm m.m.? Er jo flere som sier det er vanskelig å bytte bare glass. (Noe som IMHO er et rimelig ræva designvalg på en mobil. Det er ofte glasset/touchscreen går uten at skjermen gjør det.)

Leverer tlf til Samsungs Quick shop i oslo...koster 700 kr å få byttet det, så da gidder jeg ikke å gjøre det selv :)

Lenke til kommentar

Værsegod. Fant du bare glasset og instruksjoner for å ,bytte bare det eller bytter du hele klumpen med det, pluss skjerm m.m.? Er jo flere som sier det er vanskelig å bytte bare glass. (Noe som IMHO er et rimelig ræva designvalg på en mobil. Det er ofte glasset/touchscreen går uten at skjermen gjør det.)

Leverer tlf til Samsungs Quick shop i oslo...koster 700 kr å få byttet det, så da gidder jeg ikke å gjøre det selv :)

 

Når kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Værsegod. Fant du bare glasset og instruksjoner for å ,bytte bare det eller bytter du hele klumpen med det, pluss skjerm m.m.? Er jo flere som sier det er vanskelig å bytte bare glass. (Noe som IMHO er et rimelig ræva designvalg på en mobil. Det er ofte glasset/touchscreen går uten at skjermen gjør det.)

Leverer tlf til Samsungs Quick shop i oslo...koster 700 kr å få byttet det, så da gidder jeg ikke å gjøre det selv :)

 

Når kjøpte du den?

Kjøpte den for ca et år siden....

Lenke til kommentar

Værsegod. Fant du bare glasset og instruksjoner for å ,bytte bare det eller bytter du hele klumpen med det, pluss skjerm m.m.? Er jo flere som sier det er vanskelig å bytte bare glass. (Noe som IMHO er et rimelig ræva designvalg på en mobil. Det er ofte glasset/touchscreen går uten at skjermen gjør det.)

Leverer tlf til Samsungs Quick shop i oslo...koster 700 kr å få byttet det, så da gidder jeg ikke å gjøre det selv :)

 

Når kjøpte du den?

Kjøpte den for ca et år siden....

 

Mer eller mindre enn et år siden?

 

Spør fordi jeg er i samme situasjon vedrørende telefon og skjerm.

Lenke til kommentar

Værsegod. Fant du bare glasset og instruksjoner for å ,bytte bare det eller bytter du hele klumpen med det, pluss skjerm m.m.? Er jo flere som sier det er vanskelig å bytte bare glass. (Noe som IMHO er et rimelig ræva designvalg på en mobil. Det er ofte glasset/touchscreen går uten at skjermen gjør det.)

Leverer tlf til Samsungs Quick shop i oslo...koster 700 kr å få byttet det, så da gidder jeg ikke å gjøre det selv :)

 

Når kjøpte du den?

Kjøpte den for ca et år siden....

 

Mer eller mindre enn et år siden?

 

Spør fordi jeg er i samme situasjon vedrørende telefon og skjerm.

Kjøpte den i juli i fjor.

Lenke til kommentar

Koster 700,- dersom telefonen er kjøpt for mindre enn 12 måneder siden, så er den kjøpt i juli 2011 vil prisen bli høyere.

Da tror jeg at jeg kvitter meg med hele tlf...har kjøpt SIII

 

Om den er mer enn 12 mnd gammel tar samsung 2000,- for å bytte skjerm.

Da kvitter jeg meg med den, eller betaler en på finn.no 1400 for jobben.....

Lenke til kommentar

Var akkurat inne på Samsung norge sine sider på Fb og der står det at det koster 700 kr for å bytte skjerm på SII, står ikke noe om alder på tlf der.....

Samsung nevnte dette i en pressemelding når de preseterte Quick Support Center,

 

digi skrev litt om dette: http://www.digi.no/9...galaxy-skjermen

Det er noen forutsetninger knyttet til prisen. Mobilen må være nyere enn 12 måneder og reparasjonen må foretas hos et Samsung Quick Support Center, som skal kunne reparere mindre skader eller bytte skjermer mens kunden venter. Dersom skaden ikke kan repareres på stedet, får kunden låne en like god eller bedre smartmobil.

 

Flere andre håndskilder

http://www.mobili.no/nyheter/samsung-utvider-kundeservicen/

http://www.droidnytt.no/nyheter/samsung-utvider-kundeservicekonsept/26566/

Endret av Donnybrook
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...