Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Veit du hva? Jeg er så lei av Samsungs ganske så treige fremdrift på oppdateringer, ting som henger og den relativt grusomt stygge TouchWiz-launcheren at jeg er rimelig klar for å bytte ut alt sammen.

For ikke å snakke om originalrom er ganske så gla i strøm...

Må prøve å finne en som har mulighet til å leve litt mer enn 17 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe i veien for å skifte ut TouchWiz launcheren på originalt ROM, det er bare å laste ned en ny. At de telefonen trekker mye strøm kommer fra utallige årsaker, og erfaringsmessig vil jeg si at svært lite har med selve ROMet å gjøre, men heller mye med bruk og programmer som er installert.

Lenke til kommentar

Veit du hva? Jeg er så lei av Samsungs ganske så treige fremdrift på oppdateringer, ting som henger og den relativt grusomt stygge TouchWiz-launcheren at jeg er rimelig klar for å bytte ut alt sammen.

For ikke å snakke om originalrom er ganske så gla i strøm...

Må prøve å finne en som har mulighet til å leve litt mer enn 17 timer.

Batterikapasiteten varierer i forhold til bruken da. Batteriet mitt varer i mer enn en dag ved vanlig bruk, og jeg har originalrom (4.0.4). Alt annet er jo smak og behag egentlig.

Lenke til kommentar

Jaja, da får jeg ta meg bryet med å merge kontakter i etterkant da. Telefonen min har blitt helt gal etter siste oppdatering (4.0.4 pluss tilleggsoppdatering fra Samsung i sommer). Den får flere ganger daglig BSOD (black screen of Death), noe som henger og tømmer batteri, SMS som aldri blir mottatt (jeg får melding om ny SMS, men den finnes ingen steder...) osv...

Så nå blir det root (igjen) og custom firmware. Drit lei av Samsung.

 

Hvilken firmware er best nå for tiden da? Og root-opplegg. Er såååå mye å velge mellom på XDA

Jeg ville bare kjørt CM9 frem til CM10 er stable, hvis du vil ha noe stabilt - uten at jeg har prøvd CM9 selv enda (har planer om det). De færreste andre ROM har bugtrackere, nok utviklere, nok testere osv. til å levere et stabit produkt, selv om mang kan bruke mange av dem uten å oppleve problemer. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien for å skifte ut TouchWiz launcheren på originalt ROM, det er bare å laste ned en ny. At de telefonen trekker mye strøm kommer fra utallige årsaker, og erfaringsmessig vil jeg si at svært lite har med selve ROMet å gjøre, men heller mye med bruk og programmer som er installert.

Kjører GoLauncher. Orker ikke den grusomme TW. Mobilen har også begynt å tulle med det trådløse nettverket, driver og slår det av/deaktiverer det hele tiden. Så jeg må holde inne powerknappen og slå den på ganske så ofte. Små irriterende ting i hverdagen...

Men WiFi skal den på død og liv slå på hele tiden! Merkelig opplegg. Av med 3G og på med Wifi, selv om jeg har bedt om det motsatte. Telefonen lever sitt eget liv.

Ikke får jeg lov til å ta backup av telefonen lenger heller via Kies (som er et skikkelig drittprogram). Har også fått opp en melding om at telefonen min ikke støtter firmware-oppdatering via Kies.

 

Har rett og slett fått litt nok. Husker så mye bedre Hero-mobilen min ble med alternative roms, kanskje det er derfor jeg tror gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet..

Lenke til kommentar

 

Ikke får jeg lov til å ta backup av telefonen lenger heller via Kies (som er et skikkelig drittprogram). Har også fått opp en melding om at telefonen min ikke støtter firmware-oppdatering via Kies.

 

Kies er et godt bevis på at Samsung ikke kan software godt nok og total mangle på kvalitets kontroll. Hadde det ikke vært for custom ROM så hadde jeg nok pælma denne mobilen i veggen. Med cMIUI basert på JB ser jeg ikke noe grunn til å bytte ut mobilen før om et år.

Lenke til kommentar

En venn av meg (vil jo ikke ha dette på min kappe), har kjøpt seg en SII, og var veldig fornøyd i omtrent en uke. Det som skjedde var at batteriet plutselig gikk fra å vare i et par dager til å så vidt vare i én dag; dette til tross for at han har slått av alt som kan slåes av; gps, wifi, 3g, automatiske oppdateringer, lysstyrken er skrudd ned osv.

 

Oversikten over hva som bruker strøm ser omtrent slik ut:

 

Android OS: 30%

Celle standby: 25%

Skjerm: 20%

Android (ett eller annet): 10%

 

Hvor lenge kan en regne med at en SII klarer seg mellom hver lading? Jeg vet ikke hva han gjør med telefonen, men han påstår at han bruker den lite. Det vil si noen minutter ringing (maks 15 min), et par sms, sjekking av mail et par ganger, litt nettleser (veldig lite) per dag.

 

Sist han sjekket varte batteriet nesten 20 timer, da hadde telefonen vært uten dekning 4% av denne tiden.

 

Skal det være sånn?

 

Han har forresten funnet et uorginalt batteri som lover 20% lengre levetid (mot at telefonen blir et lite hakk tykkere), er dette noe poeng i?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

En venn av meg (vil jo ikke ha dette på min kappe), har kjøpt seg en SII, og var veldig fornøyd i omtrent en uke. Det som skjedde var at batteriet plutselig gikk fra å vare i et par dager til å så vidt vare i én dag; dette til tross for at han har slått av alt som kan slåes av; gps, wifi, 3g, automatiske oppdateringer, lysstyrken er skrudd ned osv.

 

Oversikten over hva som bruker strøm ser omtrent slik ut:

 

Android OS: 30%

Celle standby: 25%

Skjerm: 20%

Android (ett eller annet): 10%

 

Hvor lenge kan en regne med at en SII klarer seg mellom hver lading? Jeg vet ikke hva han gjør med telefonen, men han påstår at han bruker den lite. Det vil si noen minutter ringing (maks 15 min), et par sms, sjekking av mail et par ganger, litt nettleser (veldig lite) per dag.

 

Sist han sjekket varte batteriet nesten 20 timer, da hadde telefonen vært uten dekning 4% av denne tiden.

Det kommer an på. Etter min erfaring kan batteriet vare i mer enn 24 ihvertfall, ofte 30-35 timer med den bruken du beskriver over. Det som kan bruke mer strøm er dårlige apper som ligger i bakgrunn og suger strøm. Dersom telefonen søker etter dekning bruker dette også strøm. Dersom man har dekning hele tiden bruker ikke telefonen energi på å søke etter dekning og dermed varer batteriet lenger også.

 

(jeg har kun originale oppdateringer fra samsung, per i dag 4.0.4)

Endret av Ezio_
Lenke til kommentar

Hei!

har en samsung galaxy s2 som jeg presterte å miste i bakken og knuse glasset på :(

er kun glasset som er knust, lcd skjermen har ingen skader ;)

er det mulig å bare bytte glasset eller må jeg bytte lcd skjermen også, for har hørt at de er limt sammen og at man må bytte hele, men går det ann å få a glasset fra lcd skjermen å så lime på nytt glass på skjermen??

noen som har noe råd til hvordan jeg skal gjøre dette??? :)

takker for svar :)

Lenke til kommentar

Hei!

har en samsung galaxy s2 som jeg presterte å miste i bakken og knuse glasset på :(

er kun glasset som er knust, lcd skjermen har ingen skader ;)

er det mulig å bare bytte glasset eller må jeg bytte lcd skjermen også, for har hørt at de er limt sammen og at man må bytte hele, men går det ann å få a glasset fra lcd skjermen å så lime på nytt glass på skjermen??

noen som har noe råd til hvordan jeg skal gjøre dette??? :)

takker for svar :)

Hei,samsung har åpnet quick service butikker rundt omkring som skifter glasset for rundt 700 kr, det er halv pris i forhold til de som opererer på Finn.no

Lenke til kommentar

Har et lite problem.....

Har en SII som er rootet og som kjører Checkrom V7, har kjøpt meg en SIII nå og kunne tenkt meg å få tilbake den originale rommen til Samsung, er det mulig ??

Kjøpte den av en som ikke sa at den var rootet og har derfor ingen backup av originalrommen, er det noe sted der man eventuelt kan laste den ned ??

Lenke til kommentar

er dette prisen for jobben eller er skjermen inkl. i prisen?

har du eventuelt en link til en av disse butikkene? :)

tenkte egentlig kanskje å prøve å fikse det selv, men skulle gjerne vist om jeg ble nødt til å bytte hele skjermen eller om det er mulig å kun bytte glasset :)

Lenke til kommentar

er dette prisen for jobben eller er skjermen inkl. i prisen?

har du eventuelt en link til en av disse butikkene? :)

tenkte egentlig kanskje å prøve å fikse det selv, men skulle gjerne vist om jeg ble nødt til å bytte hele skjermen eller om det er mulig å kun bytte glasset :)

Spørs hvor i Norge du bor...er hvertfall en butikk i oslo som heter Foto og Video i Møllergata 4 som driver med det......du kan også sjekke Facebooksiden til Samsung Norge......

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...