Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Rootet telefonen min for noen dager siden. La inn wanamlite stock, med siste siyah kernel. Fremdeles svak batteriytelse. Det må da være noe gale med min telefon? Det har aldri vært så ille før ICS-oppdatering. post-52018-0-87601100-1339589418_thumb.png Jeg har nytt batteri fra en annen S2 jeg lånte en stund. Se forøvrig også min post hvor jeg sammenligner "ny lånetelefon" og min private telefon fra 2011. Link Legg også merke til at Android OS bruker 86% av batteriet. Telefonen hadde ca. 86% igjen av batteriet da jeg la meg ca. kl 02. Da har den ligget ubrukt på bordet gjennom hele natten, med WiFi på, god dekning på GSM.
Her er det noe galt ja, androidOS skal IKKE være så høyt. Hvis du har minnekort i, ta dette ut da det har vært en bug med dette tidligere. 16gb er ihvertfall nok for meg uansett. Ellers er det svært viktig å formatere interminne osv. Dette står riktignok ikke i "oppskriften" men uansett factory reset, wipe data, cache og dalvik så burde det være ok. Det var denne du brukte ikke sant?

 

Ja, det er det ROMet jeg har brukt.

Skal prøve trikset med SD-kort senere. Nå de to siste dagene har ikke batteriet vært så alt for gale, men for sikkerhets skyld lader jeg telefonen hver natt.

 

Jeg tok fullstendig wipe og clean før jeg flashet ROMet. Gjør alltid det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg opplevde noe lignende etter å ha inst. 32gb. minne, og deretter flyttet jeg det som flyttes kan fra intern til ekstern. Etter diverse forsøk på oppretting manuelt, var det å fabrikkgjenopprette som fikset sjiten. Har fungert veldig bra etter dette.

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp med en ting. Nettleseren på mobilen krasjer hele tiden (10+ ganger daglig), og det er stort sett når jeg går inn på facebook, og et par andre sider med mye innhold. Dette er så utrolig irriterende, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å fikse det. Har prøvd å tilbakestille nettleserinnstillingene, men det hjalp ikke. Telefonen ellers fungerer knirkefritt, så det frister lite med en hard reset, selv om det kanskje er det som må til?

Noen tips?

 

Har du prøvde å slette dataen til appen? Hjelper ofte og gjøres under innstillinger.

 

Jeg prøvde å gjøre som du sa, men etter en uke nå så er det null bedring. Om ikke det er blitt verre til og med! Nå er det force close nesten hver gang.

Hadde ikke vært så gale hvis Chrome fungerte skikkelig. Men problemet på Chrome er at jeg ikke får scrolle nedover en side før den er fullastet. På Facebook f.eks. tar det en hel evighet å laste inn hele siden, slik at jeg pent må sitte og vente. Og det aller største problemet er at når jeg skal fylle inn skjema o.l. på nettet(Chrome) så kræsjer den. Det gjør det umulig å logge seg på div. nettsider.

 

Må jeg ty til hard reset?

 

Et annet problem med telefonen er at den skipper til lydløs hele tiden. Med mindre jeg tar på høyeste volum, så er den på lydløs neste gang jeg åpner den. Helst skulle den vært på vibrering uten lyd.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg ny telefon. Det virker som de to klareste kandidatene for meg er Samsung Galaxy 2 og Samsung Galaxy 3. Av økonomiske årsaker har valget falgt på 2. Jeg har bare to spørsmål ang. kjøp av denne;

 

1) Hvor får man kjøpt den billigst?

2) Er det billigst å kjøpe den med/uten abonoment?

Lenke til kommentar

Hadde ikke vært så gale hvis Chrome fungerte skikkelig. Men problemet på Chrome er at jeg ikke får scrolle nedover en side før den er fullastet. På Facebook f.eks. tar det en hel evighet å laste inn hele siden, slik at jeg pent må sitte og vente. Og det aller største problemet er at når jeg skal fylle inn skjema o.l. på nettet(Chrome) så kræsjer den. Det gjør det umulig å logge seg på div. nettsider.

Hva med å bruke enn annen nettleser enn Chrome? Opera f.eks.?

 

Jeg skal kjøpe meg ny telefon. Det virker som de to klareste kandidatene for meg er Samsung Galaxy 2 og Samsung Galaxy 3. Av økonomiske årsaker har valget falgt på 2. Jeg har bare to spørsmål ang. kjøp av denne;

 

1) Hvor får man kjøpt den billigst?

2) Er det billigst å kjøpe den med/uten abonoment?

Jeg fikk den for ca. 2400kr hos tele2 i februar en gang. Men jeg anbefaler ikke å kjøpe en smarttelefon hos Tele2, da de gir deg svenske simkort, noe som kan føre til problemer med en del apps som nekter å godta at du er i norge, og ofte gir deg feil info, lisensproblemer eller annet tull. Ikke verdt bryet, når de i tillegg er 30kr dyrere for mediumabonnement enn de fleste andre.

 

Og for Guds skyld Ikke kjøp mobiltelefon i nettbutikken til Chess, Tele2 e.l.! Da kjøper du telefonen fra Moobi, Norges mest useriøse drittselskap som du virkelig IKKE vil måtte forholde deg til. Så sjekk ut Elkjøp, Lefdal Telekiosken eller hva du nå har i nærheten. De kan kanskje være like ille, men du har i hvert fall kontaktinformasjonen du trenger for å få tak i dem - det er vanskelig å gjemme seg to uker under disken, enn å ikke svare deg på mail på to uker (og ikke oppgi noe telefonnummer). Telenor er såvidt de eneste jeg vet som ikke bruker Moobi. Da får du jo i tillegg muligheten for BankID på mobil, det er jo kjekt.

 

Men hvis du kjøper den uten abonnement ville jeg valgt OneCall. Det er det eneste stedet utenom Chess hvor jeg har fått akseptabel kundeservice noen gang, men Chess har dessverre sluttet med det nå.

 

red: Sjekk prisjakt.no for priser uten abonnement.

 

Også ville jeg kanskje sjekket Finn eller QXL - eller til og med ebay.co.uk. Hivs du får den til godt under halve prisen for en telefon i god stand, burde det jo være ganske ok.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg ny telefon. Det virker som de to klareste kandidatene for meg er Samsung Galaxy 2 og Samsung Galaxy 3. Av økonomiske årsaker har valget falgt på 2. Jeg har bare to spørsmål ang. kjøp av denne;

 

1) Hvor får man kjøpt den billigst?

2) Er det billigst å kjøpe den med/uten abonoment?

 

Det kommer vel ann på hvilken operatør du ønsker. De fleste operatører ønsker nå å "kvitte" seg med telefonen fra sine lagre. Så de aller fleste har en "medium" løsning hvor de selger telefonen til kr 1,- med en viss sum i tillegg til den vanlige abonnementsprisen. Av erfaring så blir det alltid litt dyrere å kjøpe med abonnent hvis man regner på det. Men mange ganger skiller det ikke mer enn noen få hundrelapper.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg ny telefon. Det virker som de to klareste kandidatene for meg er Samsung Galaxy 2 og Samsung Galaxy 3. Av økonomiske årsaker har valget falgt på 2. Jeg har bare to spørsmål ang. kjøp av denne;

 

1) Hvor får man kjøpt den billigst?

2) Er det billigst å kjøpe den med/uten abonoment?

 

Kjøp uten ab. Cdon.no selger den for 3290,- u.ab.

Har selv kjøpt min der, de er veldig gode på kundeservice.

Endret av Ezio_
Lenke til kommentar

Man "må" jo ha et abonnement med noe inlkudert med denne telefonen uansett, og Medium-type-abonnementene koster minst 200kr/mnd=2400 for året med bindingstid. SKal man regne "totalprisen" for en telefon uten abonnement må man nesten legge 2400kr på prisen uansett. :p

Lenke til kommentar

Noen her som bruker en custom ICS rom som kan anbefale et godt modem for Norge?

 

Hei. Jeg sliter med å miste GSM nettet i enkelte tilfeller når jeg skal ringe ut, og det står "no network", nettet kommer tilbake igjen etter 5-10 sekunder.(jeg har som regel 3G avslått) Noen som har modem/radio å anbefale, eller tips om hva det kan være. Cache og dalvik chache er slettet x-antall ganger grunnet flashing av kernel og liknende. Andre gode tips mottas med takk.

Vennligst se vedlegg for informasjon om min Baseband, Kernel osv.

Takk

post-13458-0-19733500-1340007723_thumb.png

Lenke til kommentar

kunne noen gitt meg en link til nyeste icc med norsk tastatur.. dvs der man slipper å trykke "A" for å få "Å"?

 

Jeg kjører Custom rom, og har kjørt det lenge. Jeg kan velge å ha Norwegian Bokmål(Android keyboad som har alle bokstavene, inkludert Æ,Ø og Å) eller de andre som du ser i bildet vedlagt, som jeg må holde inne A og O inne, for å få norske bokstaver. Trykk og hold inne mellomrom tasten i en melding(i tekst feltet) og du skal få menyen som jeg har avbildet.(som sagt jeg har Custom ROM, og er usikker på om du får samme meny på Stock ROM).

post-13458-0-93857200-1340101318_thumb.png

Lenke til kommentar

Om noen ikke har kjøpt telefon enda og vil ha den hvite... så har de telefonen for 999kr + 399 i mnd ca 5.7k i året, du får med en gratis galaxy Y på kjøpet. Siden ingen gidder å skrive noe på den tråden TS lagde for priser, abn osv... Men ts kan godt nevne dette i den andre tråden eller noen andre... Jo dette er på spaceworld.

Edit: Dette er med djuice, 500 av alt, men det er kampanje fri data bruk ut året.

Endret av johnd2407
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...