Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Onkel gav opp å bruke en smarttelefon, og gikk tilbake til sin gamle "er kun en mobiltelefon". SÅ nå har han gitt den bort i julegave til pappa, men etter å ha skrudd den på med pappas sim, og tastet inn PIN-kode, dukker det opp en ny skjerm som spør om PIN-kode - en annen type skjerm med fulltastatur, så det ser ut som om det er et egenvalgt passord som skal tastes inn, men onkel er jo letter forvirret over denne teknologien, og kan ikke huske å ha satt noe. Noen som kan bekrefte hva det er,og evt. om det er noe standardpassord, eller noe man kan komme seg forbi på noen måte? Idiotisk at den kaller det PIN-kode..

 

Prøvde å gå inn i recovery og ta en factory reset, men da spørs den om passord. Heller ikke her fungerer noe onkel tror han kanskje har satt. Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hei,

 

Onkel gav opp å bruke en smarttelefon, og gikk tilbake til sin gamle "er kun en mobiltelefon". SÅ nå har han gitt den bort i julegave til pappa, men etter å ha skrudd den på med pappas sim, og tastet inn PIN-kode, dukker det opp en ny skjerm som spør om PIN-kode - en annen type skjerm med fulltastatur, så det ser ut som om det er et egenvalgt passord som skal tastes inn, men onkel er jo letter forvirret over denne teknologien, og kan ikke huske å ha satt noe. Noen som kan bekrefte hva det er,og evt. om det er noe standardpassord, eller noe man kan komme seg forbi på noen måte? Idiotisk at den kaller det PIN-kode..

 

Prøvde å gå inn i recovery og ta en factory reset, men da spørs den om passord. Heller ikke her fungerer noe onkel tror han kanskje har satt. Noen tanker?

 

Er litt usikker men mener å huske at via "samsung-dive" vil det være mulig med full resetting ...!?

 

smile.gif

Lenke til kommentar

Ja men svarte svingende da, kan jo ikke komme lurende med bilder av SIII nå når jeg sitter å jubler over at kjerringa har mistet sin HTC Desire og vil overta min S2. Mine planer om Note ble plutselig ikke SÅ altoppslukende lenger, for SIII så ut som en lekkerbisken og om specs stemmer så blir jo Note for en gammel teglstein å regne om kort tid :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet at dette temaet er spurt etter mange ganger, og JA, jeg har lest bakover i tråden.

Har til og med fulgt med tråden i flere mnd selv om jeg ikke har tlf.

 

Men skal kjøpe meg ny tlf i løpet av en mnds tid, eller allerede nå. Og som alltid med teknologi kommer noe nytt rett rundt hjørnet. Men tror jeg faller på denne tlf, relativt fremtidsrettet mtp specs og ICS, selv om oppløsningen "bekymrer" meg litt.

 

 

Så: Noen som har noen håndfaste datoer for en 3'er, ny galaxymodell eller LTE HD versjon til Norge?

 

Som alltid livredd for å kjøpe katta i sekken, eller at den får et prisfall på over 500,- rett etter kjøp.

For sannheten i mine øyne er jo rett og slett at denne telefonen fortsatt er regjerende selv om den har vært på markedet lenge.

 

Hilsen en blå gnier som er teknofantast.

Lenke til kommentar

Hehe.. gnier og teknofantast har jeg litt problemer med å forstå at du kan få til å passe sammen;-)

 

det vil jo som alltid være en liten risiko å kjøpe en mobil som har vært på markedet så lenge.. i morgen kan den være satt ned til halve prisen du må betale for den i dag..

 

Når det er sagt tror jeg uansett du vil bli fornøyd med en SGS2, jeg har hatt denne mobilen siden den kom i mai.. og etter å hatt en god del mobiler og aldri hatt en mobil lengre enn 4/5 mnd de siste årene, er dette den første mobilen jeg virkelig ønsker og beholde lengre:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Onkel gav opp å bruke en smarttelefon, og gikk tilbake til sin gamle "er kun en mobiltelefon". SÅ nå har han gitt den bort i julegave til pappa, men etter å ha skrudd den på med pappas sim, og tastet inn PIN-kode, dukker det opp en ny skjerm som spør om PIN-kode - en annen type skjerm med fulltastatur, så det ser ut som om det er et egenvalgt passord som skal tastes inn, men onkel er jo letter forvirret over denne teknologien, og kan ikke huske å ha satt noe. Noen som kan bekrefte hva det er,og evt. om det er noe standardpassord, eller noe man kan komme seg forbi på noen måte? Idiotisk at den kaller det PIN-kode..

 

Prøvde å gå inn i recovery og ta en factory reset, men da spørs den om passord. Heller ikke her fungerer noe onkel tror han kanskje har satt. Noen tanker?

Den pinkoden har får spørsmål om høres ut som om noe han må ha aktivert selv. Men hvis du får spørsmål om passord når du skal ta en factory reset, så vil det sannsynligvis være 0000 - alternativt åtte nuller.

Lenke til kommentar

Hehe.. gnier og teknofantast har jeg litt problemer med å forstå at du kan få til å passe sammen;-)

 

det vil jo som alltid være en liten risiko å kjøpe en mobil som har vært på markedet så lenge.. i morgen kan den være satt ned til halve prisen du må betale for den i dag..

 

Når det er sagt tror jeg uansett du vil bli fornøyd med en SGS2, jeg har hatt denne mobilen siden den kom i mai.. og etter å hatt en god del mobiler og aldri hatt en mobil lengre enn 4/5 mnd de siste årene, er dette den første mobilen jeg virkelig ønsker og beholde lengre:-)

 

 

Godt poeng! ;) Mer teknofantast enn gnier, prøver å kombinere best mulig. Burde bytta ut gnier med student kanskje..

 

Vil nok bli superfornøyd kontra min LG P500 (optimus one) jeg har nå, ingen tvil :)

Usikker på om det er lurt å legge i 4000,- for denne tlf nå, men det er vel en avgjørelse jeg må ta for meg selv... :-)

Lenke til kommentar

Den pinkoden har får spørsmål om høres ut som om noe han må ha aktivert selv. Men hvis du får spørsmål om passord når du skal ta en factory reset, så vil det sannsynligvis være 0000 - alternativt åtte nuller.

Jepp, det er det som kalles skjermlåspin - og når man har aktivert det, kan man faktisk ikke kjøre en factory reset fra recover uten den samme koden! Kudos, Samsung. I tillegg lagres den visst selv om du foraterer samtlige partisjoner og legger inn helt ny ROM. Om den bare va knyttet til noe innebygd kryptering, hadde det jo virkelig vært gode greier.

 

 

Det løste seg heldigvis da. :D

Satt ham ned med telefonen så han fikk se på skjermen som dukker opp, og forklarte hva den het og hvordan han evt. hadde aktivert den og når han hadde måtet taste inn koden, og så kom han på hva det var. Heldigvis. Takk til alle som foreslo løsninger uansett. :wee:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sLPwr6

Jeg har ett problem med telefonen, jeg får ikke koblet den til PC'en min. Jeg kobler til USB'en og mobilen og ingenting skjer. Først kom det opp "Åpne i mappe"-menyen osv, men nå skjer absolutt ingenting.

 

Jeg har lasta ned kies og prøvd å koble til det 15-20 ganger også, men det funker ikke. Er ganske avhengig av at dette funker, så blir for min del å levere den tilbake hvis det ikke funker... og mobilen funker ellers helt fint.

Har nå prøvd å tilbakestille den til fabrikkinnstillingene, men det har tydeligvis ikke forandret noe som helst.

 

Har Windows 7 64bit. :)

 

Er det noen som vet hvordan man løser dette, og kan dere forklare hvordan jeg gjør det? Helt ny på android, har hatt iPhone før, så er litt lost. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sLPwr6

Er det noen som vet hvordan man løser dette, og kan dere forklare hvordan jeg gjør det? Helt ny på android, har hatt iPhone før, så er litt lost. :)

Har du lagt inn usbdriver for telefonen i Windows?

 

Vanligvis dukker det opp nederst i høyre hjørne? Får opp feilmelding iallefall:

"Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)"

Må jeg inn på nett og laste ned? Hvor?

Den vises heller ikke på Min Datamaskin, er akkurat som om den ikke er tilkoblet

Endret av Slettet-sLPwr6
Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med telefonen, jeg får ikke koblet den til PC'en min. Jeg kobler til USB'en og mobilen og ingenting skjer. Først kom det opp "Åpne i mappe"-menyen osv, men nå skjer absolutt ingenting.

 

Jeg har lasta ned kies og prøvd å koble til det 15-20 ganger også, men det funker ikke. Er ganske avhengig av at dette funker, så blir for min del å levere den tilbake hvis det ikke funker... og mobilen funker ellers helt fint.

Har nå prøvd å tilbakestille den til fabrikkinnstillingene, men det har tydeligvis ikke forandret noe som helst.

 

Har Windows 7 64bit. :)

 

Er det noen som vet hvordan man løser dette, og kan dere forklare hvordan jeg gjør det? Helt ny på android, har hatt iPhone før, så er litt lost. :)

 

 

Prøv å skru på usb debugging under settings- applications - development. Så kobler du til gjennom notifikasjonene som du får når du kobler til usb kabelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sLPwr6

Må jeg inn på nett og laste ned? Hvor?

Hvis du ser på telefonens navn, så bør du få en god ide om hvor drivere finnes :D

F.eks samsung.com eller .no

Haha, joa, så mye omløp har jeg da... :) Men fant ingen drivere på samsung.no når jeg skjekka der så :)

 

Jeg har ett problem med telefonen, jeg får ikke koblet den til PC'en min. Jeg kobler til USB'en og mobilen og ingenting skjer. Først kom det opp "Åpne i mappe"-menyen osv, men nå skjer absolutt ingenting.

 

Jeg har lasta ned kies og prøvd å koble til det 15-20 ganger også, men det funker ikke. Er ganske avhengig av at dette funker, så blir for min del å levere den tilbake hvis det ikke funker... og mobilen funker ellers helt fint.

Har nå prøvd å tilbakestille den til fabrikkinnstillingene, men det har tydeligvis ikke forandret noe som helst.

 

Har Windows 7 64bit. :)

 

Er det noen som vet hvordan man løser dette, og kan dere forklare hvordan jeg gjør det? Helt ny på android, har hatt iPhone før, så er litt lost. :)

 

 

Prøv å skru på usb debugging under settings- applications - development. Så kobler du til gjennom notifikasjonene som du får når du kobler til usb kabelen.

Det ser ut til å ha funka! :) Får opp denne meldingen men,

"Koble til enheten igjen i modusen Samsung Kies (PC Studio). Kies støtter ikke den aktuelle tilkoblingsmodusen."

får vel bare prøve meg fram :)

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sLPwr6

Ja, men så får jeg opp den her:

"Koble til enheten igjen i modusen Samsung Kies (PC Studio). Kies støtter ikke den aktuelle tilkoblingsmodusen."

Det står at den er tilkoblet Kies og alt, så dette er jo litt... forvirrende. :s

What to do?

Endret av Slettet-sLPwr6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...