Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Mobilen min begynte plutselig og "lade seg selv". Altså, det sto at den var til lading, selv om den ikke var det. :p

Det er kjent at smuss og fuktighet ved ladekontakten fører til problemer. Det finnes info om dette på nettet og tips til rengjøring. http://androidforums...-warning-2.html

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mobilen min begynte plutselig og "lade seg selv". Altså, det sto at den var til lading, selv om den ikke var det. :p

 

Det er kjent at smuss og fuktighet ved ladekontakten fører til problemer. Det finnes info om dette på nettet og tips til rengjøring.

Ja, kan stemme det, siden der er ved ladekontakten det muligens har kommet vann. Så det var fukting under gummidekselet på baksiden ved kontakten.

Får søke meg litt rundt på google.

Lenke til kommentar

Har et lite dilemma med tlf'en min- (Galaxy S2)..

 

Mobilen min begynte plutselig og "lade seg selv". Altså, det sto at den var til lading, selv om den ikke var det. :p

Så tok jeg og slo den av, men før jeg rakk og slå den på igjen kom det opp en "Warning" melding om at batteriet eller mobilen var for varm. Dette står altså å blinker hele tiden, så lenge batteriet står i. Får hverken slått den på eller av.

 

Mulig den har vært utsatt for vann idag, men kan ikke være mye. Noen som har vært borti noe lignende? Ligger nå på tørking tilfeldig den var utsatt for vann. :p Har testet den litt i ettertid også, men samma feilmelding.

 

Same skjer med min rett som det er. Har funne ut att om eg set i ladaren så går det ann å slå på telefon. Har også gått når eg held inne på knappen når eg set i batteriet.

 

Får du også opp eit batteri ikon på venstre side der det visar 100 % sjøl om batteriet ikkje er 100 % lenger?

Lenke til kommentar
Mobilen min begynte plutselig og "lade seg selv". Altså, det sto at den var til lading, selv om den ikke var det. :p

 

Det er kjent at smuss og fuktighet ved ladekontakten fører til problemer. Det finnes info om dette på nettet og tips til rengjøring.

Ja, kan stemme det, siden der er ved ladekontakten det muligens har kommet vann. Så det var fukting under gummidekselet på baksiden ved kontakten.

Får søke meg litt rundt på google.

 

Samme skjedde meg. sendte inn til rep.. fikk melding tilbake at dem nekta å gjøre noe med tlf siden den var "fuktskadet". så da røyk garantien.,,, (dette var 1 mnd etter jeg kjøpte tlf) så eneste løsningen ble å skifte den usb delen selv. Bestillte meg en og skiftet.. nada problem siden.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en stabil og god MIUI-ROM? Ser det er en drøss med alternativer, men tar gjerne den beste med en gang. :)

Det kommer ny developement build hver fredag. Jeg bruker den siste nå 1.12.16 og den fungerer helt fint. MIUI laster automatisk ned når det kommer nyere versjon.

 

http://miuiandroid.c...velopment-roms/ http://miuiandroid.c...ory/changelogs/

 

Det eneste jeg vil 'klage på' er at det finnes små spor av kinesisk tekst noen steder.

Men det vil nok bli luket ut etterhvert som man får skilt utviklingen av engelsk og kinesisk versjon.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Er det noen måte å endre den originale odboka på? Blir så gæærn av at mobilen alltid skriver "heri" i stedet for "hei" :p

 

Ut ifra det du forklarer har jeg liten tro på at det er programvarefeil, men det er positivt å ha gjort det uansett, ettersom verkstedet gjerne "nøyer seg med" software-update på første gangs reparasjon.

Det er blitt litt bedre etter at jeg installerte alt på nytt men problemet er fortsatt ikke helt borte. Får kanskje høre med butikken :) Takk for svar.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å endre den originale odboka på? Blir så gæærn av at mobilen alltid skriver "heri" i stedet for "hei" :p

 

Ut ifra det du forklarer har jeg liten tro på at det er programvarefeil, men det er positivt å ha gjort det uansett, ettersom verkstedet gjerne "nøyer seg med" software-update på første gangs reparasjon.

Det er blitt litt bedre etter at jeg installerte alt på nytt men problemet er fortsatt ikke helt borte. Får kanskje høre med butikken :) Takk for svar.

 

Om du ikke har switkeyX inne så kan du legge inn det fra markedet, den bruker en annen ordliste, det er også 1000x bedre :love:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

tenker litt å kjøpe S2. og lurer på noen ting:

 

-samtalekvalitet, har lest at micen er dårlig. er dette et stort problem?

-hvordan er dekningen?

-noen random reboots?

 

takker for alle svar!

Hatt både Galaxy S og har nå Galaxy s II, uten tvil de 2 beste telefoner jeg har hatt. Bruker telefonen som jobbtelefon primært, synker med mail å kalender, brukder den som GPS i bilen, spiller musikk trådløst (bluetooth til bilen) via Spotify etc. Bra samtalekvalitet (bruker blåtann øredings). Kjører standard Android (oppgradert til 2.3.5 via Kies). Har hatt 0 problemer med telefonen, med unntak av noen få reboots innimellom (2-4 pr. mnd), telefonen står på døgnet rundt.

 

Eneste minus jeg kan pirke på er at batteritid kunne vært bedre (klassisk), min varer en dag stort sett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mobilen min begynte plutselig og "lade seg selv". Altså, det sto at den var til lading, selv om den ikke var det. :p

Det er kjent at smuss og fuktighet ved ladekontakten fører til problemer. Det finnes info om dette på nettet og tips til rengjøring. http://androidforums...-warning-2.html

Fulgte linken du postet, og renset ladekontakten med rødsprit og blåst den med kompressor, og nå fungerer den utmerket. :)

Takk for hjelpen! :D

Hadde sikkert sendt den inn til rep og måttet kostet på den mye visst ikke. :p

Endret av Papirkurven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om et bra Anti Spyware program?

Ser at mange programmer vil ha alt av tillatelser uten at selve programmet tar nytte av det.

 

BitDefender har en Application Audit-funksjon for å sjekke at programmene ikke gjør noe de ikke skal/trenger (se i private data, gå på nett)...

Ok, takk! Men er det trygt?

Det krever tillatelse til veldig mye.

 

 

APPEN HAR TILGANG TIL FØLGENDE:

DINE KONTOER

ADMINISTRERE KONTOLISTEN

Tillater applikasjoner å utføre handlinger som å legge til og fjerne kontoer, samt slette passord.

BRUK AUTENTISERINGSOPPLYSNINGENE FOR EN KONTO

Tillater applikasjoner å be om autentiseringstokener.

DIN POSISJON.

DETALJERT (GPS) POSISJON

Få tilgang til nøyaktige posisjonskilder som Global Positioning System (GPS), på enheten der dette er tilgjengelig. Skadelige apper kan bruke dette til å finne ut hvor du er, og kan også bruke mer batteri.

GROV (NETTVERKSBASERT) POSISJON

Få tilgang til grovinnstilte posisjonskilder, for eksempel databasen over basestasjoner, for å finne enhetens omtrentlige posisjon der dette er tilgjengelig. Skadelige apper kan bruke dette til å finne ut omtrent hvor du er.

DINE MELDINGER

LESE TEKST- ELLER MULTIMEDIEMELDING

Tillater appen å lese tekstmeldinger lagret på enheten eller SIM-kortet. Skadelige apper kan få tilgang til å lese dine private meldinger.

REDIGERE TEKST- ELLER MULTIMEDIEMELDING

Tillater appen å skrive tekstmeldinger lagret på enheten eller SIM-kortet. Skadelige apper kan komme til å slette meldingene dine.

NETTVERKSKOMMUNIKASJON

FULL TILGANG TIL INTERNETT

Tillater applikasjoner å opprette nettverkskontakter.

DINE PERSONLIGE OPPLYSNINGER

SKRIVE TIL NETTLESERENS LOGG OG BOKMERKER

Tillater applikasjoner å endre nettleserens logg samt bokmerker som er lagret på enheten. Skadelige applikasjoner kan bruke dette til å fjerne eller redigere nettleserens data.

LESE NETTLESERENS LOGG OG BOKMERKER

Tillater appen å lese alle nettadresser nettleseren har besøkt, og alle nettleserens bokmerker.

LESE SENSITIVE LOGGDATA

Tillater appen å lese fra diverse loggfiler i systemet. Disse inneholder generell informasjon om hva som gjøres med telefonen, og kan inneholde personlig eller privat informasjon.

LES KONTAKTDATA

Tillater appen å lese all kontakt- og adresseinformasjon lagret på enheten. Skadelige apper kan bruke dette til å sende dine data til andre.

SKRIV KONTAKTDATA

Tillater appen å endre kontaktinformasjon (adresser) lagret på enheten. Skadelige apper kan bruke dette til å slette eller endre kontaktinformasjonen.

TELEFONSAMTALER

LESE TELEFONTILSTAND OG -IDENTITET

Gir applikasjonen tilgang til telefonfunksjonaliteten i enheten. Applikasjoner med denne tillatelsen kan finne telefonens telefonnummer og serienummer, og se om en samtale er aktiv, nummeret det ringes til og lignende.

LAGRING

ENDRE ELLER SLETTE INNHOLD PÅ USB-LAGRINGSENHET ENDRE ELLER SLETTE INNHOLD PÅ SD-KORT

Tillater applikasjoner å skrive på USB-lagringsenheten. Tillater applikasjoner å skrive på SD-kortet.

SYSTEMVERKTØY

HINDRE ENHETEN FRA Å GÅ OVER TIL SOVEMODUS

Tillater applikasjoner å hindre enheten fra å gå over i sovemodus.

ENDRE GLOBALE SYSTEMINNSTILLINGER

Tillater applikasjoner å endre systemets innstillinger. Skadelige applikasjoner kan ødelegge systemkonfigurasjonen.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...