Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har hatt denne dialogen med Siba på Facebook... (se under) Etter at de har bekreftet det at det IKKE er operatørlås eller minimumsdebitering ved NYTEGNING på telefonen med tele 2 champion mega abb så bestilte pappa rett før helgen en SG2. Eg hadde også tenkt å bestille, men må selge den eg har først... Fremdeles står det minste totalpris på nettsidene 3068 ved nytegning... Dette er villedende markedsføring!

 

Er spent på hvordan de løser dette.

 

Hans Petter Selland

Er Samsung Galaxy S2 med tele2 Champion Mega låst til Tele2?

Liker · · 31. oktober kl. 10:12 ·

 

 

Siba Norge Hei Hans Petter,

Alle telefonene vi selger utenom iPhone er uten operatørlås :)

Mvh. Siba

31. oktober kl. 10:33 · Liker.

 

Hans Petter Selland Har dere fremdeles denne til 1 kr med champion Mega? får ikke til å bestille med abb. Er det minimumsdebitering på dette abb?

1. november kl. 21:46 · Liker.

 

Siba Norge Hei Hans Petter. Det er fremdeles 1 krone med Champion Mega Abonnement. Det var visst noe feil med abonnement på formiddagen i går. Kan du prøve igjen? Hvis du ikke får det til kan du sende en mail til [email protected], så ser vi på saken. Mvh Siba.

2. november kl. 10:02 · Liker.

 

Hans Petter Selland ok. Men er det minimumsdebitering hver mnd? Hvor mye koster abb pr mnd?

2. november kl. 13:05 · Liker.

 

Siba Norge Det koster 239 kroner pr. måned for Champion Mega.

2. november kl. 13:18 · Liker.

 

 

Eirik Hennum Lie Minimumsdebitering er 45,- hvis ikke jeg husker feil.

4. november kl. 22:38 · Liker.

 

Hans Petter Selland Isåfall kan man ikke reklamere for "minste totalpris" 3068 ved nytegning på en samsung Galaxy S2.. Legger man til minimumsdebiteringen blir det kr 500 mer..

4. november kl. 23:10 · Liker.

 

Siba Norge Hei, jeg tror Eirik tenker på vanlig Championsabonnement. Da er minimumsdebitering 49. På Champion Mega er det 239 kroner pr. måned. Minste totalpris på 3068 kroner stemmer da ved videreføring. (1 kr + 239 x 12 måneder = 3068,-.) Ved nytegning betaler du et engangs etableringsgebyr på 199 kroner.

5. november kl. 12:26 · Liker.

 

Hans Petter Selland Høres bra ut :-)

5. november kl. 13:10 · Liker.

Siba Norge Hei igjen. En liten rettelse: Ved nytegning så er minstedebitering 49 kroner. Har du tele2 fra før og skal videreføre nummeret er det 2869 som er totalprisen - da er det ikke med minstefakturering. Har du rukket å bestille telefon enda? I såfall kan du sende oss en mail om hva du ønsker, så kan vi gi deg et helt presist svar. Retter opp i nytegning regnestykket på telefonen asap. På bildet av telefonen har vi skrevet pris for videreføring. Mvh Siba.

for 14 timer siden · Liker.

 

Hans Petter Selland Hei. Har ikke bestilt sjøl, men pappa har bestilt pga prisen, ikke operatør lås og ikke minimumsdebitering... .... Regner med dere løser dette på en eller annen måte.. Hvilken e-post adresse skal vi sende til?? Han fikk telefonen i dag. Er ikke intr i å betale minimumsdebitering når dere skriver at dere ikke er det på det abb ved nytegning. (mobil abb skal ikke brukes.... )

for ca. en time siden · Liker.

 

Hans Petter Selland og totalprisen ved nytegning er fremdeles feil....

for ca. en time siden · Liker

Endret av HP_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en SGS2. Har nettopp byttet til OneCall. Av en eller grunn kommer jeg ikke på nett via en webbrowser når jeg bruker mobildata. Alt annet funker, mail, market, tv-streaming osv, men ikke webbrowsing. Via WIFI går det som bare det. Har prøvd 3 forskjellige browsere med samme resultat. Må være en lur innstilling et sted. Ideer mottas med takk :)

 

Du må også skru på dataroaming når du bruker OneCall. Kan være du må laste ned innstillinger fra nett også.

 

Sært, har slått på automatisk sync mot google og slikt no siden jeg har fri data, og Android OS sin bruk av batteri har stupt = batteritiden er himla mye bedre.

Sær tilfeldighet eller sammenheng?

 

Kan være noe med wifi da hvis du ikke bruker det lenger?

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

@ cosm0: Merket noe bedring på kvalitet på samtale lyd (mic) og ev batteri?

Er problemet at de du snakker med har vanskelig for å høre deg?

Viss ja, kan løsningen være å flashe ny modem(radio). Står beskrevet litt lengre bak i tråden.

 

Har kikket bakover i tråden og søkt opp her på forumet, men merker at jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap rundt slike "inngrep". Kunne du eller noen andre skissert ut prosessen? Når man skal flashe modemet trenger man root? Er det mange forskjellige utgaver man kan flashe til? Hvilken er i så fall best? Og følger ikke slik med nye oppdateringer som 2.3.5? Man kan isolert flashe modemet?

Lenke til kommentar

Har kikket bakover i tråden og søkt opp her på forumet, men merker at jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap rundt slike "inngrep". Kunne du eller noen andre skissert ut prosessen? Når man skal flashe modemet trenger man root? Er det mange forskjellige utgaver man kan flashe til? Hvilken er i så fall best? Og følger ikke slik med nye oppdateringer som 2.3.5? Man kan isolert flashe modemet?

 

Se post #11329.

Ja, du må ha root men det er ganske så enkelt...

Lenke til kommentar

Har funnet en løsning på crappy samtalekvalitet med XWKI8!

 

Hadde en mistanke om at det kunne være relatert til modem-delen av oppdateringen. Og siden den delen kan flashes uavhengig av ROM, har jeg nå gått fra CyanogenMod og tilbake til XWKI8 med 2.3.5.

Deretter (etter å ha flashet CF-Root selvfølgelig) flashet jeg modem-versjonen som kom med XWKI4, nemlig XXKI1, og voila, så har jeg XWKI8 med super samtalekvalitet :)

Det er bare en zip-fil som skal installeres gjennom CWM.

 

Takk for hjelpa.

 

Er litt usikker på de ulike begrepene her: XWKI8, XWKI4, XXKI1.

Er det sånn å forstå at du henter modemversjonen fra en tidligere android? Eller er dette uavhengig av androidversjonen? Dvs, blir ikke modemet oppdatert når man oppdaterer androidversjonen?

Er det noe "faktasvar" på hvilken modemversjon som gir best samtalekvalitet?

Endret av Ablaze
Lenke til kommentar

Kven vil ha ISKREM?

 

http://blog.gsmarena...-to-a-miui-rom/

 

 

 

Samsung Galaxy S II gets Android ICS and a 2x performance boost thanks to a MIUI ROM

November 8th, 2011

by

ChipAndroid, Mobile phonesThat's right fellas, there's no need to wait any more. You can have an Android Ice Cream Sandwich firmware up and running on you Samsung Galaxy S II right now, thanks to the skillful developers behind the MIUI ROM.

 

gsmarena_001.jpg

 

The great news is this thing is blazing fast. The first benchmarks indicate that the performance has doubled compared to what the stock Galaxy S II has to offer. The Quadrant score is over 5,000, compared to 3,500 before the update (higher is better here).

 

The SunSpider JavaScript benchmark tells a similar story – the ICS-powered Galaxy S II got 1774, while its Gingerbread-tasting version was getting scores of over 3385 (in this case lower is better).

 

gsmarena_002.jpg

 

Of course, you should also note that the Galaxy S II in question also got its CPU overclocked to 1.6GHz, but that should only account for a 30% improvement on SunSpider and even less on Quadrant, where the GPU also comes into play.

 

The bad news is that the MIUI ROM comes with heavy UI customization and it won't let you enjoy the ICS UI novelties, but that's not necessarily a bad news. If you want to try it, you should follow the source link to the XDA forum thread where you can find instructions on how to get it. It's not without risk though, so only proceed at your own peril.

 

Lenke til kommentar

Skal flashe SensatioN i dag.

Står i installation guide at CF Root kernel må være lagt inn først. Mens på siden til CF Root står det:

This is NOT a ROM - it is only a modified kernel. You need to have the relevant firmware already on your device.

 

Kan jeg flashe CF Root på stock ROM via Odin, så SensatioN via CWM eller? :)

Wipe før eller etter CF?

 

Takker.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Skal flashe SensatioN i dag.

Står i installation guide at CF Root kernel må være lagt inn først. Mens på siden til CF Root står det:

This is NOT a ROM - it is only a modified kernel. You need to have the relevant firmware already on your device.

 

Kan jeg flashe CF Root på stock ROM via Odin, så SensatioN via CWM eller? :)

Wipe før eller etter CF?

 

Takker.

Finnes langt bedre rom's enn Sensation, så anbefaler deg å titte litt mer på xda. VillainROM, MIUI, CM7 er for eksempel milevis bedre enn Sensationrom!

 

Flash cf root, så kjører du opp i CWM, clear cache/dalvik cache samt system og eventuelt data. Så "install from .zip" - Velg rom.

Finito. Kan være en ide og flashe en litt mer spennende kernel etterpå.

Da trenger du bare å clear'e cache samt dalvik cahche før du flasher.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Skal flashe SensatioN i dag.

Står i installation guide at CF Root kernel må være lagt inn først. Mens på siden til CF Root står det:

This is NOT a ROM - it is only a modified kernel. You need to have the relevant firmware already on your device.

 

Kan jeg flashe CF Root på stock ROM via Odin, så SensatioN via CWM eller? :)

Wipe før eller etter CF?

 

Takker.

Finnes langt bedre rom's enn Sensation, så anbefaler deg å titte litt mer på xda. VillainROM, MIUI, CM7 er for eksempel milevis bedre enn Sensationrom!

 

Flash cf root, så kjører du opp i CWM, clear cache/dalvik cache samt system og eventuelt data. Så "install from .zip" - Velg rom.

Finito. Kan være en ide og flashe en litt mer spennende kernel etterpå.

Da trenger du bare å clear'e cache samt dalvik cahche før du flasher.

 

Lykke til :)

 

Aha, ok. Takker og bukker. Syns Sensation så så nydelig ut.. Men skal se på de du nevnte... Har ikke sett bilder av Villain ennå :( Brukte det på Heroen og var veldig fornøyd...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...