Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Fikk Samsung Galaxy SII i går. Min første smarttelefon. Min gamle telefon er en Sony Ericsson S500i. Jeg finner ikke kontaktene på min nye telefon. Jeg trodde de var lagret i sim-kortet? Men kanskje de er lagret på den gamle telefon? Er det mulig å kopiere de til sim-kortet, eller må jeg legge inn alt på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SIM-kort har begrenset lagringskapasitet.

Derfor bruker de aller fleste telefonene minnet i telefonen til å lagre konaktene på.

 

Sett kortet tilbake til din gamle telefon og kopier kontaktene over til SIM-kortet. De fleste nyere SIM-kort har en begrensning på omtrent 200 kontakter. Har du et gammelt SIM-kort, ligger begrensningen på ca 100 kontakter. Har du flere nummer lagret på en person, vil dette splittes opp i flere kontakter.

 

Det fine med en Android telefon, er at du kan synke kontakten dine mot gmail kontoen din. Dvs. at dersom du bytter til en annen Anroid telefon senere, kommer kontaktene over automagisk.

Lenke til kommentar

Noe jeg har lurt på siden denne telefonen kom i hus. Eller. Lomme blir det vel.

 

Når jeg er hjemme får jeg stort sett en H som blinker ved 3g-dekninga, dersom jeg ikke er tilkopla hjemmenettverket da så klart. Når jeg derimot står 500 meter bortenfor Lagunen Storsenter i Bergen (en plass jeg vil påstå er svært sentral) får jeg kun en E. Og samtidig får jeg av alle ting 3G der av og til også, men det hører til sjeldenhetene, og når den kommer varer den aldri mer enn 10 sekunder før den går tilbake til E.

 

Hva betyr egentlig de forkjellige? Da altså: E og H og 3G.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Takk for hjelpa.

 

Er litt usikker på de ulike begrepene her: XWKI8, XWKI4, XXKI1.

Er det sånn å forstå at du henter modemversjonen fra en tidligere android? Eller er dette uavhengig av androidversjonen? Dvs, blir ikke modemet oppdatert når man oppdaterer androidversjonen?

Er det noe "faktasvar" på hvilken modemversjon som gir best samtalekvalitet?

 

Forstår godt at det kan være forvirrende med ganske like navn på de forskjellige delene, det viktigste er å lese informasjonen som står sammen med filen.

Her er XWKI4/8 versjon av Android, og XXKI1/4 modemversjoner.

Lansert fra Samsung hang XWKI4(android 2.3.4) og XXKI1(modem) sammen, og XWKI8(android 2.3.5) og XXKI4(modem) sammen.

Modem-programmvaren oppdateres sammen med android viss Samsung selv har oppdatert den. Det er selvfølgelig et forsøk på forbedring, men for noen er det ikke det.

Da er det man kan flashe en "gammel" modem-programvare.

Hvorfor modemversjonene gir forskjellig samtalekvalitet på tilsynelatende make telefoner aner jeg ikke, men sånn er det...

Lenke til kommentar

Dårlig stemning og kjedelig greier, @Kakeshoma. Ikke mye moro når slikt skjer. :(

 

I går fikk jeg 3200mah batteri fra Mugen til min telefon, og tok det av lading klokka 04:00 i natt da det var gått 12 timer. (første 4-5 gangene skal det lades fra 8-12 timer.) Gleder meg til å se hvordan dette kommer til å fungere over tid. Synes ikke telefonen ble spesielt irriterende svær, var mer eller mindre akkurat som forventet.

 

Akkurat lagt inn batterimod som funker ypperlig. Meget bra med denne samtidig som Laucher Pro og en flott liten bakgrunn. Telefonen har jo blitt toppers. Ser nesten ikke at det er noen fordeler med noe custom roms slik den er nå.

 

Nå venter jeg bare på handsfree og minnekort på 32GB klasse 10. Håper virkelig det kommer en hentelapp på sms i dag. Pakken kom vel inn på terminalen i min by sånn ca kl en time siden tenker jeg. Gleder meg til å sjekke hvordan lyden blir gjennom denne handsfreen. :D

 

Den batterimodden så kul ut! Hvilke(n) fil(er) skal jeg velge?

Kjører stock 2.3.5 med cf-root

Og hvordan legger jeg dem inn... :blush:

Lenke til kommentar

Dårlig stemning og kjedelig greier, @Kakeshoma. Ikke mye moro når slikt skjer. :(

 

I går fikk jeg 3200mah batteri fra Mugen til min telefon, og tok det av lading klokka 04:00 i natt da det var gått 12 timer. (første 4-5 gangene skal det lades fra 8-12 timer.)

1: Det siste er bare tull, Li-ion-batterier blir ikke noe bedre av å lade mer etter at de er fulladet, så det kan du trygt ignorere.

2: Mugen har en ganske dårlig hitorie med trejepartbatterier, med kapasitet som ofte ikke er over 70% av den kapasiteten de sier de har.

 

Men om du finner noen testmetoder som tømmer batteriet noenlunde likt hver gang (spille av hd-film sammenhengde med alt av wifi, bt o.l. på) og kan teste både med et nytt Mugen og et nytt originalbatteri, hadde det vært spennende å se resultatene.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa.

 

Er litt usikker på de ulike begrepene her: XWKI8, XWKI4, XXKI1.

Er det sånn å forstå at du henter modemversjonen fra en tidligere android? Eller er dette uavhengig av androidversjonen? Dvs, blir ikke modemet oppdatert når man oppdaterer androidversjonen?

Er det noe "faktasvar" på hvilken modemversjon som gir best samtalekvalitet?

 

Forstår godt at det kan være forvirrende med ganske like navn på de forskjellige delene, det viktigste er å lese informasjonen som står sammen med filen.

Her er XWKI4/8 versjon av Android, og XXKI1/4 modemversjoner.

Lansert fra Samsung hang XWKI4(android 2.3.4) og XXKI1(modem) sammen, og XWKI8(android 2.3.5) og XXKI4(modem) sammen.

Modem-programmvaren oppdateres sammen med android viss Samsung selv har oppdatert den. Det er selvfølgelig et forsøk på forbedring, men for noen er det ikke det.

Da er det man kan flashe en "gammel" modem-programvare.

Hvorfor modemversjonene gir forskjellig samtalekvalitet på tilsynelatende make telefoner aner jeg ikke, men sånn er det...

 

Takker så mye for et bra svar.

 

Er det slik å forstå at hvis man ikke opplevde noen forverring fra 2.3.4 til 2.3.5, eller noe øvrig endring, så er det ikke noe grunn til å bytte tilbake? Er akkurat samme modemversjoner?

Lenke til kommentar

Tja, det er slik å forstå at viss du ikke har problemer med samtalekvaliteten, så skal du bare være glad og fornøyd.

Hvis du har problemer med at de du snakker med nesten ikke kan høre deg, så kan kanskje det løses ved å skifte modemSW.

Noen modemSW gir visstnok bedre batteritid enn andre, men jeg er først og fremst opptatt av at telefonen skal kunne brukes som telefon :-)

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Den batterimodden så kul ut! Hvilke(n) fil(er) skal jeg velge?

Kjører stock 2.3.5 med cf-root

Og hvordan legger jeg dem inn... :blush:

 

Regner med telefonen din er kjøpt i Norge? For sikkerhets skyld, tast *#1234# og sjekk hva som står på PDA. Har du en I9100XWKI8? Ok. Da velger du XWKI8 i tråden jeg linket til hos XDA. Jeg bruker den du ser på det først skjermdumpet. Det er den nederste av de du finner under XWKI8. Inneholder også en

som kommer når du slår av skjermen. Ikke noe plagsomme greier igrunn, bare litt meningsløs.

 

Last ned filen og legg den på sdkort, ikke pakk den ut eller noe, bare legge zip-filen på sdkortet. Slå av telefonen, gå til whm (hold inne vol opp + meny + power), velg "install from zip" eller noe i den duren, finn frem til filen og kjør den. Når det kommer frem at den er installert kan du starte telefonen på nytt og alt er flott. Veldig viktig at du velger riktig telefon, telefonen starter ikke skikkelig opp med de som er feil. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

1: Det siste er bare tull, Li-ion-batterier blir ikke noe bedre av å lade mer etter at de er fulladet, så det kan du trygt ignorere.

2: Mugen har en ganske dårlig hitorie med trejepartbatterier, med kapasitet som ofte ikke er over 70% av den kapasiteten de sier de har.

 

Men om du finner noen testmetoder som tømmer batteriet noenlunde likt hver gang (spille av hd-film sammenhengde med alt av wifi, bt o.l. på) og kan teste både med et nytt Mugen og et nytt originalbatteri, hadde det vært spennende å se resultatene.

 

Den informasjonen stod på et ark som lå vedlagt med batteriet, fra Mugen selv, vet nesten ikke helt hva jeg skal tro når du sier noe motsatt. Selv har jeg hørt mye positivt om Mugen sine batterier, også her på forumet. Det første negative jeg har hørt er jo dette som du skriver nå, uten at jeg aktivt har søkt etter noe negativt om dem. Men skal skrive litt om forkjellene når jeg har brukt Mugen sitt en måneds tid. Telefonen er såpass ny at jeg enda ikke har registrert hvor lenge orginalbatteriet faktisk varer. En ny GS2 får jo en del strøm mens man leker seg med den, via usbporten da. :)

Lenke til kommentar

Tja, det er slik å forstå at viss du ikke har problemer med samtalekvaliteten, så skal du bare være glad og fornøyd.

Hvis du har problemer med at de du snakker med nesten ikke kan høre deg, så kan kanskje det løses ved å skifte modemSW.

Noen modemSW gir visstnok bedre batteritid enn andre, men jeg er først og fremst opptatt av at telefonen skal kunne brukes som telefon :-)

 

Sliter med samtalekvaliteten ja - at andre ikke hører meg, men tror egentlig ikke dette er noe nytt i 2.3.5. Derfor jeg er litt skeptisk til å bytte tilbake til et gammelt modem, hvis dette er det samme som jeg har hatt tidligere...

Lenke til kommentar

 

 

Regner med telefonen din er kjøpt i Norge? For sikkerhets skyld, tast *#1234# og sjekk hva som står på PDA. Har du en I9100XWKI8? Ok. Da velger du XWKI8 i tråden jeg linket til hos XDA. Jeg bruker den du ser på det først skjermdumpet. Det er den nederste av de du finner under XWKI8. Inneholder også en

som kommer når du slår av skjermen. Ikke noe plagsomme greier igrunn, bare litt meningsløs.

 

Last ned filen og legg den på sdkort, ikke pakk den ut eller noe, bare legge zip-filen på sdkortet. Slå av telefonen, gå til whm (hold inne vol opp + meny + power), velg "install from zip" eller noe i den duren, finn frem til filen og kjør den. Når det kommer frem at den er installert kan du starte telefonen på nytt og alt er flott. Veldig viktig at du velger riktig telefon, telefonen starter ikke skikkelig opp med de som er feil. :)

 

Norsk ja :-)

Filen jeg har lastet ned er en .apk.

Denne flyttes til rota på SD-kortet uten å endre navn til update eller lignende?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...