Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norsk ja :-)

Filen jeg har lastet ned er en .apk.

Denne flyttes til rota på SD-kortet uten å endre navn til update eller lignende?

 

Oisann, det var apk'en dette ja. Beklager, den kan du ikke kjøre i cwm. Argh! Her er det jeg som har blandet sammen litt. Den apk'en må du gjøre noe annet med. Slik som dette gjør jeg det med denne filen du har lastet ned:

 

1: Installer Android Commander på pcen. Veldig greit program du kan utforske filer på hele telefonen med, direkte fra pcen.

2: Slå av telefonen og sett den inn i cwm. Når den står i cwm kan du starte opp Android Commander på pcen. Pcen kopler da til, og du kan bla gjennom alle filer. Her blar du til mappa som heter /system/framework/. Her finner du en fil som heter framework-res.apk. Ta en backup av denne til din pc.

3: Kopier til slutt filen du har lastet ned inn til samme mappen, /system/framework/, og start telefonen på nytt. Du er ferdig. :)

 

Backup av filen er det lurt å ta tilfelle et eller annet skulle gå galt. Da er det bare å smelle den tilbake til /system/framework/ og telefonen er tilbake til normalen.

 

Du KAN gjøre dette i en filutfosker som støtter root på telefonen også, men i mine tilfeller kræsjer alltid enkelte apper i telefonen når jeg gjør det. Derfor anbefaler jeg selv å gjøre det slik som nevnt over.

 

Beklager rotet mitt i posten lenger oppe. :(

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

 

 

Oisann, det var apk'en dette ja. Beklager, den kan du ikke kjøre i cwm. Argh! Her er det jeg som har blandet sammen litt. Den apk'en må du gjøre noe annet med. Slik som dette gjør jeg det med denne filen du har lastet ned:

 

1: Installer Android Commander på pcen. Veldig greit program du kan utforske filer på hele telefonen med, direkte fra pcen.

2: Slå av telefonen og sett den inn i cwm. Når den står i cwm kan du starte opp Android Commander på pcen. Pcen kopler da til, og du kan bla gjennom alle filer. Her blar du til mappa som heter /system/framework/. Her finner du en fil som heter framework-res.apk. Ta en backup av denne til din pc.

3: Kopier til slutt filen du har lastet ned inn til samme mappen, /system/framework/, og start telefonen på nytt. Du er ferdig. :)

 

Backup av filen er det lurt å ta tilfelle et eller annet skulle gå galt. Da er det bare å smelle den tilbake til /system/framework/ og telefonen er tilbake til normalen.

 

Du KAN gjøre dette i en filutfosker som støtter root på telefonen også, men i mine tilfeller kræsjer alltid enkelte apper i telefonen når jeg gjør det. Derfor anbefaler jeg selv å gjøre det slik som nevnt over.

 

Beklager rotet mitt i posten lenger oppe. :(

 

Herlig! Intet å beklage når jeg får så god forklaring og hjelp :-)

 

Skal snart prøve (for femte gang) å legge inn Cyanogen, og da er det mulig jeg sender deg en PM hvis det er ok.

 

PS! Den CRT-effekten hadde jeg på min Nexus One også. Litt nostalgisk tv-effekt for oss som vokste opp før flatskjermens inntog...

Endret av torebravo
Lenke til kommentar

Klart du kan, det er bare å endre kontakten det, og legge til bilde der.

 

Eller enda bedre, synkronisere kontakter med Facebook, og link de opp der. Så oppdaterer den automatisk til siste profilbilde fra Facebook :)

 

Men hvordan legger jeg til bilde? Går inn på rediger kontakt, og får opp en rute med navn og en rute med nummer. Nederst på skjermen har jeg to valg, lagre eller avbryt.

Lenke til kommentar

Men hvordan legger jeg til bilde? Går inn på rediger kontakt, og får opp en rute med navn og en rute med nummer. Nederst på skjermen har jeg to valg, lagre eller avbryt.

 

Nå er det en stund siden jeg brukte vanlig Samsung-programvare som du har i telefonen din, men jeg tror det bare er å trykke på det ikonet der bildet skal være (sikkert en generisk grå person eller noe), så får du velge det.

 

Alternativt kan du velge bilde fra gallery, og trykke "Set as -> Profile Picture"

Lenke til kommentar

Klart du kan, det er bare å endre kontakten det, og legge til bilde der.

 

Eller enda bedre, synkronisere kontakter med Facebook, og link de opp der. Så oppdaterer den automatisk til siste profilbilde fra Facebook :)

 

Hvordan er det med facebookintegrering i standard på denne tlf?

Type som sense, at man knytte en og en kontakt opp mot facebookprofil og styrer alt selv, eller kun at det går automatisk (alle og ingen, den finner ut og kobler sammen selv) og man får en del mishits osv..? Litt som standard fra facebook-appen

Lenke til kommentar

Skal ikke si dette 100%, men er temmelig sikker på at det funker på samme måte som med AOSP:

 

1. Finner den treff på for og etternavn matcher den de.

2. Finner den treff på fornavn og nummer fra Facebook, matcher den de.

3. Man kan manuelt gå inn å linke, eller unlinke kontakter som man vil.

 

Forøvrig ingen grunn til å sitere posten over deg :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Sliter med samtalekvaliteten ja - at andre ikke hører meg, men tror egentlig ikke dette er noe nytt i 2.3.5. Derfor jeg er litt skeptisk til å bytte tilbake til et gammelt modem, hvis dette er det samme som jeg har hatt tidligere...

 

Forstår skepsisen din, men jeg vil påstå at du har fint lite å tape på å prøve, worst case så flasher du bare tilbake det modemet du hadde før du begynte. Det verste som kan skje (altså bortset fra den mikroskopiske sjansen det er for at du bricker telefonen under rooting) er at du får en fantastisk telefon som også er god å ringe med..

Lenke til kommentar

Skal ikke si dette 100%, men er temmelig sikker på at det funker på samme måte som med AOSP:

 

1. Finner den treff på for og etternavn matcher den de.

2. Finner den treff på fornavn og nummer fra Facebook, matcher den de.

3. Man kan manuelt gå inn å linke, eller unlinke kontakter som man vil.

 

Forøvrig ingen grunn til å sitere posten over deg :)

 

Siterer mixy, men spm er egentlig til alle.

Hvordan funker dette med facebookintegrasjonen for dere?

En ting er å (stort sett manuelt) linke googleprofilene i kontaktlista sammen med facebook, men FB status ser jeg ikke mye til.

Er det under fanen activities på kontakten det skal komme? For den står alltid til: "Loading Last updated: no update"

 

What gives? har satt på automatisk refresh for facebook app, og vært inne på kontoer i settings og kjørt manuell synk og full pakke, men...

Lenke til kommentar

Den informasjonen stod på et ark som lå vedlagt med batteriet, fra Mugen selv, vet nesten ikke helt hva jeg skal tro når du sier noe motsatt. Selv har jeg hørt mye positivt om Mugen sine batterier, også her på forumet. Det første negative jeg har hørt er jo dette som du skriver nå, uten at jeg aktivt har søkt etter noe negativt om dem. Men skal skrive litt om forkjellene når jeg har brukt Mugen sitt en måneds tid. Telefonen er såpass ny at jeg enda ikke har registrert hvor lenge orginalbatteriet faktisk varer. En ny GS2 får jo en del strøm mens man leker seg med den, via usbporten da. :)

Det er veldig vanlig at samtlige produsenter av gadgets sier det fortsatt, enda slike ting ikke har vært nødvendig siden Li-Ion tok over for Ni-Mih. Mer overraskende at en batteriprodusent sier det.

 

Uansett, her har du noen testresulter. Ikke så mange Mugen-batterier, men noen. Det triste er at selv de anerkjente merkene som eks. Seido og Mugen innimellom overdriver kapasiteten like mye som kjipe kinakloner på ebay.

Lenke til kommentar

Skal være enig med deg i at jeg synes det er underlig at produsent selv går ut med slik informasjon. Jeg har selv lest en del steder at en ikke trenger å bry seg om dette lademønsteret i begynnelsen på dagens telefoner, men stort sett har jeg bare ignorert det. All den tid jeg har mulighet tenker jeg det er like greit at jeg gjør slik som jeg blir anbefalt av produsent, jeg har jo ikke noe å tape på det.

 

I samme "informasjonskrivet" forteller også Mugen at dersom jeg opplever noen som helst problemer med batteriet, gå direkte til dem og ikke på diskusjonsforum online for å skrive om dem der. De skal visstnok være villig til å hjelpe med det meste, og dersom et batteri ryker fra 3200 til 2300 på tre uker er det jo ikke holdbart. Men om det skjer er jo en annen sak, det vil jo vise seg etterhvert. :)

 

Jeg forventer egentlig mer kvalitet fra dette batteriet enn de forkjellige vi finner på Ebay. Dem skulle ha ca $100 for batteriet, en pris jeg synes var relativt høy om en skal sammenligne med de forkjellige batterier vi finner på Dealextreme og Ebay.

 

Nå er det gått 24 timer og 38 minutter uten lading. Telefonen er ikke brukt til veldig mye annet enn musikk, musikkvideoer og diverse tullball med apps osv. Kan tenke meg at jeg hadde musikkspillern gående i ca 4 timer i går. Batteriet skriker på sine siste 78%. :)

 

Herlig! Intet å beklage når jeg får så god forklaring og hjelp :-)

 

Skal snart prøve (for femte gang) å legge inn Cyanogen, og da er det mulig jeg sender deg en PM hvis det er ok.

 

PS! Den CRT-effekten hadde jeg på min Nexus One også. Litt nostalgisk tv-effekt for oss som vokste opp før flatskjermens inntog...

 

Jeg glemte å nevne at jeg mener du må ta telefonen inn i dette menyelementet som heter et eller annet med "mount" før du starter opp Android Commander på pcen. Ikke sikker på dette, men det virker jo litt logisk. Send gjerne en privat melding om det er noe, men jeg kan ikke garantere at jeg kan hjelpe. Cyanogen har jeg ikke noe erfaring med, men det kunne jo være moro å sjekke den ut. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...