Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har nettopp kjøpt meg denne telefonen, og er ganske-så-happy. Men det er én ting som plager meg. Nå jeg mottar et anrop, drar svarslideren til siden, og sier "hallo" hører ikke personen i andre enden det. Det tar altså et par sekunder før mikrofonen i telefonen min blir aktivert. Når jeg ringer ut er ikke dette noe problem, da personen i andre enden vanligvis sier "hei" etc. først (rart det der :p ). Men når jeg blir oppringt må jeg ofte si hallo et par tre ganger før jeg når igjennom. Er bare en liten detalj, men en ganske irriterende liten detalj.

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Takker for svar :)

 

Ja, akkurat det har jeg merket også, om man tar telefonen og umiddelbart kaster ut ett hallo, så hører folk ofte ikke det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser i tråden at det er andre som har opplevd at telefonen plutselig tar en reboot. Dette har skjedd et par ganger, for så å gi seg- og deretter gjenta seg. Senest i dag skjedde det. Helt uten videre. Telefonen ligger på bordet (låst) uten at noen aktive applikasjoner kjørende. Dette begynte å skje etter siste oppdatering.

 

Er det flere som opplever det samme?

Lenke til kommentar

En liten, men irriterende detalj er at ON/OFF-funksjonen fungerer, selv om man har aktivert pattern-unlock-funksjonen. Har opplevd at telefonen har slått av seg selv i lomma.

Har også opplevd at jeg må taste inn pin-kode etter et lite opphold i lomma, antar det kan være pga reboot. Ikke spesielt plaget med det, kun opplevd det to ganger.

 

Så Samsung har fortsatt litt å jobbe med før den er helt perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg ser i tråden at det er andre som har opplevd at telefonen plutselig tar en reboot. Dette har skjedd et par ganger, for så å gi seg- og deretter gjenta seg. Senest i dag skjedde det. Helt uten videre. Telefonen ligger på bordet (låst) uten at noen aktive applikasjoner kjørende. Dette begynte å skje etter siste oppdatering.

 

Er det flere som opplever det samme?

Det skjer her også. Begynte etter siste oppdatering til 2.3.5 via Kies. Aldri sett problemet før det. Det er fler som har problemet, ref tråder i XDA dev forumet for GS2. Her er en:

Galaxy S2 spontaneously rebooting

Kan muligens ha med minnekort å gjøre. Jeg har hatt programmer som er kjørt fra minnekort. Flyttet tilbake til telefonen og ser an noen dager. Rebootene kommer helt random.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har prøvd å søke litt rundt i tråden her etter en løsning, men tror ikke jeg har funnet de magiske søkeordene.

 

Jeg sliter med at SG2 kutter all dataforbindelse med jevne mellomrom. Skjer relativt hyppig, gjerne hvert femte minutt og da er dataforbindelsen ute i rundt 2 minutter. Symbolet som viser E/3G/H/H+ blir også borte og bare stolpene (som viser dekning) står igjen. Jeg har prøvd formatering, ta ut batteriet osv, men problemet gjenoppstår kort tid etterpå. Etter formatering går det riktignok noe lenger tid før det dukker opp, men det kommer tilbake.

 

Tips?

Rekner med at du har One Call??

 

 

Har du siste versjon av software på mobilen?

 

En stund siden jeg har vært på nett ser jeg. Ja, jeg har siste versjon.

Lenke til kommentar

Har hatt spontane reboots hele veien som jeg kan huske, men har alltid regnet med det var pga minnekort/custom roms.

 

skille

 

Har en irriterende greie at jeg må inn i kontaktlisten og endre mobilnumre fra "VOICE" til "mobil" så de dukker opp i Handcent etc. Men det holder ikke å gjøre det en gang, det resettes. Muligens pga sync mot Google? Andre med problemet? Er det mulig å i det minste gjøre dette som en batch-jobb for hele kontaktlisten, for i det minste kutte ned tidsbruk på det?

Lenke til kommentar

Hvor mye plass til apps har denne telefonen? Er det noen begrensning ut fra de 16 gb den leveres med (skal ikke flyttes til sd kort)?

 

1 gb tror jeg det er. Holder er store mengder. Selv har jeg ca 200 apps og fortsatt 343 mb igjen. Jeg har ingen apps på sd card, men det går an å flytte.

Endret av Nilsido
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...