Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

k, 2 spm til...

Bør jeg ta ut SIM kort først? Er det bare meg, eller er det litt tricky å komme seg til Download mode med Vol ned, Home+Power? :p

Tommel og pekefinger på volum+powerknapp, og valgfri finger på ledig hånd på hjem-knapp.

Ikke så altfor vanskelig.

Hvis du skal gjøre det samtidig som du spiser pizza eller drikker cola kan det føre til problemer da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

k, 2 spm til...

Bør jeg ta ut SIM kort først? Er det bare meg, eller er det litt tricky å komme seg til Download mode med Vol ned, Home+Power? :p

Tommel og pekefinger på volum+powerknapp, og valgfri finger på ledig hånd på hjem-knapp.

Ikke så altfor vanskelig.

Hvis du skal gjøre det samtidig som du spiser pizza eller drikker cola kan det føre til problemer da...

 

Hehe ^^

Neida, holde knappene var ikke store jobben, men å få den til å starte i DL mode og ikke bare boote er problemet... :p

Prøver igjen nå, da blir det VillainROM...

 

Har dere forslag til bedre kernels enn CF-Root er det bare å rope :) Setter pris på hjelpen.

Lenke til kommentar

Har merket at etter siste oppdateringen (2.3.5) så er ting tregere på mobilen (merker det blant annet på å scrolle homescreen, og når jeg installerer apps fra market), og den blir også varm av å ligge i lommen nå og da.

 

Eneste batteri oversikten viser er "Android OS" (som forsåvidt har 5 timers cpu total..). Hadde ikke det problemet med 2.3.4

Nå kommer jo ICS snart da^^

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før var denne tråden i det minste relatert til stricktly diverse "villfarelser" angående operativsystemer og lignende - nå sniker det seg inn ferdige menyer i tillegg ...

 

 

"Anbefaler du fårikålfett på fingra, eller fortsetter du med de lubne fingrelignende du til nå dessverre har blitt utstyrt med, bepestet både din telefon med, og oss til fullt monn med?

 

OT: off!

 

OT: on

 

Hvem kan produsere best info om det som kommer? Nemlig, ISW??

 

Hva blir "revolusjonen" seende ut som?

Lenke til kommentar

Skal flashe SensatioN i dag.

Står i installation guide at CF Root kernel må være lagt inn først. Mens på siden til CF Root står det:

This is NOT a ROM - it is only a modified kernel. You need to have the relevant firmware already on your device.

 

Kan jeg flashe CF Root på stock ROM via Odin, så SensatioN via CWM eller? :)

Wipe før eller etter CF?

 

Takker.

Finnes langt bedre rom's enn Sensation, så anbefaler deg å titte litt mer på xda. VillainROM, MIUI, CM7 er for eksempel milevis bedre enn Sensationrom!

 

Flash cf root, så kjører du opp i CWM, clear cache/dalvik cache samt system og eventuelt data. Så "install from .zip" - Velg rom.

Finito. Kan være en ide og flashe en litt mer spennende kernel etterpå.

Da trenger du bare å clear'e cache samt dalvik cahche før du flasher.

 

Lykke til :)

 

Synes selv sensation er veldig bra med et nydelig theme. Hva er det som er bedre med de andre mener du? Spesielt Villanrom. Hvis du liker stock skjønner jeg det godt, men har jo nesten ingen tweaks. Kan også anbefale MIUI og Cm7, men litt større batteridrain på de to. Hvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Har dere forslag til bedre kernels enn CF-Root er det bare å rope :) Setter pris på hjelpen.

Anbefaler deg virkelig å sjekke ut Siyahkernel!

Utviklingen går grådig fort, ny kernel for hver dag.

Hastigheten på denne kernelen er noe helt for seg selv, sammen med meget bra batterikapasitet. Om du liker å undervolte cpu/gpu så kommer du ikke stort lavere enn med denne kernelen.

Tråden på xda har eksplodert med fornøyde brukere og endel noobs som opplever problemer og klager i vei for den minste lille ting.

 

 

Siyahkernel v.2.2 beta 6 er den nyeste (kom vel i dag)

Selv kjører jeg 2.2 beta2 og har aldri hatt en bedre opplevelse av telefonen med MIUI offical 10.28.11 rom'en.

 

It's TOTALLY awsesome :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går ut fra den er bricked hvis den ikke loader CWM, og henger på "NAND Write Start!!" i Odin...?

 

Får "Firmware upgrade encountered an issue...." Fortsatt stopper på NAND Write Start!! i Odin.

 

Hva var det nå du gjorde? Burde ikke skje hvis du fulgte alt til punkt og prikke.

 

Gjorde noe jævelig dumt...

Skulle flashe et theme, var tydeligvis ikke kompatibelt med Villain ettersom den da sto på Samsung Galaxy S II skjermen... Prøvde å restore backup, plutselig skrudde den seg av og på, prøvde wipe og restore igjen, det gikk like dårlig...

Vil tro bootloader og hele pakka er korrupt. Jeg kommer inn i Download mode fortsatt, men skjer ikke så mye i Odin.

Er det noe håp eller må jeg hente lommeboka?

Lenke til kommentar

Vil tro bootloader og hele pakka er korrupt. Jeg kommer inn i Download mode fortsatt, men skjer ikke så mye i Odin.

Er det noe håp eller må jeg hente lommeboka?

 

Så lenge du kommer i Download mode kan du etter alle odds unbricke. Der får du overskrevet bootloader og det som er. Du får opp telefonen i Odin?

 

Hvis ikke, sjekk at ikke Kies kjører i bakgrunnen

Lenke til kommentar

Vil tro bootloader og hele pakka er korrupt. Jeg kommer inn i Download mode fortsatt, men skjer ikke så mye i Odin.

Er det noe håp eller må jeg hente lommeboka?

 

Så lenge du kommer i Download mode kan du etter alle odds unbricke. Der får du overskrevet bootloader og det som er. Du får opp telefonen i Odin?

 

Hvis ikke, sjekk at ikke Kies kjører i bakgrunnen

 

Kommer opp i Odin ja... Noen spesifikke greier jeg skal prøve å flashe?

Kan det funke hvis jeg velger repartition, med CF-Root kernel?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...