Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått problemer med batteriet eller tlf som vet hvem av de kan være ?

 

Jeg får IKKE rebootet tlf om ikke ladern er koblet i fordi den tror at den alltid blir ladet, om jeg prøver å reboote uten lader så får jeg opp en error som viser et bilde av en temperaturmåler som er høyt noe som er feil, og jeg får heller ikke slått den av da den velger å reboote seg sjæl asap. Noen som har hørt noe om dette ? Vet ikke om jeg skal bestille batteri eller sende inn tlf back to chess.

Reset eller recovery vil trolig fikse tlf: http://www.jayceooi.com/2011/07/18/how-to-hard-reset-samsung-galaxy-s-ii/

Hei, takk for tipset men det funket ikke - fortsatt samme error tror kanskje det er noe lóka med batteriet - men får sende den inn til Chess - er det noen som har noen erfaringer med chess og åssen dem gjør angående sånt ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Mulig å bytte lock-up screenen(til noe alá det jeg hadde på min HTC Hero eller bare til en bedre måte)? Synes det er irriterende å ta av tastelåsen pga måten man drar bildet. Kan ha oppløsningsmønster, men synes det er kjedelig å miste bildet man har på tastelåsen da.

Lenke til kommentar

Kom over denne posten ang. Android-versjon:

 

http://droidangel.blogspot.com/2011/09/firmware-i9100xwki4-csc-i9100tenki1.html

 

Står her at 2.3.4 skal ha kommet hit til landet i slutten av forrige måned. Noen som har fått den ned OTA?

Nei, ingen får den OTA.

 

Enten Kies eller manuelt med Odin.

 

Hva er Kies? På min S2 har jeg bare noe som heter "Kies Air", og det ser mer ut som en webserver. Søkte også i både Market og Samsung Apps, men uten å finne noe annet enn denne "Kies Air". Noe jeg har misforstått?

Lenke til kommentar

Med kies air så kan du koble tlf og PC sammen via wifi, du får opp en ip på din tlf som du skriver i adresse feltet på nettlesern også er du inne på tlf, men alt du kan gjøre er vel bare å endre kontakter, kopiere over ting, du kan jo spille sangene du har på tlf også.

 

Er nok ingen som har fått noe CD av noe slag, var lite innhold i pakka, tlf, lader, usb kabel og headsett, jaja også en liten manual som ikke var noe manual, den lille boka var vel bare for å hogge noen ekstra trær eller noe.

Lenke til kommentar

Noen som har fått problemer med batteriet eller tlf som vet hvem av de kan være ?

 

Jeg får IKKE rebootet tlf om ikke ladern er koblet i fordi den tror at den alltid blir ladet, om jeg prøver å reboote uten lader så får jeg opp en error som viser et bilde av en temperaturmåler som er høyt noe som er feil, og jeg får heller ikke slått den av da den velger å reboote seg sjæl asap. Noen som har hørt noe om dette ? Vet ikke om jeg skal bestille batteri eller sende inn tlf back to chess.

 

Jeg har hatt det problemet et par ganger. Første gang så gikk det over etter ca 4 dager.

2. gangen så ble i tilleg bilmodus aktivert hele tiden. Etter mange timers forargelse og søking på forum kom jeg over en løsning som funket for meg :)

Skru av tlf, ta ut batteri og finn fram litt bomull, fukt den litt, ikke mye! og rens litt rundt inni USB kontakten på telefon så du får fjernet all dritt. Jeg brukte også litt papir.

Når du er ferdig venter du en stund så den er 100% tørr. Funket utmerket for meg, problemet ble borte med en gang :)

Lenke til kommentar

Hei, takk for tipset men det funket ikke - fortsatt samme error tror kanskje det er noe lóka med batteriet - men får sende den inn til Chess - er det noen som har noen erfaringer med chess og åssen dem gjør angående sånt ?

Kan du ikke låne et batteri hos noen og teste om det er problemet først?

Nytt batteri får du på ebay for under 50kr.

 

Skal du sende inn mobilen, så les først på sidene til Chess om retur av defekt produkt.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Med kies air så kan du koble tlf og PC sammen via wifi, du får opp en ip på din tlf som du skriver i adresse feltet på nettlesern også er du inne på tlf, men alt du kan gjøre er vel bare å endre kontakter, kopiere over ting, du kan jo spille sangene du har på tlf også.

 

Er nok ingen som har fått noe CD av noe slag, var lite innhold i pakka, tlf, lader, usb kabel og headsett, jaja også en liten manual som ikke var noe manual, den lille boka var vel bare for å hogge noen ekstra trær eller noe.

Så du kan ikke oppdatere telefonen via Kies Air?

Lenke til kommentar

Med kies air så kan du koble tlf og PC sammen via wifi, du får opp en ip på din tlf som du skriver i adresse feltet på nettlesern også er du inne på tlf, men alt du kan gjøre er vel bare å endre kontakter, kopiere over ting, du kan jo spille sangene du har på tlf også.

 

Er nok ingen som har fått noe CD av noe slag, var lite innhold i pakka, tlf, lader, usb kabel og headsett, jaja også en liten manual som ikke var noe manual, den lille boka var vel bare for å hogge noen ekstra trær eller noe.

Så du kan ikke oppdatere telefonen via Kies Air?

Nix

Lenke til kommentar

På ferie i Thailand klarte jeg å miste S2'en min, og jeg kjøpte meg en ny (kom på ca 3800) foresten - 18900 baht). Der nede var den forholdsvis ny i butikkene og den virker litt anderledes en min gamle, både litt kjappere, bedre radio og noen andre ikoner... Men nok om det.

 

Den kom kun med UK og US engelsk, og thai og koreansk språk. Min gamle kjøpt i norge hadde støtte for all verdens språk, inkludert thai.

 

Hva vil være enkleste måten å få lagt til norsk språkstøtte på denne?

Lenke til kommentar

Spørsmål:

 

Hvordan får jeg den idiotiske adresselista når jeg skriver SMSer til å gi meg det helsikes mobilnummeret til de jeg skriver melding til først, og ikke fastnummer, epost og alt annen mellom himmel og jord? Jeg skriver jo en tekstmelding, ikke en faans epost. Irriterer meg grenseløst. Noen ting er virkelig ikke gjennomtenkt designmessig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...