Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det forskjellige typer å roote telefonene på? Er noen bedre enn andre? Kan noen nevne i fleng noen fordeler med det?

Kan ofte være forskjellige fremgangsmåter og programer man kan bruke til og roote, andre kan være mere "stabile" enn andre, men de har de samme målet. Enkelte metoder kan f.eks være midlertidige, slik at når du rebooter, så mister man root. Men måler er som regel det samme, og det er og gi deg administrative rettigheter over telefonen.

 

Edit: "administrative" er det et norsk ord eller fant jeg på det?

 

Hmm, okey. Har du noen å anbefale? Ville du nevnt noen fordeler i sleng?

Hvor nødvendig root er, kommer også litt ann på hvor mye tid du (ønsker) bruker på og fikle med telefonen din. ;)

 

Kikk på første posten i tråden, står litt om hvorfor og hvordan der.

 

Her er f.eks noe som kanskje svarer litt mere på spørsmålet ditt :)

[.......]

 

Root, hva er det, hvorfor trenger jeg det?

 

 

Root er et ganske enkelt konsept. Det er det samme som amdinistator rettigheter på en PC. Det heter Root, fordi android bruker en linux kjerne, og det heter root i linux. Ligger ikke noe særlig mer i det egentlig.

 

"Men, hvorfor trenger jeg root?" Vel, du trenger hovedsakelig ikke root. Det er kun om du skal gjøre noen veldig spesielle ting med telefonen du trenger root. Titanium backup trenger foreksempel root tilgang for å gjøre noen ting. Terminal emulator kan få root acsess for å tulle rundt med noen kommandoer. Skal ikke gå så dypt inn i det.

Hvis du vet at du kommer til å ha behov for root, rooter du telefonen. Hvis du er usikker, så er sjangsen stor for at du aldri kommer til å dra nytte av root.

 

 

 

Hvordan roote?

 

 

Root prosessen er egentlig ikke så vanskelig, skal forklare den steg for steg her.

 

Til å begynne med trenger du et par ting.

1. Odin Odin3 v1.85_intratech.zip

2. Superoneclick SuperOneClickv1.9.1-ShortFuse.zip

3. En"unsecure" kernel(obs, om du har en CWM kernel skal du kunne roote fra den).

4. Stock kernel

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

 

Når du har alt dette, så starter du ved å sette mobilen i download mode(home+volum ned+power)

Deretter sørger du for at kies er lukket, ved å gå inn i oppgave behandling(ctrl+shift+esc) -> prosesser, og avslutter alt som hører til kies. Odin og kies er ikke så gode venner.

 

Nå starter du Odin, og flasher "unsecure kernel", slik som dette:

http://galaxy.androidgamer.org/Images/KDD_insec.jpg

Nøyaktig slik som dette. Hvis du ikke gjør det kan du få deg en murstein formet som en galaxy sII

 

Nå som telefonen din har skrudd seg på igjen, etter en vellyket flash operasjon sørger du for at USB-debugging er skrudd på. Ved å åpne settings -> appliacations -> Developtment.

 

Det er nå du skal åpne superoneclick, trykke root, og vente til du har fått en rootet telefon.

 

Siden du fortsatt har en unsecure kernel, kan det forekomme noen små-bugs. I tillegg får du en liten varsel trekant når du starter mobilen. Derfor flasher du en stock kernel. Samme prosedyren som forrige gang.

Telefon i download mode(home+volum ned+power)

Åpne Odin

Flash stock kernel som på bildet.

 

Du har nå root.

Du vil miste root hver gang du flasher ny ROM.

 

 

 

[.......]

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Xda

 

hjelper ikke meg, når jeg ikke vet hva kernal versjon++ etc var på den siste før 2.3.4 lol.

 

Det kan nok ikke jeg hjelpe deg med siden jeg kjøpte den litt etter utgivelse. Hvorfro vil du ha stock?

 

fordi, det eneste jeg vil ha er MIUI, og det suger til Sgs2 atm, og liker stock som 2nd :)

 

Jeg bruker Miui og funker fint. Elsker at man kan bruker torch ved å holde inne hjem knappen i lockscreen og at man kan bytte sang med å holde inne volum opp/ned. Ui-et er jo også fantastisk med mange forskjellige themes. Akkurat nå bruker jeg iphone wannabe for å bevise at sgs II er bedre en iPhone.

 

Hvilke problemer har du?

post-244725-0-15801100-1317706354_thumb.jpg

post-244725-0-97161900-1317706360_thumb.jpg

post-244725-0-60890200-1317706369_thumb.jpg

post-244725-0-87661500-1317706386_thumb.jpg

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Galnet 1.9.30

kernel 2.6.35

Driver av å svarer for andre her det var ikke meningen:)

 

men har du opplevd "suddent loss of signal_" ? og du bruker bare stock kernal som kommer med miui? altså wipe og install med CWM and thats it:P?

Har ikke opplevd noe problemer med det,bare video avspilling i 1080 går som regel greit i 720

Jeg prøvde en del ganger før jeg skjønte det,tok en backup av den forrige romen med CWM så wipe data og factory reset så install..måtte gjøre det et par ganger:)

Lenke til kommentar

Galnet 1.9.30

kernel 2.6.35

Driver av å svarer for andre her det var ikke meningen:)

 

men har du opplevd "suddent loss of signal_" ? og du bruker bare stock kernal som kommer med miui? altså wipe og install med CWM and thats it:P?

Har ikke opplevd noe problemer med det,bare video avspilling i 1080 går som regel greit i 720

Jeg prøvde en del ganger før jeg skjønte det,tok en backup av den forrige romen med CWM så wipe data og factory reset så install..måtte gjøre det et par ganger:)

 

 

ok da stoler jeg på deT:P og prøver mitt favoritt rom en gang til:P

Lenke til kommentar

Galnet 1.9.30

kernel 2.6.35

Driver av å svarer for andre her det var ikke meningen:)

 

men har du opplevd "suddent loss of signal_" ? og du bruker bare stock kernal som kommer med miui? altså wipe og install med CWM and thats it:P?

Har ikke opplevd noe problemer med det,bare video avspilling i 1080 går som regel greit i 720

Jeg prøvde en del ganger før jeg skjønte det,tok en backup av den forrige romen med CWM så wipe data og factory reset så install..måtte gjøre det et par ganger:)

 

 

ok da stoler jeg på deT:P og prøver mitt favoritt rom en gang til:P

Husk at det er det video greiene da

Lenke til kommentar

Jeg bruker den siste her(litt lenger ned kan du se spørsmål. Der finner du kamera replacement, men jeg så ikke velidg stor forkjell). For å få ulike tweaks etc kan du se her. Han som lager den med lyd er på ferie så for å få for siste versjon må du laste ned her

 

Stock kernel og ingenting signal loss. Prøv mxvideo for å spille av film. Funker supert.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...