Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

2. Når jeg installerte, så fulgte det med noe som heter CWM-manager, som også kan installere roms(?), trenger jeg da å drive med Odin?

Ja du kan flashe direkte fra telefonen også. Da legger man bare inn rom'en som en fil på telefonen og flasher så via CWM. Det er dog litt avhengig av hva akkurat din ROM installasjon sier krever.

 

3. Om jeg installerer orginal rom fra XDA med odin, så har jeg ikke root lenger? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke endret romen når jeg installerte root. Hvorfor forsvinner root når jeg endrer rommen da?
Såvidt jeg har forstått så er dette fordi original roms overskriver "rubbel og bit". Om de gjør dette alltid som en sikkerhetsfunskjon eller bare når det har skjedd faktiske endringer i kernel vet jeg ikke.

 

4. Dette jig-opplegget folk snakker om, hva er egentlig det, sånn i praksis? Og hva er det opplegget med "rom-count" som noen henviser til noen steder?

En jig er i praksis en liten USB plugg som starter telefonen i odin flash mode når du plugger den inn. Kjekk å bruke dersom du har en telefon som ikke responderer via knapper lenger og tilsynelatende er helt død. I tillegg så fjerner den "custom rom count" når den plugges inn. Denne counten er bare en intern teller som viser hvor mange custom roms du har installert. Denne counten kan føre til to potensielle problem: 1.Dersom count>0 kan du bli nektet garanti. 2. Dersom count>0 vil det alltod komme opp en gul varseltrekant noen sekunder når du rebooter telefonen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk til å installere 2.3.5 med kies og usb kabel. norsk og engelsk språk problemet forsvant men dette som en annen på forumet sier:lock-screen-problemet der skjermbildet vises før lockscreenen popper opp var tilbake bl.a.

det er irriterende. kor kan jeg lese full oversikt over hva som er nytt i 2.3.5?

Lenke til kommentar

jeg fikk til å installere 2.3.5 med kies og usb kabel. norsk og engelsk språk problemet forsvant men dette som en annen på forumet sier:lock-screen-problemet der skjermbildet vises før lockscreenen popper opp var tilbake bl.a.

det er irriterende. kor kan jeg lese full oversikt over hva som er nytt i 2.3.5?

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#2.3.5

 

Hvorfor må hele romen oppdateres for å oppdatere gmail-appen?

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg fikk til å installere 2.3.5 med kies og usb kabel. norsk og engelsk språk problemet forsvant men dette som en annen på forumet sier:lock-screen-problemet der skjermbildet vises før lockscreenen popper opp var tilbake bl.a.

det er irriterende. kor kan jeg lese full oversikt over hva som er nytt i 2.3.5?

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#2.3.5

 

Hvorfor må hele romen oppdateres for å oppdatere gmail-appen?

 

AtW

Det er nok mer enn det som står der som ligger i firmwareoppdateringen fra Samsung. Oppdatering av Android er ikke nødvendigvis det eneste de har endret.

Lenke til kommentar

Dersom count>0 vil det alltod komme opp en gul varseltrekant noen sekunder når du rebooter telefonen.

Den gule trekanten bryr seg ikke om flash count, men om du har en orgianl kernel, eller en som ikke er orginal.

Jo, jeg fikk nettopp en USB jig selv og da jeg plugget den inn ble den gule trekanten borte fra min telefon, selv om jeg fortsatt kjører uoriginal kernel.

Lenke til kommentar

Dersom count>0 vil det alltod komme opp en gul varseltrekant noen sekunder når du rebooter telefonen.

Den gule trekanten bryr seg ikke om flash count, men om du har en orgianl kernel, eller en som ikke er orginal.

Jo, jeg fikk nettopp en USB jig selv og da jeg plugget den inn ble den gule trekanten borte fra min telefon, selv om jeg fortsatt kjører uoriginal kernel.

 

Hva er det denne jig`n gjør?

Lenke til kommentar

Jo, jeg fikk nettopp en USB jig selv og da jeg plugget den inn ble den gule trekanten borte fra min telefon, selv om jeg fortsatt kjører uoriginal kernel.

Det stemmer at den blir borte da ja. Men, trekanten kommer ikke til å være der om du bruker en orginal kernel til å begynne med, uansett hvor ofte du flasher.

Lenke til kommentar

Jo, jeg fikk nettopp en USB jig selv og da jeg plugget den inn ble den gule trekanten borte fra min telefon, selv om jeg fortsatt kjører uoriginal kernel.

Det stemmer at den blir borte da ja. Men, trekanten kommer ikke til å være der om du bruker en orginal kernel til å begynne med, uansett hvor ofte du flasher.

 

Trekanten forsvinner med usb jig, men det er hvis man ikke har en slik at man må flashe original kernel

Lenke til kommentar

S Nettopp lagt inn 2.3.5 og første som irritere e det vibrasjonsikonet som er kommet opp på statuslinjen..:p

 

Hva er det som menes med dette?

Mulig jeg spør dumt, men er det det at du ser ett ikon med en tlf i midten også sikksakk mønster på siden av tlf?

Også står den øverst på toppen av tlf litt til venstre for klokka på hjemme skjermen, sammen med batteri og signal status?

 

Det har den alltid gjort hos meg siden dag 1 med 2.3.3, syns det er greit jeg for da veit jeg jo at den faktisk er på lydløs, mente det var en kjekk ting å vite jeg.

 

Med mindre du ikke mener, mens du har både lyd og vibrasjon på?

Da kan jeg jo skjønne det.

If so, så har jeg driti meg ut.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Akkurat nå befinner jeg meg på criskelorom, men ønsker å oppdatere til 2.3.5 originalt. Jeg har også en usb jig hjemme som jeg tenkte å bruke til å nullstille counteren med. Har lest noe om at i 2.3.5 så funker ikke jig'en?

 

Kan noen gi direkte link til den KI8 versjonen jeg skal laste ned?

 

Har noen spørsmål til selve prosessen :

Kan jeg Flashe direkte over criskelorom? Eller bør jeg Flashe inn noe originalt på lavere android versjon før jeg flasher KI8? Eller bør jeg formatere hele greiene så legge inn KI8

Lenke til kommentar

Akkurat nå befinner jeg meg på criskelorom, men ønsker å oppdatere til 2.3.5 originalt. Jeg har også en usb jig hjemme som jeg tenkte å bruke til å nullstille counteren med. Har lest noe om at i 2.3.5 så funker ikke jig'en?

 

Har noen spørsmål til selve prosessen :

Kan jeg Flashe direkte over criskelorom? Eller bør jeg Flashe inn noe originalt på lavere android versjon før jeg flasher KI8? Eller bør jeg formatere hele greiene så legge inn KI8

USB-Jigen har ingenting med android-versjonen å gjøre. Den virker på hardware nivå, så den vil alltid virke.

 

Det er bare å flashe rett over til KI8, men du burde alltid wipe all data før du flasher

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...