Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Og et annet spørsmål, jeg finner null konfigurasjonsmuligheter for den skjermen som dukker opp når jeg putter telefonen i bilholdern. Er jeg blind? Dessuten, når jeg trykker på homeknappen for å komme vekk fra den litt slitsomme bilmenyen, får jeg alltid opp desktopside nr 4. Hvorfor, og kan det endres? Og går det egentlig å sette en annen skjerm enn nr1 som standard?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har slitt med random reboots av telefon som tilsynelatende var forårsaket av at den gikk varm. I dag opplevde jeg noe lignende, satt på flyet med spotify kjørende og mobilen lå i setet på siden av meg. Etter en stund tok jeg fram laptopen og la derfor mobilen i lomma. Telefonen var veldig varm, såpass varm at jeg kjente den var varm mot låret og da jeg tok på telefonen fra utenfor buksa. Tok en titt på batteriet og så at nivået sank med 5% på ~5min, telefonen kjølte seg ned så fort jeg avslutta spotify appen. Vet ikke helt om det er spotify som drar så mye eller om det var en annen app som hang, men jeg mener å huske at det ikke var så mye annet som kjørte.

Selv har jeg hatt samme problem, var en 2t lang busstur dette skjedde på. Sovnet selvfølgelig og vell fremme skulle jeg skru av musikken jeg hadde på øret (Spotify). Merket da samme problem som deg at den var veldig varm og nede på 2-3% batteri. Derfor slo jeg bare den av og ladet den når jeg kom hjem. Etter det har jeg ikke hatt noe problem. I ettertid har jeg brukt Spotify på fly, 3-4 ganger 1t lange flyreiser og ikke merket noe mer til det.

Lenke til kommentar

.. man får først full effekt av batteriet etter å ha tømt og ladet batteriet fullt opp 4-5 ganger.

Dette er også min erfaring med Litium batterier. Man trenger noen oppladninger før man får full kapasitet, men ikke 25-35!

Jeg har brukt mye Litimbaserte batterier ifm lyktebygging(for MTB sykling) og modellflygning(LiPo).

 

Da stemmer sikkert det. Fikk bare følelsen av at original batteriet mitt ble en del bedre etter ca 25 ladinger.

Lenke til kommentar

Bilder av SGS2 med 3500 mAh batteri og tilhørende deksel.

 

Hei,

 

Lovet å komme med en oppdatering på 3500 mAh batteriene når jeg hadde fått testet litt mer.

 

Det har jeg fått gjort nå. Batteriene fungerer greit, men ikke så bra som jeg hadde håpet.

Jeg tror grunnen er at så langt har jeg bare ladet to ganger. Merker forbedring fra første til andre lading. Litt vanskelig å si hvor stor den var, da bruken alltid vil variere litt, men mitt inntrykk er at batteriet ble bedre.

 

1 Lading.

Ladetid ca 5 timer med 700 mAh lader, (original laderen som følger med telefonen)

Blandet bruk. Blant annet litt GPS. 3G og wifi på hele tiden bortsett fra ca 8 timer på natten når jeg sov. Ellers litt spilling, og sånn passe aktiv bruk av telefonen. Skjerm på ca 5 timer. Etter 35 timer var det 10% igjen av batteriet. Ble da satt til lading.

 

2 Lading.

Fikk ikke tatt tiden på ladingen, da telefon lå i bilen og jeg var et annet sted.

Bruk omtrent som ovenfor. Skjerm 5.5 timer, snakket i tlf i 1 time og 10 minutter.

GPS brukt i bil ca 20 minutter. Ellers 3G og wifi på hele tiden bortsett fra om natten.

Batteriet var nå nede på 4% etter 45 og en halv time. Så forbedringen fra første lading var ganske drastisk vil jeg si. Håper det forbedrer seg enda mer etter noen ladinger til.

 

OPPDATERT:

 

3 Lading.

Bruk omtrent som ovenfor, Må si meg ganske fornøyd med batteriet nå. 1% batteri igjen etter 54 timer :)

 

Konklusjon, batteriene er bra, men de varer nok ikke over 2x så lenge som original batteriene etter hva jeg kan se så langt. Men samtidig er det litt vanskelig å si, da jeg aldri har brukt GPS noe særlig med original batteriet. Så det er mulig de er bedre enn jeg har erfart så langt. Uansett. For meg er det helt supert å ha et batteri som varer litt ekstra, og ikke minst et ekstra batteri når jeg vet det er lenge til jeg får ladet igjen.

post-121910-0-31055700-1313503650_thumb.jpg

post-121910-0-56532100-1313503656_thumb.jpg

post-121910-0-83625900-1313503663_thumb.jpg

post-121910-0-53890800-1313503713_thumb.jpg

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Bilder av SGS2 med 3500 mAh batteri og tilhørende deksel.

Hvordan er batteritiden din på det nå da?

 

La inn omtalen over bildene.

Så den nå :)

 

Vel,synes batteritiden er mer enn nok til at jeg kan bli fornøyd med det.

Skal teste det selv.Setter det på lading i natt så får vi se.

Fikk det i posten i dag fra Bristols btw :)

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Bilder av SGS2 med 3500 mAh batteri og tilhørende deksel.

Hvordan er batteritiden din på det nå da?

 

La inn omtalen over bildene.

Så den nå :)

 

Vel,synes batteritiden er mer enn nok til at jeg kan bli fornøyd med det.

Skal teste det selv.Setter det på lading i natt så får vi se.

Fikk det i posten i dag fra Bristols btw :)

 

Da kan du jo kanskje skrive noen ord om hvordan du opplever batteritiden.

Blir litt mer objektiv uttalelse.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Hei, vet dere åssen jeg kan spore min galaxy s2 online? Jeg mener å huske at det var en samsung online ting som lot deg sjekke dette.

 

Om ikke, åssen apps anbefaler dere for å tracke mobilen etc ? :)

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

 

Tuuusen takk, setter pris på det. :) Den dritten mener at jeg ikke har noe mobilnr og ba meg om å registere meg igjen, bare updated infoen med mobilnr men det ser ikke ut til at det har noe å si, alt av funksjoner fungerer anyway. :D

 

Uploadet min screen av GSII i samme slengen

 

22376410150751259660254.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Lenke til kommentar

Hei, vet dere åssen jeg kan spore min galaxy s2 online? Jeg mener å huske at det var en samsung online ting som lot deg sjekke dette.

 

Om ikke, åssen apps anbefaler dere for å tracke mobilen etc ? :)

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

 

Tuuusen takk, setter pris på det. :) Den dritten mener at jeg ikke har noe mobilnr og ba meg om å registere meg igjen, bare updated infoen med mobilnr men det ser ikke ut til at det har noe å si, alt av funksjoner fungerer anyway. :D

 

Uploadet min screen av GSII i samme slengen

Hvilken launcher bruker du?Klokke?Ikoner?

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Telefonen ble drit stygg med de tykke batteridekslene i mine øyne. Selv om man alltids kan ønske seg bedre batterikapasitet, så finnes det en grense for hvor langt man vil gå synes jeg. Det er ytterst sjelden jeg ikke har tilgang på lader enten i hus, hytte eller bil, så for meg er disse batteri/dekslene helt uinteressant. Det er min mening. Andre har sikkert andre meninger/behov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...