Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å sende sms med OneCall. Det funket med xwkf3, men litt kjedelig å ha en såpass gammel rom og at jeg da ikke kan bruke custom roms. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? På hjemmesiden står det at jeg må skifte nummeret til meldingssentralen, men jeg finner ikke ut hvordan.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noobespørsmål: Hva er forskjellen på kernel og ROM?

Mest interessert i det praktiske, hvis dette egentlig bare er en liten teknisk forskjell.

Kernelen den viktigste komponenten i de fleste operativsystemer, det er en bro mellom applikasjoner og selve databehandlingen som gjøres på hardware nivå.

 

En ROM inneholder alt av applikasjoner, radio og kernel. Rom kan vel kalles firmwaren på telefonen din. Se mer her: http://en.wikipedia....rnel_(computing)

 

Sånn så vi eldrenoober :ninja: skal få teskje effekten.. Kernel er liksom "bios" og Rom er OS?

 

Og da finnes det sikkert en del forskjellige Kernel`s man kan bruke?

Og det er Kernelen som man Rooter`?

 

Men hva er Radio saken?

 

Hvis du er kjent med Linux så kan man si at Linux er kernel/kjernen, mens Linux-distribusjon er ROMet. Linux-kjernen (benyttes og av Android) lar programmer snakke med maskinvare og motsatt. ROM er en samling av programvare, drivere og Linux-kjernen.... Så du kan si at Rom er OS, eller en distribusjon om du vil, og akkurat som launchere kan kjernen byttes ut med andre modifiserte kjerner.

 

Du rooter kjernen/kernel ja, eller gjør en endring som tillater at du kan få root/superbruker tilgang.

 

Sånn jeg har forstått det er "Radio" drivere til telefonens radio. telefonsamtaler, sms, mms osv sendes ved hjelp av radiobølger.

 

Genialt.. nå skjønner jeg litt mer... Tusen takk!

 

Kansje noe for Første posten? En liten innføring i hva som er hva.. :innocent:

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden blitt så usannsynlig lang, at jeg bare må beklage om jeg tar opp noe som er diskutert tidligere.

 

Har hatt min SGS2 siden den kom ut, men har i de siste ukene hatt en del trøbbel med dataoppkbling.

 

Jeg åpner enten FB-appen eller en nettleser, og etter få sekunder så slutter sidene og loade. FB-appen sier at den ikke oppnår kontakt med noe, og nettleseren står bare og søker.

Etter ett minutt med dette så ramler nettdekningen fullstendig ut, men kommer tilbake etter få sekunder. Problemet er at jeg ikke får opp dataoppkoblingen igjen. Hverken edge, 3g eller hsdpa. Da må jeg enten vente på at det skal komme tilbake av seg selv (kan være alt fra to til 60 minutter), eller restarte telefonen.

 

Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden blitt så usannsynlig lang, at jeg bare må beklage om jeg tar opp noe som er diskutert tidligere.

 

Har hatt min SGS2 siden den kom ut, men har i de siste ukene hatt en del trøbbel med dataoppkbling.

 

Jeg åpner enten FB-appen eller en nettleser, og etter få sekunder så slutter sidene og loade. FB-appen sier at den ikke oppnår kontakt med noe, og nettleseren står bare og søker.

Etter ett minutt med dette så ramler nettdekningen fullstendig ut, men kommer tilbake etter få sekunder. Problemet er at jeg ikke får opp dataoppkoblingen igjen. Hverken edge, 3g eller hsdpa. Da må jeg enten vente på at det skal komme tilbake av seg selv (kan være alt fra to til 60 minutter), eller restarte telefonen.

 

Noen andre som har vært borti dette?

Hva har du gjort for å fikse dette da?

 

Har du f.eks holdt inne av knappen til det kommer opp en meny, der skrur du av & på igjen fly modus. Se om det virker(om nettet kommer raskere tilbake).

 

Mobilen er helt orginal? Har du innstallert andre ROM`s?

 

Kan jo bare være en hick up`s, men både software og hardvare feil og. Fortell litt mer hva som er gjort? Har du innstallert noen app`s rett før dette skjedde?

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden blitt så usannsynlig lang, at jeg bare må beklage om jeg tar opp noe som er diskutert tidligere.

 

Har hatt min SGS2 siden den kom ut, men har i de siste ukene hatt en del trøbbel med dataoppkbling.

 

Jeg åpner enten FB-appen eller en nettleser, og etter få sekunder så slutter sidene og loade. FB-appen sier at den ikke oppnår kontakt med noe, og nettleseren står bare og søker.

Etter ett minutt med dette så ramler nettdekningen fullstendig ut, men kommer tilbake etter få sekunder. Problemet er at jeg ikke får opp dataoppkoblingen igjen. Hverken edge, 3g eller hsdpa. Da må jeg enten vente på at det skal komme tilbake av seg selv (kan være alt fra to til 60 minutter), eller restarte telefonen.

 

Noen andre som har vært borti dette?

Hva har du gjort for å fikse dette da?

 

Har du f.eks holdt inne av knappen til det kommer opp en meny, der skrur du av & på igjen fly modus. Se om det virker(om nettet kommer raskere tilbake).

 

Mobilen er helt orginal? Har du innstallert andre ROM`s?

 

Kan jo bare være en hick up`s, men både software og hardvare feil og. Fortell litt mer hva som er gjort? Har du innstallert noen app`s rett før dette skjedde?

Telefonen kjører orginal programvare. Innbiller meg at det begynte å komme etter jeg oppgraderte til siste offisielle fra Samsung. Lagt inn ting som Go launcher, sms etc. Kun kjente apps fra market.

 

Har prøvd å deaktiver og reaktivere datatrafikk, flymodus etc. Resultatet er at det kommer tilbake etterhvert, men det er fullstendig random og det virker ikke som det spiller noen rolle hva jeg foretar meg i mellomtiden. Bortsett fra reboot.

Lenke til kommentar

Nå er denne tråden blitt så usannsynlig lang, at jeg bare må beklage om jeg tar opp noe som er diskutert tidligere.

 

Har hatt min SGS2 siden den kom ut, men har i de siste ukene hatt en del trøbbel med dataoppkbling.

 

Jeg åpner enten FB-appen eller en nettleser, og etter få sekunder så slutter sidene og loade. FB-appen sier at den ikke oppnår kontakt med noe, og nettleseren står bare og søker.

Etter ett minutt med dette så ramler nettdekningen fullstendig ut, men kommer tilbake etter få sekunder. Problemet er at jeg ikke får opp dataoppkoblingen igjen. Hverken edge, 3g eller hsdpa. Da må jeg enten vente på at det skal komme tilbake av seg selv (kan være alt fra to til 60 minutter), eller restarte telefonen.

 

Noen andre som har vært borti dette?

Flere med Onecall har klaget over det samme..meg inkludert! Hvis dette er tilfelle, finnes det desverre ingen fix !

Lenke til kommentar

Fant utav hva probleme med sms er. Det er at jeg har bindestrek mellom tallene, men når jeg prøver å ta dem bort kommer de automatisk tilbake. Noen måte å fjerne dem på? Jeg bruker cm7 som har en annen contact application.

 

Edit: klarte det med stock contacts (måtte skifte rom)

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Håper noen kjenner til dette problemet, men jeg har et 32GB minnekort i mobilen og har valgt å legge musikken min inn på det. Det har jeg gjort ved å sette minnekortet i Macen og bare dratt over musikkfilene inn på den. Det ser ut til å fungere veldig bra, og de legger seg i "musikk spilleren" på S2en, men det er noen sanger som legger seg under artisten "unknown". ??

 

Jeg har alt veldig godt organisert, så jeg har sanger i album og leter etter sanger i artist seksjonen. Øverst er det en artist som heter "<unknown>" hvor det ligger mange album med sanger i. Når jeg kobler minnekortet i Macen igjen, står alt som det skal, så dette irriterer meg veldig. Noen som vet hvordan jeg retter det opp?

 

Takk for svar :)

Sjekk iTunes. Det er mulig artisten ikke har blitt skrevet i riktig plass på filen, og derfor ikke vises som noen artist.

Lenke til kommentar

Håper noen kjenner til dette problemet, men jeg har et 32GB minnekort i mobilen og har valgt å legge musikken min inn på det. Det har jeg gjort ved å sette minnekortet i Macen og bare dratt over musikkfilene inn på den. Det ser ut til å fungere veldig bra, og de legger seg i "musikk spilleren" på S2en, men det er noen sanger som legger seg under artisten "unknown". ??

 

Jeg har alt veldig godt organisert, så jeg har sanger i album og leter etter sanger i artist seksjonen. Øverst er det en artist som heter "<unknown>" hvor det ligger mange album med sanger i. Når jeg kobler minnekortet i Macen igjen, står alt som det skal, så dette irriterer meg veldig. Noen som vet hvordan jeg retter det opp?

 

Takk for svar :)

Sjekk iTunes. Det er mulig artisten ikke har blitt skrevet i riktig plass på filen, og derfor ikke vises som noen artist.

 

Dette er et problem med kjøpt musikk på iTunes som ikke er i formatet mp3. Last ned MediaFix fra Market, den søker opp filene som er "feil" og får navnene på plass igjen.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe ny mobil. Har samsung s8000 og hadde tenkt å kjøpe galaxy s2. Jeg bruker ofte å filme en eller to sanger når jeg er på konsert. Å hvor godt disse mobilene takler dette varier stort. Min gamle mobil fikser dette ikke. Så er det noen her som har prøvd å filme på konsert m galaxy S2? Hvordan ble resultatet? Ble lyden bra? Vil gjerne se resultatet hvis noen har klipp.

Er sterkt imot alt av apple produkter, liker de bare ikke. Men vet at deres nyeste iphone takler å lyd bra når konserter filmes. Så derfor håper jeg jo at Samsung har klart det også.

Lenke til kommentar

Har rootet telefon og har installert Titanium Pro og har fryst endel apps for å spare strøm, bl.a Google Maps. Men etter jeg installerte Startups, ser jeg at denne fortsatt starter opp. Er ikke dette litt rart? Vil det få noen effekt på batteritiden om jeg også disabler de apps jeg har fryst i Startups? Eller burde jeg unfreeze alle sammen og heller bruke Startups til å disable startups?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...