Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

La dette ut i den andre Galaxy S2 tråden, men passer seg gjerne bedre her så det ikke drukner i leveringstider.

 

Da har jeg prøvd meg på et eget oppsett. Dette er mitt første forsøk, så er ikke helt fornøyd enda, men synes det tar seg mye bedre ut enn slik det var før jeg startet:-) Mye inspirasjon er hentet i fra denne tråden, så takk til alle som har bidratt:-) Har dere noen gode tips til forbedringer tar jeg gjerne i mot tips:-)

 

post-17931-0-72458800-1305745497_thumb.jpeg post-17931-0-14841000-1305745508_thumb.jpeg post-17931-0-85203800-1305745529_thumb.jpeg

 

post-17931-0-27958300-1305745549_thumb.jpeg post-17931-0-28845100-1305745559_thumb.jpeg post-17931-0-17787600-1305745569_thumb.jpeg

 

Låseskjermen ble litt i overkant rotete, men ser ikke helt hvordan jeg skal få med alt jeg ønsker på en annen måte. Et par ting jeg fortsatt savner og leter etter, så kanskje noen gode tips her?

 

- Egne ikoner på sms unread count. (Dette har jeg nå fått til)

- En bedre "avtaleviser"

- En bedre rss widget som lar meg velge egne feeds

- En bedre bakgrunn på hovedskjermene

 

Hva som er brukt:

 

Låseskjerm:

Her har jeg brukt WidgetLocker sammen med widgetene under.

Batterimåler: Circle Battery Widget

Klokken: Simi Clock Widget

Visning av dager: OneSeven

Frem/tilbake/play: Widgetsoid

SMS/Phone/FBOK/PHTO: Her har jeg brukt Desktop VisualizeR med noen ikoner jeg ikke husker helt hvor jeg fant.

 

Hovedskjerm 1:

Tekstikonene er satt inn via Desktop VisualizeR

Klokken: TypoClock

 

Skjerm 2:

Wifi/Bluetooth osv: SwitchPro Widget

Volumkontrol: AudioManager Pro med Flat White skin

 

Skjerm 3:

Været: Beautiful Widgets

RSS: En modifisert utgave av NewsFlash Plus som jeg klarte å google meg frem til

 

Skjerm 4:

Musikk: Miui Widget Transparent

Kalender: Smooth Calendar

 

Launcher har jeg brukt Go Launcher EX

Endret av svortevik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min har vart ca. 20 timer mellom lading :)

Jeg lurer på en ting ang. GPSen - jeg trodde den var integrert og at man derfor slapp å være på nettet for å bruke den, men når jeg prøver å komme meg innpå GPSen uten nett ber telefonen om at jeg må være tilkoblet nett..

Lenke til kommentar

Min har vart ca. 20 timer mellom lading :)

Jeg lurer på en ting ang. GPSen - jeg trodde den var integrert og at man derfor slapp å være på nettet for å bruke den, men når jeg prøver å komme meg innpå GPSen uten nett ber telefonen om at jeg må være tilkoblet nett..

 

Er vel ikke gps som trenger å være på nett, men google maps?

 

Prøv i så fall et annet navigasjonsprogram.

 

Angående root:

 

Vil alt jeg har på telefonen forsvinne om jeg rooter den?

 

Kan jeg bruke samsung sitt kies til å sikkerhetskopiere telefonen, for så å legge dette inn etter at jeg har fått root?

Lenke til kommentar

Den er veldig tykk og klumpete, men browseren er best på markedet syntes nå jeg, og UIen er genial. Og komplett åpen med x-term klar ut av boksen. Kjørte gingerbread på den en stund, dualbootet med maemo5, feks, og bare det at man kan resize og plassere ikoner på pixelen der man vil... nei så mye frihet har jeg aldri vært borti på en tlf.

 

Men såklart, tykk og klumpete, ganske treg på normale ting som SMS/telefon, etc gjorde at jeg ditcha den etterhver. Selv om den ligger her klar med quake3 og alt.

 

 

That being said: gleder meg som en unge til å se hvordan livet blir med Android for første gang, spesielt på et beist som SGS2 :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min har vart ca. 20 timer mellom lading :)

Jeg lurer på en ting ang. GPSen - jeg trodde den var integrert og at man derfor slapp å være på nettet for å bruke den, men når jeg prøver å komme meg innpå GPSen uten nett ber telefonen om at jeg må være tilkoblet nett..

 

Den har A-GPS. A står for Assisted. Så GPSen trenger litt assistanse fra internett (GPRS, WLAN) for å locke seg fortere og mer presis.

Lenke til kommentar

Min har vart ca. 20 timer mellom lading :)

Jeg lurer på en ting ang. GPSen - jeg trodde den var integrert og at man derfor slapp å være på nettet for å bruke den, men når jeg prøver å komme meg innpå GPSen uten nett ber telefonen om at jeg må være tilkoblet nett..

 

Den har A-GPS. A står for Assisted. Så GPSen trenger litt assistanse fra internett (GPRS, WLAN) for å locke seg fortere og mer presis.

 

Jeg trodde at GPS og A-GPS var to helt forskjellige ting. Trodde at Assisted GPS triangulerte posisjonen kun ved hjelp av mobilmastene.

Var slik jeg tolket det iallefall og at den ikke hadde GPS antenne, som er den egentlige GPSen.

 

Stemmer dette ? Eller har den både GPS og A-GPS. SGS1 hadde iallefall egen GPS antenne

Lenke til kommentar

Min har vart ca. 20 timer mellom lading :)

Jeg lurer på en ting ang. GPSen - jeg trodde den var integrert og at man derfor slapp å være på nettet for å bruke den, men når jeg prøver å komme meg innpå GPSen uten nett ber telefonen om at jeg må være tilkoblet nett..

 

Den har A-GPS. A står for Assisted. Så GPSen trenger litt assistanse fra internett (GPRS, WLAN) for å locke seg fortere og mer presis.

 

Jeg trodde at GPS og A-GPS var to helt forskjellige ting. Trodde at Assisted GPS triangulerte posisjonen kun ved hjelp av mobilmastene.

Var slik jeg tolket det iallefall og at den ikke hadde GPS antenne, som er den egentlige GPSen.

 

Stemmer dette ? Eller har den både GPS og A-GPS. SGS1 hadde iallefall egen GPS antenne

 

GPS -> Rett til satelittene

AGPS -> Kobler seg også opp til satelitt som igjen sender signaler til en server som tar seg av prosessering og slikt samt å triangulere posisjonen din vha GSM nettet for så å sende dataene tilbake til telefonen.

 

Grunnen til at Google Maps må ha nett er jo for å laste ned kartet og å søke opp adresser og slikt. Derav at programmet kun tar noen få MB istedenfor flere GB. For å bruke GPS/AGPS uten nett må du derfor laste ned et annet navigasjons/kartprogram som lagrer kartet lokalt på enheten. Om det finnes noe slikt til android har jeg dog ingen anelse om.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Min har vart ca. 20 timer mellom lading :)

Jeg lurer på en ting ang. GPSen - jeg trodde den var integrert og at man derfor slapp å være på nettet for å bruke den, men når jeg prøver å komme meg innpå GPSen uten nett ber telefonen om at jeg må være tilkoblet nett..

 

Den har A-GPS. A står for Assisted. Så GPSen trenger litt assistanse fra internett (GPRS, WLAN) for å locke seg fortere og mer presis.

 

Jeg trodde at GPS og A-GPS var to helt forskjellige ting. Trodde at Assisted GPS triangulerte posisjonen kun ved hjelp av mobilmastene.

Var slik jeg tolket det iallefall og at den ikke hadde GPS antenne, som er den egentlige GPSen.

 

Stemmer dette ? Eller har den både GPS og A-GPS. SGS1 hadde iallefall egen GPS antenne

 

GPS -> Rett til satelittene

AGPS -> Kobler seg også opp til satelitt som igjen sender signaler til en server som tar seg av prosessering og slikt samt å triangulere posisjonen din vha GSM nettet for så å sende dataene tilbake til telefonen.

 

Grunnen til at Google Maps må ha nett er jo for å laste ned kartet og å søke opp adresser og slikt. Derav at programmet kun tar noen få MB istedenfor flere GB. For å bruke GPS/AGPS uten nett må du derfor laste ned et annet navigasjons/kartprogram som lagrer kartet lokalt på enheten. Om det finnes noe slikt til android har jeg dog ingen anelse om.

 

 

SGS2 har GPS?, dvs mulighet med signal rett til satelittene (og ikke bare via mobilnettet) ? Dvs, må jo slippe å være tilkoblet nett for å navigere.

 

Finnes navigasjonsprogramvare/kartprogram til Android med forhåndsnedlastet kart osv. Se f.eks Copilot live.

 

Edit: Ikke bra av samsung om det kun er mulighet med A-GPS på SGS2. Dvs triangulering via mobilmastene og ikke rett til satelitene

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Navigon har også navigasjonsprogramvare til Android. Der får man vel laste ned alle kartene på forhånd.

 

Det burde være mulig å kunne bruke GPS uten å være tilkoblet til nettet, eller være tilkoblet til nettet og velge og kun bruke ren GPS. Lurer på hva som skjer med disse dataene som sendes til server for prosessering. Er litt bekymret over å bruke Google Maps ettersom de antagelig benytter disse dataene til egne behov(såfremt våre behov, som de bedyrer).

 

Med en egen bilnavigasjon slipper jeg å bekymre meg om slik utveksling av data angående mine posisjoner. Dette valget vil jeg også ha på mobiltelefonen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Aura er et fantastisk bra navigasjonsprogram som lar deg laste ned kart til minnekortet via wifi:-)

 

Min erfaring med Aura er noe helt annet enn at det er bra..

Jeg lastet det ned som 1 uke fri trial, og stolte på at det skulle funke..

Det er jævlig kjipt å kjøre midt i Swansea uten å vite hvor man er og hvor man skal.. (Swansea er en by av grei størrelse i Wales..)

Jeg klarte på et vis å få det til å funke igjen samme kveld (ved å laste ned et kart over Albania (!)), men dagen etter klikka det like herlig igjen.

 

Så vi måtte skaffe oss papirkart.

 

Jeg tilbakela 150 mil på 4 dager, Aura fungerte de første 20 milene, og deretter ca 5 mil dag 2..

Så var det virkelig natta.

 

Kan godt hende trial hadde behov for nettforbindelse, men det opplyste de ikke om, og jeg hadde selvsagt roaming avslått.

 

 

Det skal sies at det før avreise funka bra i Norge en dag.

Lenke til kommentar

Har fått telefonen i dag. La inn widgeten "Program Monitor". Ser nå når jeg går ut av "meldinger", så kjører det fremdeles viser Program Monitor, enten jeg trykker hjem eller tilbakeknappen. Betyr det noe...? Altså, bruker det mye strøm eller minne? Og hvordan må man i så fall gå ut av meldinger og samtidig lukke programmet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...