Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg stilte dette spørsmålet i den andre tråden, men denne virker strangely mer dedikert til annet enn leveranser og sporing og varebeholdning;

 

Man får tak i PS, SNES og N64 emulatorer til SGS2 fra Android Market? Og det har ikke noe å si hvilken launcher man bruker? Jeg kommer rett fra Maemo5 og Symbian^3, så jeg har nesten minuspeiling på Android, men virker som om launchers bare er display og interface?

 

Regardless: hvor bra er egentlig disse emulatorene, dersom de eksisterer?

 

 

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å lage usynlige shortcuts til apps på homescreens? På Maemo5 hadde jeg 4 homescreens hvor man feks klikket på munnen til jenta på wallpaperen for å komme til Conversations (sms/IM appen), høyre øye for MMS, venstre for bilder, øret for telefonappen, etc. Basically en ikonfri homescreen. Lar dette seg gjøre?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen si hvor i alle dager de har fått tak i denne telefonen allerede?

 

Hei.

 

Jeg fikk min på Tirsdag fra cdon.com. La inn bestilling forrige fredag, selvom det sto at de var utsolgt, og ikke fikk inn igjen før den 26 mai. Men brått så fikk jeg sms at den var på postkontoret gitt.. Kanksje flaks, men sjekk med de om de kanskje har en telefon på lur, selv om det står at de er tomme....

 

Takk for svar!

 

 

Komplett har jo århundrets lagerstatus: "Ikke på lager. Bekreftet 262 stk. 13 mai".

Elkjøp har fjernet "Ubekreftet lagerstatus", CDON skriver 26 mai, NetCom kan ikke bekrefte noe som helst, Tele2 har akkurat samme..

Begynner så smått å stresse nå som ferien nærmer seg, og eneste telefonen jeg har (etter å ha solgt iPhone 4en) er iPhone 1 (som hverken egner seg som kameramobil eller spesielt spennende underholdning).

 

 

 

Lenke til kommentar

Som sagt, Telenor får inn i dag, Aleksano, MAO om du bor i trondheim eller noe som ikke er finnmarksvidda kan du legge inn bestilling i dag og få den sendt i dag/i morgen, MAO du har sjangs til å få den på lørdagen.

 

Course, du kan jo ta en ringerunde rundt til fysiske butikker i nærheten og høre om de har fått inn. Flere butikker i Trondheim forventer inn parti med SGS2 denne uken i alle fall.

Lenke til kommentar

 

Hvis man fikser Locale på telefonen (f.eks. v.h.a. MoreLocale 2 fra Market) til nb_NO vil man få alle apper på norsk (som støtter det...). MEN ulempen blir da at alle Samsungmenyer + noen predefinerte apper (nettleser osv) blir på engelsk fordi Samsung bruker no_NO.

 

Noen som har et sted vi kan mase til Samsung om dette? Føler ikke de gjør stort om bare en tar kontakt?

 

 

jeg meldte meg inn i samsung mobile på facebook og der hadde noen skrevet ang noe som så ut som et hardwareproblem på sin sgs2 og da hadde samsung hjulpet dem direkte via facebook. jeg har derfor skrevet et omfattende innlegg om dette, med info herfra, så får vi se om jeg får svar. det er jo åpent for alle å lese dette, så join den siden og kommenter mitt innlegg. det er jo dårlig reklame for dem å ikke svare i slike offentlige forum. :)

 

link til facebookinnlegget mitt: http://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/221546911191067

Lenke til kommentar

Som sagt, Telenor får inn i dag, Aleksano, MAO om du bor i trondheim eller noe som ikke er finnmarksvidda kan du legge inn bestilling i dag og få den sendt i dag/i morgen, MAO du har sjangs til å få den på lørdagen.

 

Course, du kan jo ta en ringerunde rundt til fysiske butikker i nærheten og høre om de har fått inn. Flere butikker i Trondheim forventer inn parti med SGS2 denne uken i alle fall.

Holder til i Bergen, så skal ta en runde.

 

Problemet med å bestille hos Telehor er at de ikke klarer å konkurrere med noen som helst på pris (mtp. "Fastpris" i Telehor-verden innebærer 89 øre i oppstartsavgift, noe som fort ender opp med 300-400,- ekstra i mnd, bare for å få brukt de x antall "gratis" ringeminuttene).

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tja mulig det. De selger jo tlf uten abb og, men det er jo irrelevant. Alternativt kjøpe en med abb og ikke bruke abbonementet. Så lenge det har månedsavgift (nedbetaling av tlf) låser de opp operatørlåsen for deg uten kostnad dersom du spør.

Lenke til kommentar

Holder til i Bergen, så skal ta en runde.

Var på Teknikkmagasinet (Det de heter? Liten butikk rett utenfor Coop Obs Lagunen) på mandag og de forventa den inn i dag. Aner ikke hvor mange, så bare en lapp med 18.05-release. Elkjøp Åsane ventet den 26.05, de hadde den ikke på Lefdal Laguneparken (spurte dog heller ikke). Lykke til!

Endret av Calath
Lenke til kommentar

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å lage usynlige shortcuts til apps på homescreens? På Maemo5 hadde jeg 4 homescreens hvor man feks klikket på munnen til jenta på wallpaperen for å komme til Conversations (sms/IM appen), høyre øye for MMS, venstre for bilder, øret for telefonappen, etc. Basically en ikonfri homescreen. Lar dette seg gjøre?

 

Åj, dette høres kjempekult ut! Har aldri tenkt på det, men hadde vært kjempegreit, da det er flere apper jeg gjerne skulle hatt på homeskreenen, men som jeg nødvendigvis ikke trenger å kunne se.

Følger tett med her, men har aldri hørt om det, så egentlig tviler jeg. Håper jeg tar feil da :)

Lenke til kommentar

pokker, jeg bestilte min på lørdag fra dustin, og den er blitt utsatt til 27 for meg...

Tror de ble rimelig kjapt utsolgt på fredag da det ble kjent at de hadde den på lager :(

Bestilte fredag jeg også. Ser den kom til Stavanger idag, da har jeg den i ettermiddag.

Lenke til kommentar

Jeg stilte dette spørsmålet i den andre tråden, men denne virker strangely mer dedikert til annet enn leveranser og sporing og varebeholdning;

 

Man får tak i PS, SNES og N64 emulatorer til SGS2 fra Android Market? Og det har ikke noe å si hvilken launcher man bruker? Jeg kommer rett fra Maemo5 og Symbian^3, så jeg har nesten minuspeiling på Android, men virker som om launchers bare er display og interface?

 

Regardless: hvor bra er egentlig disse emulatorene, dersom de eksisterer?

Jeg har testet både SNES og GBA emulatorene før, og likte de veldig godt, men hadde da en mobil med fulltastatur så det funket mye bedre en on-screen knapper som jeg også har prøvd og likte ikke noe særlig, men dette var på en HTC Hero som har en veldig liten skjerm sammenlignet med Galaxy S 2.

 

Det finnes gratisversjoner i Market, som du kan teste :)

Lenke til kommentar

Kan noen si hvor i alle dager de har fått tak i denne telefonen allerede?

 

Hei.

 

Jeg fikk min på Tirsdag fra cdon.com. La inn bestilling forrige fredag, selvom det sto at de var utsolgt, og ikke fikk inn igjen før den 26 mai. Men brått så fikk jeg sms at den var på postkontoret gitt.. Kanksje flaks, men sjekk med de om de kanskje har en telefon på lur, selv om det står at de er tomme....

 

Takk for svar!

 

 

Komplett har jo århundrets lagerstatus: "Ikke på lager. Bekreftet 262 stk. 13 mai".

Elkjøp har fjernet "Ubekreftet lagerstatus", CDON skriver 26 mai, NetCom kan ikke bekrefte noe som helst, Tele2 har akkurat samme..

Begynner så smått å stresse nå som ferien nærmer seg, og eneste telefonen jeg har (etter å ha solgt iPhone 4en) er iPhone 1 (som hverken egner seg som kameramobil eller spesielt spennende underholdning).

 

Bestilte fra cdon, fikk det 3-4 dager etter, selvom de påstår at de ikke har på lager. Bare å bestille. Tror de sender dem ut med en gang de får inn fra Samsung. Hvis man ringer dem, så får du bare en kundebehandler som kikker på en skjerm i stedet for noen som jobber i lageret.

 

OTheD

Lenke til kommentar

Sitter her å funderer på å prøve noe annet enn htc. Noen STJAL min Desire HD på fredag (hadde jeg fått klørne i de krypa..), så nå sitter jeg med min fars gamle Desire, timingen var dog ganske god siden det alltid er fint med en unnskyldning for å kjøpe ny tlf, men så lurer jeg da...

Lider kvaliteten, rent fysisk sett, av at telefonen er så lett og tynn som den er?

 

Hvor varm blir den ved heftig bruk? blir den like varm som f.eks htc Desire?

 

Og den blandede tilbakemeldingen på batteriet gjør meg skeptisk, da min Desire HD langt ifra var noen tungvekter på batteri, men den klarte ganske greit en hel dag med moderat++ bruk.

 

Oppdateringssystemet? må den oppdateres via PC?

 

Valget står da mellom denne og htc sensation, har noen eiere av galaxy S 2 noen objektive meninger på disse to tlf. Sliter med å vente til Juni for å kjøpe ny telefon, da jeg savner en kraftig tlf å trykke på. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...