Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få tak i ZAGG Invisible Shield i Oslo? Får noia med tanke på riper på skjermen :p

 

Så har jeg et annet spørsmål: Bruker WidgetLocker og er strålende fornøyd med den. Eneste som irriterer meg er at det er mulig å bryte ut av lock screen med home-knappen. Noen som vet om det er mulig å disable dette?

 

Fant dette i en annen tråd her på forumet skrevet av brukeren αкαѕнα

 

Settings > Advanced > Homehelper > og velg først "WL HomeHelper" under seSelect System Home og så må man huke av for "HomeHelper Block Home"

 

Finnes der mulighet for å roote denne telefonen? Ser der er et par ting jeg ønsker på telefonen men som kun kan brukes om en har rot.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen må jo først ativeres før en kan trykke på noe som helst.

 

Slik ser forresten min Galaxy s2 ut nå:-)

Elsker den første lockscreenen din totalt!

 

Hvordan er det med den snarveilinja som du har over unlock-slideren? Kan de trykkes uten å unlocke eller hva?

Lenke til kommentar

Skjermen må jo først ativeres før en kan trykke på noe som helst.

 

Slik ser forresten min Galaxy s2 ut nå:-)

Elsker den første lockscreenen din totalt!

 

Hvordan er det med den snarveilinja som du har over unlock-slideren? Kan de trykkes uten å unlocke eller hva?

 

Ja, det er dedikerte snarveier som virker direkte i fra låseskjermen. Det gjelder både tekstikonene og snarveiene til forrige/neste/play:)

 

Er der forresten mulig å få rootet denne telefonen?

 

Ja... det er det så absolutt..

 

Jeg har rootet min og overklokket den til 1,5 Ghz

 

Brukte du denne guiden?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334

Lenke til kommentar

Eg fekk min i dag og var klar for å roote og avskaffe TouchWiz umiddelbart, men då eg fekk den i hende og fekk trykkt litt vart eg overraska over kor bra TouchWiz er blitt på eit år. Eg trur eg lyt gje det ein kjangs. No når me har Market i Noreg er jo den største grunnen til rooting forsvunne. Når Samsung i tillegg har lova å halde Android oppdatert i 18 månadar forsvinn ein grunn til. Den einaste verkeleg gode grunnen som står att er jo å sleppe TouchWiz. For det er framleis nokre småting som irriterer meg.

Lenke til kommentar

Nå begynner frustrasjonen å ta litt overhånd her, jeg trenger å ventilere.

[...]

Noen tanker rundt dette? Flere med skjegget i postkassa?

Michael

Det er som de sier det med lageret. Jeg vet ikke hvor lang tid de kommer til å bruke på å sende ut. Men, har fulgt med på siden dems i hele dag og sett at det har gått ut en etter en. Men, nå... plutselig er det mye mer igjen.

Kjerringa var oppom der (komplett) og henta et kamera, og de sa at det var 181 forhåndsbestilte, så det bør jo være rett rundt hjørnet nå.

Fordelen min er at så fort pakken er klar, er det bare å hente ;)

 

Jeg snakket nå med komplett, som igjen hevdet de nettopp hadde snakket med samsung og at mobilen nesten sikkert kommer inn på lager i morgen (torsdag).

 

For min del kjøpte jeg på Lefdal, for totalpris 4200kr og levering 16/18.mai. Den ble nå utsatt til 31.mai...

Jeg satser på dekningskjøp hos enten komplett eller random lokal butikk. Lefdal sin telefonsupport mente faktisk det var helt rimelig at jeg skulle gjøre det..? Muligens en supportmedarbeider som ville avslutte samtalen og ta kveld kjappest mulig? :p

Lenke til kommentar

Eg fekk min i dag og var klar for å roote og avskaffe TouchWiz umiddelbart, men då eg fekk den i hende og fekk trykkt litt vart eg overraska over kor bra TouchWiz er blitt på eit år. Eg trur eg lyt gje det ein kjangs. No når me har Market i Noreg er jo den største grunnen til rooting forsvunne. Når Samsung i tillegg har lova å halde Android oppdatert i 18 månadar forsvinn ein grunn til. Den einaste verkeleg gode grunnen som står att er jo å sleppe TouchWiz. For det er framleis nokre småting som irriterer meg.

 

Tror ikke man trenger ROOTe for å bytte launcher.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få tak i ZAGG Invisible Shield i Oslo? Får noia med tanke på riper på skjermen :p

 

Så har jeg et annet spørsmål: Bruker WidgetLocker og er strålende fornøyd med den. Eneste som irriterer meg er at det er mulig å bryte ut av lock screen med home-knappen. Noen som vet om det er mulig å disable dette?

 

Fant dette i en annen tråd her på forumet skrevet av brukeren αкαѕнα

 

Settings > Advanced > Homehelper > og velg først "WL HomeHelper" under seSelect System Home og så må man huke av for "HomeHelper Block Home"

 

Finnes der mulighet for å roote denne telefonen? Ser der er et par ting jeg ønsker på telefonen men som kun kan brukes om en har rot.

 

Tusen takk! Nå har jeg litt mindre å irritere meg over =)

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Hei, da avslutter jeg her i forumet, har med stor interesse fulgt med når om noen får og ikke får, lagerstatus og alt prat om det,

for nå har jeg fått gledelig beskjed at mobil min er ankommet post/butikk, skal hente den rett etter ettermiddagsjobb!

Takk for meg, -----> jeg går over i den andre forumet om S2

Lenke til kommentar

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å lage usynlige shortcuts til apps på homescreens? På Maemo5 hadde jeg 4 homescreens hvor man feks klikket på munnen til jenta på wallpaperen for å komme til Conversations (sms/IM appen), høyre øye for MMS, venstre for bilder, øret for telefonappen, etc. Basically en ikonfri homescreen. Lar dette seg gjøre?

 

Åj, dette høres kjempekult ut! Har aldri tenkt på det, men hadde vært kjempegreit, da det er flere apper jeg gjerne skulle hatt på homeskreenen, men som jeg nødvendigvis ikke trenger å kunne se.

Følger tett med her, men har aldri hørt om det, så egentlig tviler jeg. Håper jeg tar feil da :)

 

 

Problemet som jeg ser det er egentlig at såvidt jeg vet kan man ikke plassere ikoner hvor man vil, men må putte dem i en designert plass i grid'et på hjemmeskjermen, noe som var mulig i Maemo5.

 

Eller finnes det en måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Etter å ha sett på de nydelige skjermbildene til αкαѕнα har jeg fått mersmak til denne mobiltelefonen. Hendene klør etter å få fatt i denne mobiltelefonen. Har aldri vært borti en mobiltelefon med så store muligheter for modifisering. Usikker på om jeg klarer å vente til feriepengene kommer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...