Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har fått telefonen i dag. La inn widgeten "Program Monitor". Ser nå når jeg går ut av "meldinger", så kjører det fremdeles viser Program Monitor, enten jeg trykker hjem eller tilbakeknappen. Betyr det noe...? Altså, bruker det mye strøm eller minne? Og hvordan må man i så fall gå ut av meldinger og samtidig lukke programmet?

 

Du trenger ikke å bekymre deg over at programmer bruker mye minne eller strøm når du går ut av de. Android OS håndterer minne selv og går aldri tom for minne. Den stenger ned programmer som ikke er i bruk, legger de i dvale.

Det er mer strømkrevende å drive å "force" programmer til å slutte hele tiden, da Android OS bruker mye strøm for å starte programmer opp igjen, i stedet for å la dem ligge i bakgrunnen og "sove".

La Android OS fikse dette for deg og heller nyt telefonen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aura og Navigon er de jeg finner best til Android vertfall. Har prøvd en del.

Men ja, batteri kom seg veldig etter noen dager. Det var veldig beroligende! :)

 

Noen tips til spill? Tenker da mest timekillers.

Finner ingen god utgave av ren kabal (solitaire) heller. Virker som alle er lagd for mye mindre skjermer og blåses opp, noe som medfører at de ser stygge ut.

Men Trap! går jeg aldri lei :D

Lenke til kommentar

Aura og Navigon er de jeg finner best til Android vertfall. Har prøvd en del.

Men ja, batteri kom seg veldig etter noen dager. Det var veldig beroligende! :)

 

Noen tips til spill? Tenker da mest timekillers.

Finner ingen god utgave av ren kabal (solitaire) heller. Virker som alle er lagd for mye mindre skjermer og blåses opp, noe som medfører at de ser stygge ut.

Men Trap! går jeg aldri lei :D

Navigon fungerer ikke med Gingerbread har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Aura og Navigon er de jeg finner best til Android vertfall. Har prøvd en del.

Men ja, batteri kom seg veldig etter noen dager. Det var veldig beroligende! :)

 

Noen tips til spill? Tenker da mest timekillers.

Finner ingen god utgave av ren kabal (solitaire) heller. Virker som alle er lagd for mye mindre skjermer og blåses opp, noe som medfører at de ser stygge ut.

Men Trap! går jeg aldri lei :D

Navigon fungerer ikke med Gingerbread har jeg hørt.

 

:ohmy: Det skal sjekkes ut straks etter jobben! Bruker jo Galaxy Tab`en som GPS så har egentlig ikke mye bruk for den på S2en anyway men.

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Aura og Navigon er de jeg finner best til Android vertfall. Har prøvd en del.

Men ja, batteri kom seg veldig etter noen dager. Det var veldig beroligende! :)

 

Noen tips til spill? Tenker da mest timekillers.

Finner ingen god utgave av ren kabal (solitaire) heller. Virker som alle er lagd for mye mindre skjermer og blåses opp, noe som medfører at de ser stygge ut.

Men Trap! går jeg aldri lei :D

 

Batteriet vart betydelig bedre her også.

 

Av spill liker eg spesielt godt Frozen Bubble Plus.

 

Mouse Trap er også bra tidsfordriv.

 

Edit: X construction er også kjekt.

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Da har jeg fått denne her selv og er i utgangspunktet meget fornøyd.

Dette er min første "ikke iphone" telefon og jeg er imponert over hvor kult det er med Android.

 

Uansett - denne telefonen har et par svakheter som er så svake at det kan være en showstopper for enkelte.

 

1) Lyden i handsfree er utrolig lav. Den er så lav at det er umulig å høre at folk prater hvis du ikke er i et helt stille rom. Dette er UTROLIG svakt. Mao, denne telefonen kan man ikke bruke handsfree. Har googlet problemet og finner masse eiere av denne telefonen som er fortvilet over dette. På en skala fra 1 til 10 så er volumet på 2-3 ift "Normalt" volum.

 

2) Wifi antennen på telefonen er elendig. Du har dårlig dekning uansett om du sitter 10cm fra rutern.

 

Jeg håper virkelig at punkt 1 kan løses i en firmware update.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problem nummer 1 er nok garantert en software feil, og kan løses med firmware update.

 

Problem nummer 2 har eg ikkje merka noko av. Har god dekning overalt eg er i huset. Også på jobben har eg god dekning. På jobben er det Cisco aksesspunkt eg er kopla til, og heime er det ein Thomson router.

Lenke til kommentar

WI-FI antenner ligger i den lille boksen i bånn mener jeg (kun basert på min erfaring). Dekker jeg til den blir signalet betydelig svakere. Men hvis jeg ikke har hånda der, så fungerer den helt fint. :)

 

Skal teste de spillene senere i dag. Er alltid greit å ha en del på jobben. :whistle:

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Da har jeg fått denne her selv og er i utgangspunktet meget fornøyd.

Dette er min første "ikke iphone" telefon og jeg er imponert over hvor kult det er med Android.

 

Uansett - denne telefonen har et par svakheter som er så svake at det kan være en showstopper for enkelte.

 

1) Lyden i handsfree er utrolig lav. Den er så lav at det er umulig å høre at folk prater hvis du ikke er i et helt stille rom. Dette er UTROLIG svakt. Mao, denne telefonen kan man ikke bruke handsfree. Har googlet problemet og finner masse eiere av denne telefonen som er fortvilet over dette. På en skala fra 1 til 10 så er volumet på 2-3 ift "Normalt" volum.

 

2) Wifi antennen på telefonen er elendig. Du har dårlig dekning uansett om du sitter 10cm fra rutern.

 

Jeg håper virkelig at punkt 1 kan løses i en firmware update.

 

 

1) Bruker handsfree en del selv, men jeg har ikke opplevd dårlig eller svak lyd før. Faktisk syns jeg lyden kan bli utrolig høy- langt mer enn hva som er behagelig!

 

 

2) Det har andre reagert på også! Ikke opplevd dette selv heller..

 

Men noen skrev det før i enten denne eller den andre SGS II-tråden, at det kunne ha noe med routeren å gjøre! D-Link blant annet var nevnt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. handsfree: Har brukt Nokia BH-904 en stund på OmniaHD og plages med at det går 2-3 sek. fra man svarer et innkommende anrop til at den som ringer hører meg. Altså lang "oppkoblingstid" mellom handsfree og mobil. Tror og håper dette er OmniaHDen sin feil - handsfree'en forøvrig fungerer meget bra.

 

Er dette et opplevd problem på SGSII for dere som bruker (Nokia) handsfree?

Lenke til kommentar

Ang. handsfree: Har brukt Nokia BH-904 en stund på OmniaHD og plages med at det går 2-3 sek. fra man svarer et innkommende anrop til at den som ringer hører meg. Altså lang "oppkoblingstid" mellom handsfree og mobil. Tror og håper dette er OmniaHDen sin feil - handsfree'en forøvrig fungerer meget bra.

 

Er dette et opplevd problem på SGSII for dere som bruker (Nokia) handsfree?

 

 

Har ikke fått kjøpt SGS2 enda, men har merket samme problem på Desire HD med Jabra(?)hands free. Så kan nok bare være at kompitabiliteten ikke er topp.

Lenke til kommentar

Softwareoppdatering tar tid...? Kies har nå stått i en halvtime på 0% på framdrift av fastvareoppdatering. På mobilen står det en grønn android, og DOWNLOADING, do not turn of target. Hvor lang tid tar dette...?

 

Bare prøv flere ganger. Kies er ustabilt. Funka ikke hos meg de første gangene jeg prøvde, men så testa jeg på nytt etter et par dager, og da funka det plutselig.

Lenke til kommentar

Softwareoppdatering tar tid...? Kies har nå stått i en halvtime på 0% på framdrift av fastvareoppdatering. På mobilen står det en grønn android, og DOWNLOADING, do not turn of target. Hvor lang tid tar dette...?

 

Bare prøv flere ganger. Kies er ustabilt. Funka ikke hos meg de første gangene jeg prøvde, men så testa jeg på nytt etter et par dager, og da funka det plutselig.

Er det ikke også mulig og oppdatere via telefonen? :) Instillinger - Om Telefon - Programvareoppdatering - Søk etter oppdateringer. Det jeg ikke er sikker på er om den kun skjekker om det er noen nye oppdateringer eller laster den ned også? Prøv.

Endret av exlan
Lenke til kommentar

For å sette ting litt i perspektiv ang volumet på min Samsung Galaxy..

Når jeg har tilkoblet et iphone headset og hører på RADIO så har jeg høyere lyd på Radio når jeg har volum på ABSOLUTT LAVESTE før 0 (altså på volum 1) enn jeg har på handsfree når den står på MAX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjorde en oppdatering via Kies nå nettopp. Den så ut til å gå greit. Men når den starter opp igjen, så får jeg kun opp at det står Confirm Password. Jeg har prøvd flere forskjellige passord, men ingen ser ut til å stemme. Nå fikk jeg opp en melding om at hvis jeg tastet feil en gang til så ville jeg miste all data på minnekortet.

 

Hvilket passord er det jeg skal taste inn her? Noen som har en anelse?

 

Edit: Ah, fant svaret her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1066943

 

All good now

Endret av dlfluke
Lenke til kommentar

Softwareoppdatering tar tid...? Kies har nå stått i en halvtime på 0% på framdrift av fastvareoppdatering. På mobilen står det en grønn android, og DOWNLOADING, do not turn of target. Hvor lang tid tar dette...?

 

Bare prøv flere ganger. Kies er ustabilt. Funka ikke hos meg de første gangene jeg prøvde, men så testa jeg på nytt etter et par dager, og da funka det plutselig.

Er det ikke også mulig og oppdatere via telefonen? :) Instillinger - Om Telefon - Programvareoppdatering - Søk etter oppdateringer. Det jeg ikke er sikker på er om den kun skjekker om det er noen nye oppdateringer eller laster den ned også? Prøv.

 

Nei, fant ikke noen oppdatering der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...