Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Nå begynner man igjen på minnekort...

 

Jeg har bare sett linket til to eller tre class 10 kort på 32GB, og alle de har en prislapp under 500 kr. Og alle class 2 eller andre kort, er priset over 500 kroner.... Så jeg lurer på hvor alle får det fra at det er så sinnsykt dyrt med class 10?

 

Jeg orker ikke finne fram linkene som er gjort tidligere i tråden, men det eneste jeg har av referanser, er de som faktisk er linket i denne tråden! :-/

At ikke flere har lagt merke til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant nettopp ut at SG2 faktisk støtter innspilling av samtaler

 

CallRecorder

callrecorder_barcode.JPG

 

Min Desire HD brukte micken til å spille inn, mens denne godjenta spiller inn signalet direkte. Det betyr også at den funker om du bruker blåtann osv...

 

Halleluuuujaa.... :love:

Recorder denne 2-veis?

Lenke til kommentar

Noen av dere som kjøpte trygghetsforsikring?

Jeg har bestilt telefonen fra Dustin,med ingen forsikring...

 

Vet ikke hvor vanlig og nødvendig det er...

Er det mulig å forsikre den etter jeg har kjøpt den?

 

Det er en dyr telefon, og såvidt jeg leser her inne er du heldig hvis den overlever et smell i bakken. Sannsynligheten er derfor ganske stor for at den blir fort ødelagt, eller knust skjerm.

 

Problemet er at de fleste forsikringer er svindyre, slik at det nærmest alikevell(nesten) ikke lønner seg.

 

Jeg er også interessert i å vite om det finnes noen gode forsikringer man kan kjøpe ved siden av

 

EDIT: Norges beste mobilforsikringer

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har sett på bilder på tv med dlna men ikke fått prøvd så mye. Bruker du allshare når du skal ha opp telefon på skjermen? Har trådløst kort i tv, så det burde vel være mulig å koble direkte til tv med det..

 

Tror du må ha en MHL kabel for å få oppskjermbildet til telefonen opp på TVen. Kan jo ta feil selvfølgelig :whistle:

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at SG2 faktisk støtter innspilling av samtaler

 

CallRecorder

callrecorder_barcode.JPG

 

Min Desire HD brukte micken til å spille inn, mens denne godjenta spiller inn signalet direkte. Det betyr også at den funker om du bruker blåtann osv...

 

Halleluuuujaa.... :love:

Recorder denne 2-veis?

 

Jeg håper da inderlig det.. ellers er jo poenget borte :new_woot:

 

Jeg har dessverre ikke fått testen den selv enda siden min SG2 er i posten enda, men det er jo ikke farlig å prøve om du er usikker..

 

Det er i alle fall den første appen jeg skal installere, og da seff Prey project og eventuelt også WaveSecure i tillegg....

Lenke til kommentar

Dere andre som har fått mobilen: Har dere samme problem som L03VIk? :ermm:

 

Er nok en bug ja. Har forsåvidt selv bare satt det til norsk for å få æøå-tastene frem på det medfølgende keyboardet. Foretrekker å ha engelske menyer så mulig jeg bare laster ned et annet keyboard med norske taster og setter det tilbake til engelsk, ganske irriterende å bare ha norske kommentarer på apps i market.

 

Det er vel mulig dersom man bruker Swype å ha norsk tastatur og engelsk språk..

Det har jeg på min Galaxy S (forrige modell altså..)

Lenke til kommentar

Frister å bestille med fra Netcom med Fastpris Medium. Da betaler man egentlig 3599,- for telefonen , det er ingen dårlig deal!

Ihvertfall ikke når jeg alikevell skal ha fastpris etterpå.

 

Hadde egentlig tenkt med tele2 sin fastpris men netcom sin fastpris har litt dårligere vilkår iforhold til SMS, men bedre iforhold til surfing.

 

Da kan man også legge til en forsikring for 69 kr i måneden, noe jeg tror jeg bare må ha.

 

Men 3 juni? Akk..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke hatt problemer jeg heller.

Bare legger merke til at den tar inn litt dårligere enn en del andre telefoner.

Men at det står "scanner" på aktiv wifi i et sett syns jeg er litt merkelig..

 

Alt er som før, bare ny tlf :)

Som på SGS(1) er denne scanningen noe som kun skjer når man åpner wifi-oversikten. Men du må slå av "nettverksvarsel - varsle meg når åpent nettverk er tilgjengelig".

 

For øvrig, last ned gratis app som heter "Wifi Analyzer". Denne oppgir signalstyrken i -dBm. Disse "signal-buene" betyr fint lite, spesielt når man sammenligner dem fra tlf til tlf. Godt signal ligger fra ca -60dBm og oppover

 

Da har jeg lastet ned og testet med Wifi analyzer.

Konklusjon:

Det er ca 7-9% bedre signaler på en Huawei tlf til 1800 kroner i forhold til SGS2.

Har prøvd med en og en telefon, og ved å holde telefonene side om side.

Ganske irriterende for min del, da det rommet jeg ofte bruker telefonen i er i grenseland med Samsungen, mens det går greit med Huaweien :-/

Nå er jeg plutselig litt mindre imponert....

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke hatt problemer jeg heller.

Bare legger merke til at den tar inn litt dårligere enn en del andre telefoner.

Men at det står "scanner" på aktiv wifi i et sett syns jeg er litt merkelig..

 

Alt er som før, bare ny tlf :)

Som på SGS(1) er denne scanningen noe som kun skjer når man åpner wifi-oversikten. Men du må slå av "nettverksvarsel - varsle meg når åpent nettverk er tilgjengelig".

 

For øvrig, last ned gratis app som heter "Wifi Analyzer". Denne oppgir signalstyrken i -dBm. Disse "signal-buene" betyr fint lite, spesielt når man sammenligner dem fra tlf til tlf. Godt signal ligger fra ca -60dBm og oppover

 

Da har jeg lastet ned og testet med Wifi analyzer.

Konklusjon:

Det er ca 7-9% bedre signaler på en Huawei tlf til 1800 kroner i forhold til SGS2.

Har prøvd med en og en telefon, og ved å holde telefonene side om side.

Ganske irriterende for min del, da det rommet jeg ofte bruker telefonen i er i grenseland med Samsungen, mens det går greit med Huaweien :-/

Nå er jeg plutselig litt mindre imponert....

Av erfaring fra SGS varierte signalstyrken fra firmware til firmware (modem). Det kan hende at modemet til SGSII er krute god, men Samsung har valgt å tweake ned Rx/Tx-verdier for å spare batteri. Har lest på XDA at flere opplever svake signaler, så HVIS det er snakk om firmware har nok Samsung fått dette for øre og vil mest sannsynlig øke Rx/Tx på neste oppgradering.

Lenke til kommentar

Av alle testene jeg har lest om denne telefonen (og det er maaange),ser jeg ikke noe

sted at noen klager over hverken batteri,wifi-signaler eller noe annet.Det eneste jeg finner er at den ikke har dedikert kameraknapp,og at alt er plast.

 

Ellers KUN skryt.Og det må det da være en grunn til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...