Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Advarer om at Gorillaglasset i telefonen ikke tåler altfor mye. Etter et par dagers bruk har jeg klart å få to bittesmå riper som man ikke ser annet enn hvis man studerer skjermen når den er av. Sånn begynte det på min HTC Trophy(som også har Gorillaglass) før det kom et par større, så jeg har kjøpt meg screen protector, selv om jeg ikke er glad i det :)

 

Ellers er det ingenting å utsette på telefonen. Har ikke lagget EN gang på noen aktive dager. Likte ikke TouchWiz før, liker det nå. Veldig bra muligheter på hjemmeskjermen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advarer om at Gorillaglasset i telefonen ikke tåler altfor mye. Etter et par dagers bruk har jeg klart å få to bittesmå riper som man ikke ser annet enn hvis man studerer skjermen når den er av. Sånn begynte det på min HTC Trophy(som også har Gorillaglass) før det kom et par større, så jeg har kjøpt meg screen protector, selv om jeg ikke er glad i det :)

 

Ellers er det ingenting å utsette på telefonen. Har ikke lagget EN gang på noen aktive dager. Likte ikke TouchWiz før, liker det nå. Veldig bra muligheter på hjemmeskjermen :)

 

Glasset tåler mye det, men skraper du borti med ting som er hardere enn glasset får du selvfølgelig riper, f.eks. stein og sand. Hadde min Nexus One i nesten et og et halvt år uten skjermbeskytter og har ikke en eneste ripe på den (uansett hvor hardt du studerer den ;))

 

 

 

Lasta ned Advanced Ruler men den må stilles inn. Har du de eksakte målene for skjermen? ;p

 

Vel har forsåvidt ikke brukt det programmet etter jeg fikk denne telefonen ettersom jeg ikke gadd å måle skjermen :p

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Advarer om at Gorillaglasset i telefonen ikke tåler altfor mye. Etter et par dagers bruk har jeg klart å få to bittesmå riper som man ikke ser annet enn hvis man studerer skjermen når den er av. Sånn begynte det på min HTC Trophy(som også har Gorillaglass) før det kom et par større, så jeg har kjøpt meg screen protector, selv om jeg ikke er glad i det :)

 

Ellers er det ingenting å utsette på telefonen. Har ikke lagget EN gang på noen aktive dager. Likte ikke TouchWiz før, liker det nå. Veldig bra muligheter på hjemmeskjermen :)

 

Fikk aldri så mye som en ripe på min Samsung Omnia HD som også hadde Gorilla Glass. Mistet den også i gulvet flere ganger uten skade. Ble imponert over byggekvaliteten til mobilen og styrken til glasset. Denne er litt tynnere og skjermen litt større enn Omnia HD, så det er ikke sikkert den tåler fall like godt, men skulle nå i alle fall tro at glasset var av like god kvalitet.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet nok hva "en bra utgave" av Gorillaglass står for. Har gått løs på HD2-en min med litt av hvert uten en ripe, men SII tåler åpenbart langt mindre, dessverre :)

 

Har hatt min i 10 dager nå uten skjermbeskytter og skjermen ser akkurat ut som den gjorde første dagen. Har ikke gjort noe spesielt for å beskytte den heller brukt utendørs i regn og all slags vær heh og hatt den i lommen når den ikke har vært i bruk.

Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg at det er en firmware oppdatering til kameraet tilgjengelig gjennom SamsungApps?

Noen som har installert den?

 

(edit: Jeg installerer den nå. Står at det tar 4min)

(edit2: Har nå installert den, men jeg vet ikke hva den har evt fixet. Kameraet virker da hvertfall fortsatt, og den er fortsatt på norsk. Når jeg prøver å kjøre oppdateringen en gang til så får jeg beskjed om at jeg har den nyeste firmwaren inne allerede så jeg ikke trenger å oppdatere. Etter et klikk på Ok så foreslår den å slette oppdateringsfilen, noe som jeg gjorde. (den la seg som en app i menyen etter nedlasting.)

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Advarer om at Gorillaglasset i telefonen ikke tåler altfor mye. Etter et par dagers bruk har jeg klart å få to bittesmå riper som man ikke ser annet enn hvis man studerer skjermen når den er av. Sånn begynte det på min HTC Trophy(som også har Gorillaglass) før det kom et par større, så jeg har kjøpt meg screen protector, selv om jeg ikke er glad i det :)

 

Ellers er det ingenting å utsette på telefonen. Har ikke lagget EN gang på noen aktive dager. Likte ikke TouchWiz før, liker det nå. Veldig bra muligheter på hjemmeskjermen :)

 

Glasset tåler mye det, men skraper du borti med ting som er hardere enn glasset får du selvfølgelig riper, f.eks. stein og sand. Hadde min Nexus One i nesten et og et halvt år uten skjermbeskytter og har ikke en eneste ripe på den (uansett hvor hardt du studerer den ;))

 

 

 

Lasta ned Advanced Ruler men den må stilles inn. Har du de eksakte målene for skjermen? ;p

 

Vel har forsåvidt ikke brukt det programmet etter jeg fikk denne telefonen ettersom jeg ikke gadd å måle skjermen :p

 

Jeg kan si det samme om Nexus One'en min. Behandler den normalt pent, ikke en skrape i skjermen. Men tror du f. meg ikke at bikkja virra foten inni ladeledningen og slengte hele telefonene bortover gulvet i det hun hoppa avgårde med skjermen skrapende ned i gulvet - FØRSTE DAGEN!?! 3 deilige skraper i skjermen, så jeg må si at DEN TÅLER LITE!! Hater screen protectorer, så jeg får bare wear it out, kommer sikkert snart en nexus 3 :p

Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet nok hva "en bra utgave" av Gorillaglass står for. Har gått løs på HD2-en min med litt av hvert uten en ripe, men SII tåler åpenbart langt mindre, dessverre :)

 

Har hatt min i 10 dager nå uten skjermbeskytter og skjermen ser akkurat ut som den gjorde første dagen. Har ikke gjort noe spesielt for å beskytte den heller brukt utendørs i regn og all slags vær heh og hatt den i lommen når den ikke har vært i bruk.

 

Det endrer ikke at jeg har et par små riper da ;) Men for all del, de er små og du ser de ikke hvis du ikke studerer nøye. Men jeg jeg velger å være føre var og går for en beskytter, selv om jeg aldri har likt følelsen det gir.

Lenke til kommentar

Må si jeg syns denne tar inn wifi signaler ganske dårlig. Faktisk dårligere enn en Huawei U8800 til 1800 kroner. Har også lagt merke til at om man åpner nettverk og ser på det man er koblet til via wifi, så står den til stadighet å scanner. Det må jo sluke strøm....

Meget bra telefon, men jeg finner stadig småting jeg ikke er overbegeistret over....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg syns denne tar inn wifi signaler ganske dårlig. Faktisk dårligere enn en Huawei U8800 til 1800 kroner. Har også lagt merke til at om man åpner nettverk og ser på det man er koblet til via wifi, så står den til stadighet å scanner. Det må jo sluke strøm....

Meget bra telefon, men jeg finner stadig småting jeg ikke er overbegeistret over....

Hmmm, høres ikke bra ut.

Hvilke nettverk sender har du? Hvordan er den senderen plassert?

Og hvordan bor du da? Betong vegger? Flere vegger signalet trenger å gå igjenom?

Du har byttet ut telefonene, og ellers er alt likt(samme sender, samme hus...)?

Da hørtes dette ikke kjekt ut nei :cry:

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke hatt problemer jeg heller.

Bare legger merke til at den tar inn litt dårligere enn en del andre telefoner.

Men at det står "scanner" på aktiv wifi i et sett syns jeg er litt merkelig..

 

Alt er som før, bare ny tlf :)

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke hatt problemer jeg heller.

Bare legger merke til at den tar inn litt dårligere enn en del andre telefoner.

Men at det står "scanner" på aktiv wifi i et sett syns jeg er litt merkelig..

 

Alt er som før, bare ny tlf :)

Som på SGS(1) er denne scanningen noe som kun skjer når man åpner wifi-oversikten. Men du må slå av "nettverksvarsel - varsle meg når åpent nettverk er tilgjengelig".

 

For øvrig, last ned gratis app som heter "Wifi Analyzer". Denne oppgir signalstyrken i -dBm. Disse "signal-buene" betyr fint lite, spesielt når man sammenligner dem fra tlf til tlf. Godt signal ligger fra ca -60dBm og oppover

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke hatt problemer jeg heller.

Bare legger merke til at den tar inn litt dårligere enn en del andre telefoner.

Men at det står "scanner" på aktiv wifi i et sett syns jeg er litt merkelig..

 

Alt er som før, bare ny tlf :)

Som på SGS(1) er denne scanningen noe som kun skjer når man åpner wifi-oversikten. Men du må slå av "nettverksvarsel - varsle meg når åpent nettverk er tilgjengelig".

 

For øvrig, last ned gratis app som heter "Wifi Analyzer". Denne oppgir signalstyrken i -dBm. Disse "signal-buene" betyr fint lite, spesielt når man sammenligner dem fra tlf til tlf. Godt signal ligger fra ca -60dBm og oppover

 

Var ikke klar over at den bare scanner når man åpner wifi. Det var bra å høre! Ellers hadde det nok sugd ganske mye strøm!

Nettverksvarsel var det første jeg slo av når jeg satte opp tlf :)

Skal laste ned en analyser og sjekke,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...