Gå til innhold

Formula 1 2011!


WDC 2011  

42 stemmer

  1. 1. Hvem tror du får tittelen?

    • Sebastian Vettel
    • Fernando Alonso
    • Lewis Hamilton
    • Jenson Button
    • Mark Webber
    • Felipe Massa
      0
    • Michael Shoemaker.
    • Robert Kubica
      0
    • Niko Rosberg
      0
    • Rubens Barichello
    • Vitaly Petrov
      0
    • Niko Hulkenberg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de faktisk hadde begynt med motorene når det kom opp, så hadde de hatt... Akkurat like lang tid som de har nå. PURE var jo også godt på veg med en firer...

Skrevet

Fail med V6... Syns de skulle smelt i V8 turboene de hadde før jeg... Perverst med lyd i de :devil:

 

De går ned antall sylindere i forsøk på å få nye selskaper til å komme til F1. Å leve i en drømmeverden hvor du sier at V12 > * i F1 vil lede ingen vei.

Skrevet (endret)

De hadde små turbomotorer på åttitallet også. Motoren som Brabham BMW brukte i 1983 var en rekkefirer på 1,5 liter med turbo. Den utviklet opptil 790 hk.

Endret av tlwrtpmc
Skrevet

790 hk, da snakker vi, men nå skal de jo ikke ha noen helt syke motorer lenger, så da er det ikke noe gøy.. Blir jo liksom ikke noe spesielt med det bortsett fra turtallet..

 

Og til deg ahpadt: jeg sa aldri V12... Gi blanke i å putte ord i kjeften på folk

Skrevet

tlwrtpmc: Du snakker race-spec ja? Vet at de klarte å tyne ut godt over 1000HK i qual-trim på 80-tallet. Ryktene sier også at de i en privat test på Monza, prøvde å tyne ut ett sted i mellom 1300-1500HK. Men at motoren da bare holdt en halv runde.

 

Videre så er det så vidt jeg har hørt kun to forskjellige HK-antall jeg har hørt om den nye motoren. Planen var jo å ha en 600HK motor som man hadde KERS på. Mens det nå er snakk om en 750HK motor + KERS. Men dette kan jo være en misforståelse, da 600HK motoren ville fått rundt 750HK med KERS. Da man skal doble effekten av KERS.

Det er fortsatt snakk om sperring på 12000RPM - men ikke motorfrys.

  • Liker 1
Skrevet

Ntååw.. Hvis de sperrer på 12000 rpm kan jeg jo skryte av at gokarten min har høyere turtall enn en F1 bil..

 

20 000 rpm var jo en sjarm før, nå er de sperret på 18, eller 19 ? Eller har det blitt lavere?

 

Syns de skal holde seg over 15 iallefall :D

Skrevet

Og til deg ahpadt: jeg sa aldri V12... Gi blanke i å putte ord i kjeften på folk

 

Du insinuerte at motorene før i F1 var bedre enn det de er nå. Fra et teknologisk standpunkt har de aldri vært bedre.

Skrevet

Og til deg ahpadt: jeg sa aldri V12... Gi blanke i å putte ord i kjeften på folk

 

Du insinuerte at motorene før i F1 var bedre enn det de er nå. Fra et teknologisk standpunkt har de aldri vært bedre.

Det gjorde jeg iallefall ikke....

Men jeg sa du skulle slutte å legge ord i kjeften på folk, noe du tydeligvis ikke leste..

Jeg skjønner ikke hvorfor folk alltid skal være så jævla praktiske..

"V6 forurenser mindre" og bladi bla

WHO CARES ? Jo værre en motor er mot miljøet, jo gøyere er den å ha med å gjøre...

 

 

Er enig med Joachim Vadseth

Skrevet

Renault har sagt at om ikke det ble innført nye motorer fra 2013/2014, så ville de gå ut av F1.

 

En I4 er kanskje ikke like relevant for alle lagene som er med, men utvikling av en V6 vil helt klart gi fordeler til Renault, Mercedes, McLaren og Ferrari sine gatebiler.

Skrevet

F1 er jo lyd og høyt turtall. Kan like godt se GP2 eller noe :p

 

F1 er lyd ja, det har det alltid vært. Også på 80-tallet når det var 1.5l 4'ere eller 6'ere man hadde, disse gikk heller ikke høyere enn 12000. Så jeg tror ikke vi trenger å ta de sorgene på forskudd.

 

TMK9C, du kommer lenger med en annen holdning.

Skrevet

Totaktsmotorer går ofte på høyt turtall. Er dog uinteressant sett i denne sammenhengen, da gokartmotorer er å betrakte som steinalderteknologi sammenlignet med F1, enten det er snakk om turbo/KERS eller dagens sugemotor.

Skrevet

Det blir sikkert spennende med mindre motorer med turbo and so on. Jeg har bare sett noe F1 fra før 2008, tilfeldigvis på TV. Fulgte ikke med i det hele tatt. Så har jeg heller aldri oplevd turbo-eraen. Så lever jeg i den tro at turbo er juks for å suge ut mer effekt av en motor som i utgangspunktet ikke greier å gi mer :)

 

Men hey, FIA, hvorfor i pokker skal det være to DRS-soner? Det er jo bare helt latterlig. Det gir kun fordel + fordel. Vedkommende som blir forbikøjrt i første sone blir forlatt, og spenningen forsvinner når bilen som kjører forbi bare drar i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...