Gå til innhold

Formula 1 2011!


WDC 2011  

42 stemmer

  1. 1. Hvem tror du får tittelen?

    • Sebastian Vettel
    • Fernando Alonso
    • Lewis Hamilton
    • Jenson Button
    • Mark Webber
    • Felipe Massa
      0
    • Michael Shoemaker.
    • Robert Kubica
      0
    • Niko Rosberg
      0
    • Rubens Barichello
    • Vitaly Petrov
      0
    • Niko Hulkenberg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, men flertallet klaget på lite forbikjøringer. Og stadig flere klager nå på for mye. Jeg mener det er bedre med "for mye" (i den grad det kan bli det) enn for lite.

 

Forresten så prøver jeg så godt som gjøre å antyde noe som andre kan mene.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Du ser jo at alle bilene drar fra kjerrene til schumi og rosberg på slettene....

 

Jeg har alltid vært fan av ferrari jeg..

 

Nå er det RBR ferrari det går i, da..

 

 

Så lenge ikke møkklaren med hamilton er på pallen så er jeg happy.

 

 

Og nei, jeg tror ikke han har mulighet til å VINNE, men han har mulighet til mer poengplasser enn det han har fått..

Lenke til kommentar

Det ble snakket om at Mercedes burde hevdet seg veldig bra på kvalen i Montreal p.g.a low downforce, noe som passet Mercedes bra. Så hvordan de kan ha så store problemer på strekkene har jeg da problemer med å se. Derimot så spiser Mercedesen opp dekkene litt for fort, det er ikke nyttig i løp.

 

Du har alltid vært Ferrari-fan men nå går det i hva? RBR Ferrari? RBR og Ferrari, eller Toro Rosso som bruker Ferrari motorer, eller RBR-Renault?

 

Alle har jo større muligheter jo bedre biler de har... Men en dårlig bil forklarer ikke hvorfor Rosberg gjør det bedre i samme bil.

Lenke til kommentar

Har ikke noe i mot deg - vet jo ikke engang hvem du er... Men jeg synes ikke argumentene dine er noe annet enn standardargumenter fra fans som prøver å forsvare noen de liker, og dermed henger seg på grunner som ikke har så alt for mye rot i virkeligheten. Også liker jeg gjerne at lagnavn og lignende holdes helt korrekt. Det gjør det jo lettere å diskutere.

Ang. fans som forsvarer noen man liker, så faller jeg lett i den fellen ang. HRT, Villeneuve og Senna ;)

 

Ellers så er det vel ingen som har noe i mot andre her, selvom man er totalt uenig i argumenter og grunner. Det er en vesentlig forskjell :)

 

Og nei, jeg kan absolutt ikke alt, så langt derifra, men ser på meg selv som over snittet interessert - og diskuterer kun det jeg føler jeg har en pitteliten kunnskapsbase om :)

Lenke til kommentar

Noen med mer teknisk innsikt enn meg som tror de dårligst lagene vil komme nevneverdig nærmere midt feltet når de fjerner off-throttle diffuser?

 

Sjanse for noen poeng til Heikki snart?:p

 

Lotus kan nok sjå langt etter noko poengplass med eller uten blown diffuser i år ;) Bilen manglar grunnleggande aerodynamisk grep. Kansje maktskifte vil helle litt mot Mclaren då Red Bull er dei med den mest funksjonelle blown diffuseren. Den bilen er limt til bakken. Ingen korrigering, ingen sladd. Uten BD kan bilen bli ein større utfordring å halde på vegen for sippetrynet og Webber.

Lenke til kommentar

Blown Diffuser er fortsatt tillatt, det blir ikke fjernet før 2012 nå eksosrøret opp mot slutten av motordekselet, pekende oppover.

 

Renault vil mest sannsynlig merke dette, da deres enginemap er lagd spesiellt for en Off-Throttle Diffuser. Samtidig så kan man oppleve at Mark Webber er litt nærmere Sebastian Vettel. I fjor så slet nemlig Vettel med å få nok eksos igjennom diffuseren, mens Mark Webber var flinkere til å være på gassen, og dermed få bedre feste. Men til Europa GP i fjor, så hadde Red Bull klart å ordnet en enginemap som blåste mer eksos når man var av gassen, og man ser jo på resultatene etter dette at Mark Webber mistet en fordel han hadde. Men man vil nok ikke se at Webber slår Vettel, fordi Webber sliter mer med Pirelliene enn det Vettel gjør.

 

Ellers så er det vel Williams, Sauber og Virgin som ikke har dette så vidt jeg har fått med meg. Men det er jo også forholdsvis vanskelig å vite, da mange blander en blown diffuser med en off-throttle diffuser.

 

Forøvrig så fjernes det ikke helt. Enkelte team kjører nå med 90%, men etter neste løp, så har man kun lov til å kjøre enginemap til å spytte ut 10% mer eksos.

 

Men dette vil altså gi en fordel til førere som Webber, og andre som klarer å være på gassen mer enn andre, dette bruker riktignok litt mer bensin, men da fungerer diffuseren topp.

Lenke til kommentar

Noen med mer teknisk innsikt enn meg som tror de dårligst lagene vil komme nevneverdig nærmere midt feltet når de fjerner off-throttle diffuser?

 

Sjanse for noen poeng til Heikki snart?:p

 

Lotus kan nok sjå langt etter noko poengplass med eller uten blown diffuser i år ;) Bilen manglar grunnleggande aerodynamisk grep. Kansje maktskifte vil helle litt mot Mclaren då Red Bull er dei med den mest funksjonelle blown diffuseren. Den bilen er limt til bakken. Ingen korrigering, ingen sladd. Uten BD kan bilen bli ein større utfordring å halde på vegen for sippetrynet og Webber.

 

 

Du ser vel ut som ett sippetryne

Lenke til kommentar

Blown Diffuser er fortsatt tillatt, det blir ikke fjernet før 2012 nå eksosrøret opp mot slutten av motordekselet, pekende oppover.

 

Renault vil mest sannsynlig merke dette, da deres enginemap er lagd spesiellt for en Off-Throttle Diffuser. Samtidig så kan man oppleve at Mark Webber er litt nærmere Sebastian Vettel. I fjor så slet nemlig Vettel med å få nok eksos igjennom diffuseren, mens Mark Webber var flinkere til å være på gassen, og dermed få bedre feste. Men til Europa GP i fjor, så hadde Red Bull klart å ordnet en enginemap som blåste mer eksos når man var av gassen, og man ser jo på resultatene etter dette at Mark Webber mistet en fordel han hadde. Men man vil nok ikke se at Webber slår Vettel, fordi Webber sliter mer med Pirelliene enn det Vettel gjør.

 

Ellers så er det vel Williams, Sauber og Virgin som ikke har dette så vidt jeg har fått med meg. Men det er jo også forholdsvis vanskelig å vite, da mange blander en blown diffuser med en off-throttle diffuser.

 

Forøvrig så fjernes det ikke helt. Enkelte team kjører nå med 90%, men etter neste løp, så har man kun lov til å kjøre enginemap til å spytte ut 10% mer eksos.

 

Men dette vil altså gi en fordel til førere som Webber, og andre som klarer å være på gassen mer enn andre, dette bruker riktignok litt mer bensin, men da fungerer diffuseren topp.

 

 

As a result of the above, the FIA wants to ban off-throttle blown diffusers from next month’s Silverstone round and then outlaw blown diffusers completely for 2012, when regulations are expected to require exhaust exits be positioned at the very rear of the car.

 

 

KILDE

 

Silverstone blir då første løp utan off-throttle blown diffusers. Kan sprite opp sesongen poengmessigt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...