Gå til innhold

Formula 1 2011!


WDC 2011  

42 stemmer

  1. 1. Hvem tror du får tittelen?

    • Sebastian Vettel
    • Fernando Alonso
    • Lewis Hamilton
    • Jenson Button
    • Mark Webber
    • Felipe Massa
      0
    • Michael Shoemaker.
    • Robert Kubica
      0
    • Niko Rosberg
      0
    • Rubens Barichello
    • Vitaly Petrov
      0
    • Niko Hulkenberg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TMK9C: Han mener at en blir forbikjørt i første sone og så brukes DRS i sone 2 for å få et forsprang, slik vi så i Canada.

 

Huff, får ikke med meg Søndagens løp da jeg er på tur nedover til Hovefestivalen, får satse på en reprise i slutten av uka, eller en fin torrents en eller annen plass :)

 

De kan jo bare bruke DRS hvis de ligger mindre enn ett sekund bak i den første sonen, må jo være mindre enn ett sekund bak i andre sonen for å kunne bruke igjen, eller henger det igjen fra forrige sone ?

Lenke til kommentar

Ettersom det kun er ett "detection point" så vil man kunne bruke det også etter man har kjørt forbi.

 

Men jeg synes to DRS soner ikke er så veldig dumt - men da bør det være to punkter hvor det blir aktivert også. Men igjen, da vil jo føreren som bli forbikjørt i første sonen, ha en større sjans for å komme seg forbi igjen, og da er jo poenget halvveis borte. Da man ikke ønsker en ny Petrov vs Alonso.

Hvis det er to førere som er så godt som like raske, så vil jo uansett føreren som bli forbikjørt klare å henge på bra nok til at han vil oppnå to DRS soner de neste rundene.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at etter Pirelli kom på banen har gjort at det til at det egentlig ikke nødvendig med 2 DRS soner, men what the hell, mere forbikjøringer = mer action :)

Har endelig fått igjen interessen for Formel 1 de siste 2 åra, mista interessen da de gikk bort fra slicks for 10 år eller når det var :)

Lenke til kommentar

98 var da rillene i dekkene dukket opp. 3 foran, 4 bak. Fra 99 var de 4 foran og bak ;)

 

Huff, er det så lenge siden, begynner å dra på åra jeg.

 

Haha, samme her... Satt og tenkte når jeg fant frem ett bilde fra 1998, at jeg skulle ønske Esteban Tuero gjorde comeback i F1, han er jo fortsatt ung og lovende... Men han er jo 33 år og ikke kjørt single seaters siden han ga seg i F1, kanskje Argentinas største talent siden Carlos Reutemann.

Lenke til kommentar

Hei, skal dra til Ungarn med bestefarn min og se på F1. :new_woot: Og lurer på om det er noen spesielle ting man burde vite når man skal se et løp?? Er det noe spesielt man burde ta med?? Kommer til å ta med ørepropper og kikkert ihvertfall.

 

Er det noen som vet hvor man kan finne reglene og poengtabeller på norsk??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, ja. Fikk ikke sett løpet før nå, morsomt at Sutil kom på 6.plass Er spennende fortiden, og Ungarn er rett rundt hjørnet, et par dager til treningen begynner. Alltid likt Ungarn GP.

De 3 neste GP er faktisk mine favoritt løp; Ungarn, Belgia og Italia.

Er også spennende i toppen hvis man ser bort ifra Vettel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...