Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Last ned en (b137 er den nyeste, jeg tror jeg hadde b135 først) og åpne. Legg dload mappen på rot av sd-kortet og slå på ( man skal ikke bruke cwm). Du kan un-roote med z4root ;)

 

Jeg fikk det til. Telefonen er på annengangs service nå for å fikse wifi problemet. Hvis de ikke fikser det nå så vil jeg heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thrice, vet ikke hva som er galt, du kan prøve å reflashe b160, men anbefaler å installere flb b137 av flibblesan. Flere bugs er fikset og den er generelt bedre/raskere.

Jeg prøvde det. Wifi fungerte ikke i det hele tatt på den. Installerete update.zip på 9mb for b160 fra xdadev. også. Det hjelper ikke. Begynner å bli smått frustrert.

Lenke til kommentar

Da har jeg solgt min u8800. Wifi problemene kom tilbake igjen og var av og på hele tiden.

 

Han som kjøpte den skulle kjøre no custom rom greier, så blir kanskje bedre da.

 

Kjøpt LG P990 (Optimus 2x), kobler seg til wifi i løpet av 5-7 sekunder og forblir tilkoblet. Det er bare befriende å slippe av-/påkoblingen.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Har en iPhone 4 i dag, men har hatt lyst til å prøve Android en god stund nå, og at Huawei U8800 har kommet ned i en akseptabel pris.

 

Det jeg da lurer på, er om jeg burde go for it? U8800 er vel en litt tregere tlf, men med root og overklokking burde det vel ikke være for store nedturen?

 

Og for de som lurer: Nei, jeg gidder å bla opp 4.7k for en HTC Sensation, Galaxy S2 ol. når jeg bare vil prøve den litt for å se hvordan Android er å bruke.

 

 

 

Forøvrig, hvordan ligger det ann med mic'n? Er det fortsatt slik at det ikke tar opp så mye lyd?

Lenke til kommentar

Håper ikke WiFi-problemene er en hardware-feil. Jeg får min U8800 i morgen. Gleder meg :thumbup:

 

Før du eventuelt sender den tilbake så sørg for å prøve enten en av de to 137 romene som ligger ute på xda forumet. Fungerer strålende. I tillegg blir du kvitt de pre installerte appene.

Lenke til kommentar

Hmm, har noen spørsmål anngående noen mobilnettverksinstillinger på denne telefonen.

 

1 "Data aktivert" Hva gjør denne innstillingen egentlig?

 

2 Det ser ut til at jeg må skru roaming på for å kunne sende MMS med mitt Tele2 abonnement. Må jeg ha det på for å motta også? Kan jo ikke la roaming stå på ettersom det fort dyrt. Hmm.

 

3 "Aktiver mobildata som alltid er på" Igjen, hva gjør denne?

 

1.

2. Nei jeg tror ikke du trenger ha på roaming for å motta (men er ikke helt sikker altså). Det trenger ikke bli dyrt om du har på roaming hele tiden, last ned f.eks 3G Watchdog så har du kontroll på datatrafikken. Men når det er sagt så slår jeg roaming av, i tilfelle musefelle.

3.

 

Sorry, hadde ikke så bra svar på dette :p Sikkert noen andre som vet bedre.

 

 

---

 

Når det gjelder wifi har jeg ikke hatt noen problemer med det. Det skrur seg av når mobilen går i hvilemodus, men det er jo bare fordi jeg har huket av for det for å spare strøm.

Lenke til kommentar

Spotify er støttet igjennom Android, men jeg synes det er fryktelig ustabilt til tider. Lurer på om WiMP ville vært et bedre alternativ.

 

 

På min Desire HD, fungerar spotify veldig bra, men wimp har vore EKSTREMT ustabilt. Forferdelig. På kanten til ubrukelig. Men har komme seg i det siste. Har prøvd å gå over til wimp frå spotify, pga billigare (rabatt gjennom canal digital)

Lenke til kommentar

Hmm, har noen spørsmål anngående noen mobilnettverksinstillinger på denne telefonen.

 

1 "Data aktivert" Hva gjør denne innstillingen egentlig?

 

2 Det ser ut til at jeg må skru roaming på for å kunne sende MMS med mitt Tele2 abonnement. Må jeg ha det på for å motta også? Kan jo ikke la roaming stå på ettersom det fort dyrt. Hmm.

 

3 "Aktiver mobildata som alltid er på" Igjen, hva gjør denne?

Dette har ikke med telefonen eller OS å gjøre - Tele2 har sine sentraler/servere i sverige, og en tlf i norge vil derfor alltid oppfatte at den roamer så lenge du ikke er i sverige. Dermed MÅ roaming være aktivert/tillatt for at du skal kunne bruke datatrafikk(MMS, surfing, vær osv). Du blir selvsagt ikke belastet ekstrakostnader forbundet med "ekte" roaming(som på ferie) så lenge du er i norge.

Lenke til kommentar

Jeg har et par lyder på telefonen jeg gjerne skulle ha blitt kvitt. Hvis telefonen er tom for strøm så lager den en sinnssyk alarm lyd. Er det noen som vet hvordan jeg kan skru av denne varslingen? Litt kjipt når man går tom for strøm f.eks i en begravelse.

 

Den andre "lyden" er når telefonen står på lydløs og jeg låser opp telefonen, så vibrerer telefonen når jeg drar slidern. Er det mulig å skru av det? Irriterende når lydløs ikke er skikkelig lydløs.

Lenke til kommentar

Hei

 

Kjøpte U8800 for ca 3 uker siden og opplever allerede problemer. Er på ferie og har tatt en rekke bilder med kameraet. Jeg opplever problemer når jeg skal inn på galleriet for å se på bildene, dvs at de ikke vises. En sjelden gang klarer mobilen å laste fram bildene. I tillegg har klokken på mobilen av og til vist feil tidspunkt, men retter seg etter at jeg har låst den opp fra tastelås. Noen andre som har opplevd det samme eller som vet hvordan man kan fikse dette? U8800 er min første smarttelefon, og er ganske fersk på området :p

Lenke til kommentar

Da er X5 på vei i posten til meg, klarte ikke la være til tross for at HTC'n jeg har med winmo funker flott enda :p

Sto mellom den og X6/U9000, men da den er hakket større og strengt tatt ikke så mye bedre, falt jeg på X5. Gleder meg som en unge til å gå over til droid, men har et spørsmål:

 

Ser på engelske og andre sider at Swype følger med 8800, mens andre steder avkreftes dette. Hva er riktig, får man med swype forhåndsinstallert eller ikke?

Lenke til kommentar

Jeg fikk med Swype, men kun med engelsk ordbok. Har skiftet til Gingerbread.

 

Red.: Er det normalt at noen programmer automatisk flytter seg selv over på Micro SD-kortet når det settes i? Etter at jeg installerte 16GB minekort, og slettet den gamle mappen med musikk, så har jeg tilsynelatende mistet noen apps, og noen filer har flyttet seg over på det nye minnekortet.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...