Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La nettop inn dagens "nightly" av CM 7.1 med stockwells lille fix. Ser ut til å fungere rimelig knirkefritt enn så lenge. Bare prøvd den nå i 30min, men null problemer så langt. Kanskje litt treg, men jeg har ikke overklokket enda så er vel bare det som utgjør forskjellen.

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Jobber med saken, må bare beklage nybegynnertendenser...

 

Oi, 137-en gikk insane raskt å legge inn..

 

Tester... Nei, samme greia med nettverket, men kanskje jeg kan slå på 802.11N igjen nå?

 

Telefonen går liksom på Wland men så faller det ut etter 5-6 sekunder og når jeg prøver å åpne market eller internettsiden står det "nettverksfeil" og "not available".

 

Det kan tenkes at det er hardware feil også da. Hvis du ser litt på huawei sine sider på facebook. Så der du at det er flere som har sendt inn telefonen og fått en ny tibake og fått fikset WLAN problemer. Du kan være en av de få som har dette problemet. Eller så er det fortsatt ruteren din. ROMen "hvis innstallert riktig" skal være nesten feilfri. Min wlan detter aldri ut, og har aldri vært så stabil som den er nå. Hvis du vil kan du legge inn standard "original" rom fra her hvis du vil; http://wiki.modaco.com/index.php/Huawei_Firmware_U8800 ... men dette problemet går ikke bort av den grunn. samme innstalleringsprosedyre er på disse ROMene.

 

Trenger ikke beklage at du ikke er ekspert i dette. Var like grønn selv før jeg virkelig satt meg inn i alt med android og denne telefonen generelt.

 

 

Jeg har akkurat det samme problemet som cybervison. Dvs jeg har to helt like telefoner. Den ene fungerer stort sett greit på wlan med noen unntak. Den andre er helt ubrukelig. Den som ikke virker har også vært på service uten at det hjalp noen ting. De skrev at de hadde oppdatert firmware. Men det eneste de hadde gjort var å legge inne samme firmware som var der fra før. Den med såkalt wlan fix som ligger på facebook siden til Huawei. Jeg har bare testet B160 men skal teste 137 idag for å se om det hjelper. Noe jeg tviler sterkt på. Hvis det ikke funker vil jeg kreve at de bytter den.

Lenke til kommentar

får du minnekortet til å fungere?

Fungerer fint. Noe spesiell feil jeg skal se etter? Skriver fra tlf np;-)'

 

Edit: Ahh, kamera fungerer ikke. Men det bruker jeg aldri uansett og ser at det går med litt rekordfart på CM7 utviklingen fra Genokolar om dagen. Får håpe det holder seg så ser vi sikkert han CM utvikler Jacob eller noe har en god start å bygge videre på, så er nok CM7 fullt brukbart før sommeren er over. For mitt bruk er det allerede helt ålreit.

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

får du minnekortet til å fungere?

Fungerer fint. Noe spesiell feil jeg skal se etter? Skriver fra tlf np;-)'

 

Edit: Ahh, kamera fungerer ikke. Men det bruker jeg aldri uansett og ser at det går med litt rekordfart på CM7 utviklingen fra Genokolar om dagen. Får håpe det holder seg så ser vi sikkert han CM utvikler Jacob eller noe har en god start å bygge videre på, så er nok CM7 fullt brukbart før sommeren er over. For mitt bruk er det allerede helt ålreit.

 

Det interne minnekortet fungerer ikke.. og det er ett problem for meg som ikke har minnekort. så denne CM7 får vente til den støtter det. Ellers vil jeg si meg utrolig imponert over hastighet, alle innstillinger, surfehastighet.

Lenke til kommentar

Huff, ser ut som jeg har laget ett stort problem for meg her nå! Med å legge inn CM7, som ikke støtter internt minnekort, så får jeg ikke mountet telefonen i usb storage mode. Så får ikke kopiert over ny ROM til telefonen. Får heller ikke mountet i clockworkMod. Så hva nå? Eneste løsningen må vell være å kjøpe ett eksternt minnekort da? driver å leser meg fram til ADB push file. Altså pushe en fil til SD kortet via Android SDK i usb debugging modus. er egentlig hakket for avansert for meg, og mye lesing som må til for å skjønne noen ting som helst.

 

Noen andre som har noen smarte forslag?

Lenke til kommentar

Huff, ser ut som jeg har laget ett stort problem for meg her nå! Med å legge inn CM7, som ikke støtter internt minnekort, så får jeg ikke mountet telefonen i usb storage mode. Så får ikke kopiert over ny ROM til telefonen. Får heller ikke mountet i clockworkMod. Så hva nå? Eneste løsningen må vell være å kjøpe ett eksternt minnekort da? driver å leser meg fram til ADB push file. Altså pushe en fil til SD kortet via Android SDK i usb debugging modus. er egentlig hakket for avansert for meg, og mye lesing som må til for å skjønne noen ting som helst.

 

Noen andre som har noen smarte forslag?

Factoryreset? Burde alltid ha enten en ROM eller backup på sd-kortet hvis man herjer med tlfen ;) ellers må du kjøpe sd-kort, det kommer du uansett til å gjøre før eller siden hvis du bruker den mye :p

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Har jo backup på sd kortet. men nytter jo lite når det ikke er "drivere" i CM7 ROMen til å støtte interne SD kortet. så uansett hva jeg gjør så klarer ikke telefonen å finne det. så er egentlig idiotisk å ikke opplyse noe sånt på xda tråden for ROMen før man innstallerer. er vel bare å kjøpe seg ett SD kort.

Lenke til kommentar

Er fornøyd så langt etter et par dagers bekjentskap med denne mobilen, en del å sette seg inn i med denne rootinga, custom roms osv. men det det går seg da til. :)

Skulle gjerne hatt egen meldingstone på den, men ser at ikke det er støtte for det. Finnes det noen løsning for det eller?

 

Mach III

Lenke til kommentar

Har brukt B160 en liten stund nå, men har fått problemer. I går sluttet både 2/3G samt WI-FI å virke.

 

Får opp feilmelding på Opera, samt lignende på andre programmer:

Unable to connect. Please review your network settings.

 

Noen som har forslag? Er ellers veldig fornøyd med B160.

Lenke til kommentar

Har nå fått problemer med at lyden i telefonsamtaler er veldig dårlig og uklar. Noen som har funnet en løsning på dette problemet? Og er det flere enn meg som får veldig hakkete video når dere filmer? Det fryser i 2-3 sekunder flere ganger i videoene jeg har tatt...

Lenke til kommentar

Hmm, har noen spørsmål anngående noen mobilnettverksinstillinger på denne telefonen.

 

1 "Data aktivert" Hva gjør denne innstillingen egentlig?

 

2 Det ser ut til at jeg må skru roaming på for å kunne sende MMS med mitt Tele2 abonnement. Må jeg ha det på for å motta også? Kan jo ikke la roaming stå på ettersom det fort dyrt. Hmm.

 

3 "Aktiver mobildata som alltid er på" Igjen, hva gjør denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...