Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i pokker bruker Android System 89% av batteriet mitt? Kan ikke skryte av at det er så god batteritid på telefonen.

Slet med at batteriet tappet seg på ca 10 timer, dette kom av at telefonen aldri gikk i hvilemodus...

 

Vet ikke helt hva som er problemet, men jeg restartet telefonen og hadde fjernet Viber og skrudde av 3g/trådløst.

 

Tror problemet var at trådløs-driveren kanskje hadde hengt seg, utfra hva som blir nevnt på forumet.

 

Har nå, med moderat bruk batterilevetid på 2-3 dager.

Lenke til kommentar

snaaart, gleder meg :p

 

Er RC1 stabil? Kunne du evt lagt ut link? :)

Et newb spørsmål - Hvordan går man frem for å oppdatere ROM når CWM ikke har offisiell støtte for U8800? Er det bare å finne en update.zip-fil for den aktuelle ROMen og installere denne i recovery?

1.

Det er bare utvikleren "HCDRJacob" ,som lager en offisiell port av CM7, som har den foreløpig. Hvis vi er heldige kommer det en nightly build i løpet av 2 uker.

 

2.

Som Kultom skriver er det laget en port av CWM som er helt lik og funker like bra som de offisielle. Han samme fyren lager en offisiell CWM som blir utgitt samtidig med CM7.

 

Som du skriver kan man finne en ROM og velge "apply update from sdcard" i recovery, men du kan like godt velge "install zip from sdcard" og finne .zip filen.

Faktisk er alle ROM-er .zip filer, men de færreste heter update.zip , heller f.eks. miui_u8800-210711.zip som MIUI-ROMen jeg bruker. Du kan da bare gi den navnet update.zip for å bruke "apply update from sdcard", eller droppe det og bruke "install zip from sdcard". ;)

Lenke til kommentar

Nå er det like før jeg går av konseptet med den her telefonen. når jeg skriver dialekt eller annet så kommer det opp andre ord og da retter den av seg selv. hviss jeg skal skrive "ei" så bytter den til "du". får ikke til å slå av det av :@ ordbok er avslått.

how to fix?

 

bruker skandinavisk skjermtastatur

 

ingen?

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Takk til Kultom og Skifyr 123. Lærer en del av denne tråden:) Ser ut som om jeg alt har "riktig" utgave av CWM :)

 

Tester ut MIUI nå og liker det så langt. Har ett problem though - når jeg skal installere apps fra market starter nedlastingen, men så skjer det ingenting videre. Noen andre som har opplevd dette?

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Et annet problem jeg har er Gps'en. Den vil ikke kople seg til (i programmer som Endomondo/Runkeeper), og når den til slutt gjør det får jeg et elendig signal.

 

Så dagens økt ble på 0,41 km fordelt på 16 minutter i følge telefonen. Noen som har hatt lignende problem?

 

Jepp.

Jeg setter alltid på endomondo en stund før jeg skal trene, da den bruker en stund å koble seg til.

Er det overskyet får jeg ikke gps signal i det heletatt.

Lenke til kommentar

Takk til Kultom og Skifyr 123. Lærer en del av denne tråden:) Ser ut som om jeg alt har "riktig" utgave av CWM :)

 

Tester ut MIUI nå og liker det så langt. Har ett problem though - når jeg skal installere apps fra market starter nedlastingen, men så skjer det ingenting videre. Noen andre som har opplevd dette?

Bare hyggelig :p Du bruker MIUI 1.7.29? Den er dessverre full av bugs. Det er ikke Stockwell sin feil, han har fikset kameraet og alt, men utvilklerne i Kina som oppdaterer ROMen hver uke har tabbet seg ut. Så 1.7.29 har flere bugs, blandt annet Market, Theme manager og re-boots.. Jeg kan laste opp 1.7.15 som jeg bruker, eller så kan du vente litt til en ny oppdatering ;)

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :p Du bruker MIUI 1.7.29? Den er dessverre full av bugs. Det er ikke Stockwell sin feil, han har fikset kameraet og alt, men utvilklerne i Kina som oppdaterer ROMen hver uke har tabbet seg ut. Så 1.7.29 har flere bugs, blandt annet Market, Theme manager og re-boots.. Jeg kan laste opp 1.7.15 som jeg bruker, eller så kan du vente litt til en ny oppdatering ;)

 

Stemmer det ja :p

 

Har ikke hatt noen reboots enda, men market og theme manager er definitivt bugget (sliter forøvrig med at Astro krasjer også, uten at jeg vet om dette skyldes MIUI).

 

Når du nevner det - er oppdateringer til MIUI noe som er integrert i ROMen slik at det kan gjøres OTA, eller må man selv legge inn oppdateringer manuelt? Hvis sistenevnte er tilfellet hadde jeg satt stor pris på om du hadde kunnet laste opp 1.7.15 :)

Lenke til kommentar

Ikke ota, du må laste ned fra xda, eller miui.us/ miuiandroid.com hvis det blir offisiell. Er på telefonen nå skal se om det funker ellers må du vente til i morgen ;)

 

Kjekt å vite :) Ikke nødvendig å stresse med det, (jeg kommer neppe til å installere den i kveld :p), men du skal ha stor takk uansett :)

Lenke til kommentar

Da var telefonen min og ankommet og det første jeg gjorde var å flashe MIUI.

Var desverre uheldig og la inn 1.7.29 fra 31.07 og slet dermed med Force Close på dialer. Dermed er det Oxygen midlertidig

Ser ut til at Stockwell har lansert ny build idag (01.08) som tar seg av de verste FC's, så jeg får ta å flashe den når jeg kommer hjem idag.

Er likevel fornøyd med telefonen frem til nå. God byggekvalitet og relativt kjapp i svingene.

Lenke til kommentar

Her er hva jeg bruker nå ;)

 

ROM: MIUI 1.7.15 MIUI 1.7.15 for u8800.zip

 

Kernel: Franco.kernel v2 for MIUI Franco.kernel v2 for MIUI 1.7.15.zip

 

RAM optimalisering for raskere, smoothere, mindre lagg og nok minne. Optimalisert RAM script.zip

 

SetCPU: max: 806 MHz - min: 122 MHz. Scaling: SavagendZen

 

Alt installeres via CWM. Husk å wipe hvis du kommer fra annen ROM :)

 

Alt er hentet fra xda.

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Her er hva jeg bruker nå ;)

 

ROM: MIUI 1.7.15 MIUI 1.7.15 for u8800.zip

 

(Snip)

 

Har du prøvd deg på 1.7.29 01/08/11?

Det jeg ser på ut fra changelog'en er at du mangler features fra 31/07/11 og oppover.

Lurer derfor på om haptic feedback fra soft keys fungerer (hvis ikke, no-go for meg ettersom jeg kommer fra fysiske taster) og om manglende audio recording påvirker ditt bruk?

Lenke til kommentar

Har du prøvd deg på 1.7.29 01/08/11?

Det jeg ser på ut fra changelog'en er at du mangler features fra 31/07/11 og oppover.

Lurer derfor på om haptic feedback fra soft keys fungerer (hvis ikke, no-go for meg ettersom jeg kommer fra fysiske taster) og om manglende audio recording påvirker ditt bruk?

Testet 31/07/11 i går men den fc'et så mye og re-boota og hadde flere bugs så restora backupen av 21/07/11 utgaven. ikke haptic feedback på 21/07/11, men prøver nå 01/08/11 og det er det der. Skal vurdere om jeg skal beholde den, theme-manager funker fremdeles ikke, deler av Miren er på kinesisk, grønn topp-bar på HQ youtube men ellers funker den bra.

Hvis ROM men støtter haptic feedback kan du justere styrken i sys/module/synaptics_i2c_rmi_1564/parameters/vibrate

Lenke til kommentar

Her er hva jeg bruker nå ;)

 

ROM: MIUI 1.7.15 MIUI 1.7.15 for u8800.zip

 

Kernel: Franco.kernel v2 for MIUI Franco.kernel v2 for MIUI 1.7.15.zip

 

RAM optimalisering for raskere, smoothere, mindre lagg og nok minne. Optimalisert RAM script.zip

 

SetCPU: max: 806 MHz - min: 122 MHz. Scaling: SavagendZen

 

Alt installeres via CWM. Husk å wipe hvis du kommer fra annen ROM :)

 

Alt er hentet fra xda.

 

Testet nettopp ut denne komboen, og det så lenge lovende ut, men i det jeg begynte å installere appsene mine fra Titanium kom problemene. Feilmeldingen "android.process.acrore har sluttet å virke" viste seg hver gang jeg berørte skjermen - tok en soft reset og da telefonen startet opp igjen var menyspråket satt til kinesisk :p

 

Liker det logiske grensesnittet i menyene though. Hurtigheten er det heller ingenting å si på - etter 5 målinger i quadrant (med klokkefrekvens på 1500 mhz) lå gjennomsnittsverdien på ca 2300 :)

 

Tror denne ROMen kan bli en vinner for min del, men venter noen uker til den er "modnet" litt :p

 

Btw - dere som eksperimenterer mye med ROMs: har dere noen gode triks for å installere apps fort og greit? Jeg laget en update.zip fil i Titanium i håp om å kunne installere applikasjoner og data i recovery, men dette ser foreløpig ikke ut til å fungere.

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...