Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

hallo!

jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tlf og mine kriterier er:

god på musikk (spotify, wimp)

rask meny navigering, menyene flyter! (i motsetning til min nå utdaterte htc wildfire som er grisetreig!)

kamera gir eg blank F*** i!

og er d OTA oppdatering?

ser den er til 1799 u/abb.

er den anbefalt?

 

god på spill å sånt? + mld?

 

Du får mest ut av denne om du er villig og liker å fikle litt med telefonen. Bare følg med litt på f.eks xda's u8800 forum. D Jeg er mer fornøyd med telefonen min nå etter å ha lagt inn seneste costom 2.2 rom, virker som samtalekvalitet problemene er blitt bedre og, men kan være det bare er forskjell på dekningen.

 

Spotify er en drøm på telefonen, menyer og navigering kan du nesten få til å flyte litt som du vil ettersom du kan bytte ut launcheren med f,eks launcher pro, golauncher e.l

 

Jeg vil absolutt anbefale telefonen til den prisen Ventelo har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kalibrere batteriet som det er en guide til på xda-developers forumet? Skal visst funke på de fleste Android telefoner.

 

Hele guiden på dette:

 

Hi *******, I understand your concern regarding battery life on your Nexus One device. The following steps should significantly extend the battery life on your phone. Please connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, indicating the device is fully charged. Disconnect the phone from the charger, and power it off. Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green. Disconnect the phone from the charger and power it on. Once the phone is powered completely on, power it off again and reconnect it to the charger until the notification LED is green. Disconnect the phone, power it on, and use it. You need to use this sequence only once. If the issue of battery life on our phone persists, I recommend you contact our HTC accessory department directly.

Jeg gjorde nettopp denne sekvensen, men slik jeg leste det skulle man anta at den ville bruke hvertfall noen sekunder på å bli grønn i de forskjellige stadiene..? Det gjorde ikke min, den ble grønn straks. Får se iløpet av dagen om det har gjort den noe bedre..

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at touchen "lagger"? Stadig vekk når jeg prøver å long-presse på et element(f.eks for å flytte på det på homescreen), så registrerer den ikke longpress/flytt, men går istedet inn i programmet(altså registrerer det som et enkelt-trykk). HW eller SW-feil?

Lenke til kommentar

Swype for Hu8800

 

Er det noen som har Swype med norsk tastatur/ordbok? Jeg vet at noen telefoner kommer forhåndsinstallert med norsk Swype, men det gjorde ikke min med Tele2. Betaversjonen er ikke støttet med norsk og ingen av ROM'ene jeg har prøvd har Swype heller... :(

Lenke til kommentar

Har akkurat lagt inn en bestilling som bursdagsgave til madammen. 1069 kr hos Ventelo kan ikke klassifiseres som noe annet enn et røverkjøp.

Noen kjappe spørsmål: Er det noen her inne som har erfaring med custom roms?

Har kjørt CM7/MIUI på min Desire og det ser ut til at de respektable rom'ene er i henholdsvis alpha og beta fase til U8800'en.

Lurer derfor på om de er stabile nok til vanlig bruk, eller om jeg burde gå for stock eller annen custom.

Lenke til kommentar

Har akkurat lagt inn en bestilling som bursdagsgave til madammen. 1069 kr hos Ventelo kan ikke klassifiseres som noe annet enn et røverkjøp.

Noen kjappe spørsmål: Er det noen her inne som har erfaring med custom roms?

Har kjørt CM7/MIUI på min Desire og det ser ut til at de respektable rom'ene er i henholdsvis alpha og beta fase til U8800'en.

Lurer derfor på om de er stabile nok til vanlig bruk, eller om jeg burde gå for stock eller annen custom.

Jeg har brukt MIUI i rundt 2 uker nå og er veldig fornøyd. Største bug er at video ikke funker og man må bruke 3.parts kamera-app for å ta bilder. Ikke noe lagg, reboots. Absolutt fullt stabil til dagligdags bruk. Anbefaler å installere kernelen til "franciscofranco": http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1166560 og denne modden her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111145 . Da er mobilen så smooth at du ikke trenger å overclocke den ;) Quadrant uten overclock: 1900

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres meget bra ut.

Satser på at foto/video kommer i nyere builds og stock kamera kommer nok til å byttes ut uansett.

Takker for tipset om kernel og ramoptimalisering.

Kommer nok til å flashe MIUI, da dette da er mest likt den slitne, ødelagte 3GS'en hun kommer fra.

Dukker innom her med erfaringer så fort moobi får levert dingsen.

Lenke til kommentar

Har ikke sett gjennom hele tråden, så beklager hvis det er spurt om ørten ganger før, men anyways:

Annenhver setning jeg sier i telefonen blir svart med et solid HÆ? i andre enden, ergo, mikrofonen er mongo i sånn grad at jeg blir sprø. Er dette noe huawei fikser hvis man klager?

Eller skal denne telefonen i skuffa merket "SØPPEL!" ?

 

Blir bare så frustrert av at en ellers ok telefon ikke funker til det den er laget til.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest på nettet, er dette et hardware relatert. Fikk samme feil på min nå i går (ikke routet, ingen oppdateringer).

 

EDIT: Hva du burde gjøre, er vel å resette til fabrikkinnstillinger og sende den inn til byråkratiet... :ermm:

Gjorde dette. Forhåpentligvis så klarer ikke teknikerne å se at jeg har hatt custom ROM :)

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Har fulgt guiden, og instalere det romet postet nederst i guiden, men jeg kommer ikke forbi oppstarts skjermen.

 

får jo opp den vanlige hvite skjermen, med huawei logoen, og kommer så videre til den sorte skjermen med IDEOS logoen, og der stopper det. har latt logoen vises i over en halvtime uten endringer.

 

er det noe jeg har gått glipp av her? må jeg oppdatere til standard 137 rom før jeg tar i bruk det custom romet? skal uansett teste det nå, og se om det skjer noe nytt:P

Lenke til kommentar

Har ikke sett gjennom hele tråden, så beklager hvis det er spurt om ørten ganger før, men anyways:

Annenhver setning jeg sier i telefonen blir svart med et solid HÆ? i andre enden, ergo, mikrofonen er mongo i sånn grad at jeg blir sprø. Er dette noe huawei fikser hvis man klager?

Eller skal denne telefonen i skuffa merket "SØPPEL!" ?

 

Blir bare så frustrert av at en ellers ok telefon ikke funker til det den er laget til.

 

ja når du sier det så virker ikke dette helt ukjennt for meg heller. bekjennte beskriver det som om "jeg blir langt vekk".

Lenke til kommentar

Om dere føler dere komfortable med det så vil jeg foreslå at dere som sliter med lydkvaliteten prøver å installere f.eks void romen fra XDA. Jeg mener jeg er blitt kvitt det problemet og har ikke problemer med å høre de i andre enden og spesielt andre vegen, altså at den jeg ringer hører meg bedre nå.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1147103

 

(Og franco kernel v2 atm: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1166560)

Lenke til kommentar

hei og hå! har et problem. igår måtte jeg slå av og på telefonen. (aldri hadd den av siden jeg fikk den)

 

da jeg slo den på igjen kom dette opp:

 

Beklager!

 

applikasjonen skandinavisk skjermtastatur ( prosess com.android.inputmethod.norwegian) stoppet uventet. prøv igjen.

 

valg': tving avslutning eller rapporter.

 

trykte på tving avslutt og den ble borte i 5 sec så kommer den opp igjenn. skjer om og om igjen. hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar

er det bare meg som opplever at telefonen ikke evner å koble seg automatisk på mobil-nett, selv om alle tillatelser er satt på? Dersom jeg ikke er i nærheten av WiFi, og f.eks trykker på facebook eller browser, eller prøver å gjøre et søk, så kobler ikke telefonen seg automatisk opp - og jeg finner heller ingen "koble til"-knapp.

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...