Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

innstillinger-->språk og tastatur-->kryss av på skandinavisk skjermtastatur.

 

Prøv å skriv en melding. i det tomme feltet der bokstavene kommer holder du inne fingeren og du får opp ett vindu der det står; Edit text, så velger du input method og trykker på skandinavisk skjermtastatur.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har fått en U8800 og oppdatert med Wifi-fiksen på Huawei sine sider, men kommer søren ikke på WLAN. Har stilt det inn til å ikke bruke 802.11N, men det hjalp heller ikke. Den kopler til og er på littegrann og så av igjen. Kommer hverken på nett eller market.

 

Utrolig dårlig førsteinntrykk av denne saken. WLAN virker jo utrolig ustabilt...

 

Finnes det noen løsning på det?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har fått en U8800 og oppdatert med Wifi-fiksen på Huawei sine sider, men kommer søren ikke på WLAN. Har stilt det inn til å ikke bruke 802.11N, men det hjalp heller ikke. Den kopler til og er på littegrann og så av igjen. Kommer hverken på nett eller market.

 

Utrolig dårlig førsteinntrykk av denne saken. WLAN virker jo utrolig ustabilt...

 

Finnes det noen løsning på det?

 

Den wifi fiksen fungerer ikke. Problemet er at du har en gammel og dårlig ROM på telefonen som er ett kjennt problem. Anbefaler deg å legge inn siste Custom B137 ROMen fra denne guiden; LINK . Bare å lese gjennom hele innlegget og innstaller den nederste ROMen. Dette er eneste mulighet å få fikset WLAN problemene permanent. Hadde store problemer med WLAN og at telefonen restartet seg i ett helt til jeg fikk innstallert CUSTOM rom. De er basert på original firmware sluppet av Huawei selv, bare litt fikset på for bedre ytelse. Er også norsk, så ikke noe bekymmringer der.

 

yeeeeeeeeeeyh. nå fikk jeg æøå. takker fikseren<3 :love:

 

Bare hyggelig.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har fått en U8800 og oppdatert med Wifi-fiksen på Huawei sine sider, men kommer søren ikke på WLAN. Har stilt det inn til å ikke bruke 802.11N, men det hjalp heller ikke. Den kopler til og er på littegrann og så av igjen. Kommer hverken på nett eller market.

 

Utrolig dårlig førsteinntrykk av denne saken. WLAN virker jo utrolig ustabilt...

 

Finnes det noen løsning på det?

 

Den wifi fiksen fungerer ikke. Problemet er at du har en gammel og dårlig ROM på telefonen som er ett kjennt problem. Anbefaler deg å legge inn siste Custom B137 ROMen fra denne guiden; LINK . Bare å lese gjennom hele innlegget og innstaller den nederste ROMen. Dette er eneste mulighet å få fikset WLAN problemene permanent. Hadde store problemer med WLAN og at telefonen restartet seg i ett helt til jeg fikk innstallert CUSTOM rom. De er basert på original firmware sluppet av Huawei selv, bare litt fikset på for bedre ytelse. Er også norsk, så ikke noe bekymmringer der.

 

yeeeeeeeeeeyh. nå fikk jeg æøå. takker fikseren<3 :love:

 

Bare hyggelig.

 

Mister man garantien ved å innstallere den?

 

Telefonen fungerer ellers ganske likt?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har fått en U8800 og oppdatert med Wifi-fiksen på Huawei sine sider, men kommer søren ikke på WLAN. Har stilt det inn til å ikke bruke 802.11N, men det hjalp heller ikke. Den kopler til og er på littegrann og så av igjen. Kommer hverken på nett eller market.

 

Utrolig dårlig førsteinntrykk av denne saken. WLAN virker jo utrolig ustabilt...

 

Finnes det noen løsning på det?

 

Den wifi fiksen fungerer ikke. Problemet er at du har en gammel og dårlig ROM på telefonen som er ett kjennt problem. Anbefaler deg å legge inn siste Custom B137 ROMen fra denne guiden; LINK . Bare å lese gjennom hele innlegget og innstaller den nederste ROMen. Dette er eneste mulighet å få fikset WLAN problemene permanent. Hadde store problemer med WLAN og at telefonen restartet seg i ett helt til jeg fikk innstallert CUSTOM rom. De er basert på original firmware sluppet av Huawei selv, bare litt fikset på for bedre ytelse. Er også norsk, så ikke noe bekymmringer der.

 

yeeeeeeeeeeyh. nå fikk jeg æøå. takker fikseren<3 :love:

 

Bare hyggelig.

 

Mister man garantien ved å innstallere den?

 

Telefonen fungerer ellers ganske likt?

 

Du mister aldri reklamasjonsrett i den forstand. Du mister ingen garanti, dette er helt vanlig at folk gjør. akkurat som med iphone jailbreaking. noe som også er lov i norge.

 

Telefonen fungerer helt normalt, er en vanilla versjon av android, akkurat samme som er innstallert i fra før. Bare at dette er Android 2.2.2, og ikke 2.2.1. Så er diverse fikser, og ting som gjør telefonen mer stabil og brukbar.

Lenke til kommentar

Ok, da var den innstallert og WLAN fungerer akkurat like dårlig.

 

Hvor kan jeg finne den originale recovery-filen og få installert vanlig OS igjen?

 

Installerte du B137? Fordi jeg har svært vannskelig for å tro at WLAN fungerer akkurat like dårlig hvis alt er innstallert riktig. Alle som har B160 eller B137 har ikke hatt noe problem med WLAN. da er det kun ruteren din det står i. Hvorfor vil du isåfall gå tilabke til gamle? en mindre oppdatert og gammel versjon av android? Virker jo svært logisk.

Lenke til kommentar

Ok, da var den innstallert og WLAN fungerer akkurat like dårlig.

 

Hvor kan jeg finne den originale recovery-filen og få installert vanlig OS igjen?

 

Installerte du B137? Fordi jeg har svært vannskelig for å tro at WLAN fungerer akkurat like dårlig hvis alt er innstallert riktig. Alle som har B160 eller B137 har ikke hatt noe problem med WLAN. da er det kun ruteren din det står i. Hvorfor vil du isåfall gå tilabke til gamle? en mindre oppdatert og gammel versjon av android? Virker jo svært logisk.

 

Det hele er litt gresk for meg.

 

Under min telefon står det versjon 2.2.1 - byggnummer slutter på B160. Jeg gjorde det som stod i guiden du viste til og menyene og mye er annerledes på den...

 

Dog finner den bare trådløst en kort periode og faller så ut igjen.

 

EDIT: Ser du skrev 137, laster ned og prøver den.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Ok, da var den innstallert og WLAN fungerer akkurat like dårlig.

 

Hvor kan jeg finne den originale recovery-filen og få installert vanlig OS igjen?

 

Installerte du B137? Fordi jeg har svært vannskelig for å tro at WLAN fungerer akkurat like dårlig hvis alt er innstallert riktig. Alle som har B160 eller B137 har ikke hatt noe problem med WLAN. da er det kun ruteren din det står i. Hvorfor vil du isåfall gå tilabke til gamle? en mindre oppdatert og gammel versjon av android? Virker jo svært logisk.

 

Det hele er litt gresk for meg.

 

Under min telefon står det versjon 2.2.1 - byggnummer slutter på B160. Jeg gjorde det som stod i guiden du viste til og menyene og mye er annerledes på den...

 

Dog finner den bare trådløst en kort periode og faller så ut igjen.

 

 

Skjønner. Menyen er forskjellig på bildet fordi den perfect recovery som er avbildet i guiden er litt gamlere enn den som er opplastet i innlegget, men menyene skal være dem samme. Du innstallerte B160 ROMen som var i guiden. Mens jeg foreslo å innstallere B137, nederste ROMen i innlegget. Last ned B137 herifra; multiupload. Så følger du samme prosedyren som ista, bare bruk denne ROMen istedenfor B160.

 

 

Altså;

Last ned B137, kopier over til minnekortet

Boot opp i perfect recovery og velg wipe data/factory reset.

install zip from sd card. og naviger fram til filen du kopierte over.

Wipe dalvik cache fra advanced menu

slå av telefonen og boot opp.

Lenke til kommentar

Jobber med saken, må bare beklage nybegynnertendenser...

 

Oi, 137-en gikk insane raskt å legge inn..

 

Tester... Nei, samme greia med nettverket, men kanskje jeg kan slå på 802.11N igjen nå?

 

Telefonen går liksom på Wland men så faller det ut etter 5-6 sekunder og når jeg prøver å åpne market eller internettsiden står det "nettverksfeil" og "not available".

Lenke til kommentar

Jobber med saken, må bare beklage nybegynnertendenser...

 

Oi, 137-en gikk insane raskt å legge inn..

 

Tester... Nei, samme greia med nettverket, men kanskje jeg kan slå på 802.11N igjen nå?

 

Telefonen går liksom på Wland men så faller det ut etter 5-6 sekunder og når jeg prøver å åpne market eller internettsiden står det "nettverksfeil" og "not available".

 

Det kan tenkes at det er hardware feil også da. Hvis du ser litt på huawei sine sider på facebook. Så der du at det er flere som har sendt inn telefonen og fått en ny tibake og fått fikset WLAN problemer. Du kan være en av de få som har dette problemet. Eller så er det fortsatt ruteren din. ROMen "hvis innstallert riktig" skal være nesten feilfri. Min wlan detter aldri ut, og har aldri vært så stabil som den er nå. Hvis du vil kan du legge inn standard "original" rom fra her hvis du vil; http://wiki.modaco.com/index.php/Huawei_Firmware_U8800 ... men dette problemet går ikke bort av den grunn. samme innstalleringsprosedyre er på disse ROMene.

 

Trenger ikke beklage at du ikke er ekspert i dette. Var like grønn selv før jeg virkelig satt meg inn i alt med android og denne telefonen generelt.

Lenke til kommentar

Hvilken av firmwarene i bunnen på siden du linket til er den riktige for norge?

 

Alle er med norsk språk, ingen forskjell. Bare byggenummeret som er forskjellig. når dem ble laget.

 

 

Jeg bare tenkte hvilken som var lik den som lå på tlf hvis man skulle sendt i retur.

 

 

Jeg har ikke peiling på hvilken rom som fulgte med telefonen din. Om det va B130/133/135. Men vil tippe denne; http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=downloadFile&flay=software&fileName=38734&attachmentName=U8800V100R001C00B135SP01CUSTC128D001.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...