Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Layar som fulgte med telefonen virker ganske awesome - men er det bare hos meg "radaren" ikke snur seg parallelt med at man snur seg/telefonen? Eller er det fordi telefonen mangler noe hardware(kompass e.l.)?

Jeg fikk kompasset mitt til å fungere etter mange forsøk. Først lot jeg GPS Test starte helt opp, slik at status er grønn, og ikke bare gul. Så Gikk jeg innpå GPS Essentials og følgte guiden for kalibrering av kompass. Kalibrering bør foregå vekk fra kraftledninger og andre ting som kan skape magnetiske felt. Jeg fikk det ikke til får jeg var godt ute i skogen.

Lenke til kommentar

Jeg syns Layar som fulgte med telefonen virker ganske awesome - men er det bare hos meg "radaren" ikke snur seg parallelt med at man snur seg/telefonen? Eller er det fordi telefonen mangler noe hardware(kompass e.l.)?

Jeg fikk kompasset mitt til å fungere etter mange forsøk. Først lot jeg GPS Test starte helt opp, slik at status er grønn, og ikke bare gul. Så Gikk jeg innpå GPS Essentials og følgte guiden for kalibrering av kompass. Kalibrering bør foregå vekk fra kraftledninger og andre ting som kan skape magnetiske felt. Jeg fikk det ikke til får jeg var godt ute i skogen.

Ble da kompasset kalibrert og holder seg, eller mener du at det fortsatt fungerer kun i skogen?

Du snakker om GPS-test, er kompasset GPS-basert, ikke gyro? Finnes det en god kompass-app som viser fint hvor godt det virker? GPSn min fungerer forresten utmerket, den finner meg lett med 5-10meter avvik veldig snart etter at jeg starter f.eks google maps.

 

Edit: Lastet ned "Compass by catch" - det ser ut til å funke til en viss grad, men langt fra 100%.. Kalibreringsfunksjonen der begrenser seg til å vifte telefonen i 8-tall, noe som ikke så ut til å gjøre helt susen..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med kameraet på denne telefonen? Når jeg filmer ser alt ut til å fungere fint, men når jeg spiller filmene av hender det med jevne mellomrom at bildet fryser i 2-3 sekunder. Har forsøkt å spille av filmene med rockplayer, mobo, og stock-videoavspiller uten resultat.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med kameraet på denne telefonen? Når jeg filmer ser alt ut til å fungere fint, men når jeg spiller filmene av hender det med jevne mellomrom at bildet fryser i 2-3 sekunder. Har forsøkt å spille av filmene med rockplayer, mobo, og stock-videoavspiller uten resultat.

Prøvd på en pc? da får man jo skjekket om det blir filmet slik, eller om telefonen spiller det av slik.

 

 

 

Lenke til kommentar

Testet det ut akkurat nå, samme problem på PC. Bildet fryser og blir voldsomt piksellert ca hvert 10 sekund.

 

Edit; meget mulig at det skyldes minnekortet. SKrudde ned videokvaliteten og problemet forsvant. Ser ut som om et Sandisk klasse 4 kort er i tregeste laget for video i 720p

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Ble da kompasset kalibrert og holder seg, eller mener du at det fortsatt fungerer kun i skogen?

Når kompasset er kalibrert, så skal det fungere overalt. Men bygninger kan forstyrre en del, noe jeg erfarte hos en kompis nylig.

 

Du snakker om GPS-test, er kompasset GPS-basert, ikke gyro? Finnes det en god kompass-app som viser fint hvor godt det virker?

Appen heter GPS-test, og den viser hvor mange satellitter som er i bruk, har kompass, høydemåler og viser hastighet blant annet. Denne Appen er mer nøyaktig en GPS Essentials. Men det er GPS Essential jeg har brukt for å kalibrere kompasset.

 

Edit: Lastet ned "Compass by catch" - det ser ut til å funke til en viss grad, men langt fra 100%.. Kalibreringsfunksjonen der begrenser seg til å vifte telefonen i 8-tall, noe som ikke så ut til å gjøre helt susen..

Prøv GPS Essentials. Jeg tror det er gratis å laste ned. Kalibreringen der går ut på å snurre på mobilen i de forskjellige aksene i en gitt hastighet.

 

Forøvrig har jeg ikke sammenlignet med et magnetisk kompass enda, så jeg skal ikke påstå at noen av disse programmene er perfekte.

Lenke til kommentar

Hi

 

Jeg lurer på å kjøpe Huawei U8800 telefonen og lurer på noen ting:

 

- Det virker som om videon hakker når det blir tatt opp med denne telefonen. Er det noe som kan gjøres med det?

 

- Kan man bruke denne i USA? Hva med å kjøpe den i USA?

For det er vel bare å laste ned Norsk tastatur etterpå?

 

- Synkronisering til PC/Mac. Hvordan fungerer dette?

 

- Kan jeg kjøpe denne telefonen igjennom Telenors nettbutikk til en god pris? Ellers så ser jeg at nettbutikken til elkjøp har den til sirka 2000kr.

 

Tips/Tricks?

 

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar

Hi

 

Jeg lurer på å kjøpe Huawei U8800 telefonen og lurer på noen ting:

 

- Det virker som om videon hakker når det blir tatt opp med denne telefonen. Er det noe som kan gjøres med det?

 

- Kan man bruke denne i USA? Hva med å kjøpe den i USA?

For det er vel bare å laste ned Norsk tastatur etterpå?

 

- Synkronisering til PC/Mac. Hvordan fungerer dette?

 

- Kan jeg kjøpe denne telefonen igjennom Telenors nettbutikk til en god pris? Ellers så ser jeg at nettbutikken til elkjøp har den til sirka 2000kr.

 

Tips/Tricks?

 

Ha en nydelig dag!

 

Jeg bestilte nettopp telefonen gjennom Ventelo. 1069,-

Lenke til kommentar

Hi

 

Jeg lurer på å kjøpe Huawei U8800 telefonen og lurer på noen ting:

 

- Det virker som om videon hakker når det blir tatt opp med denne telefonen. Er det noe som kan gjøres med det?

 

- Kan man bruke denne i USA? Hva med å kjøpe den i USA?

For det er vel bare å laste ned Norsk tastatur etterpå?

 

- Synkronisering til PC/Mac. Hvordan fungerer dette?

 

- Kan jeg kjøpe denne telefonen igjennom Telenors nettbutikk til en god pris? Ellers så ser jeg at nettbutikken til elkjøp har den til sirka 2000kr.

 

Tips/Tricks?

 

Ha en nydelig dag!

 

Jeg bestilte nettopp telefonen gjennom Ventelo. 1069,-

 

Uten abonnement?

Lenke til kommentar

Hi

 

Jeg lurer på å kjøpe Huawei U8800 telefonen og lurer på noen ting:

 

- Det virker som om videon hakker når det blir tatt opp med denne telefonen. Er det noe som kan gjøres med det?

 

- Kan man bruke denne i USA? Hva med å kjøpe den i USA?

For det er vel bare å laste ned Norsk tastatur etterpå?

 

- Synkronisering til PC/Mac. Hvordan fungerer dette?

 

- Kan jeg kjøpe denne telefonen igjennom Telenors nettbutikk til en god pris? Ellers så ser jeg at nettbutikken til elkjøp har den til sirka 2000kr.

 

Tips/Tricks?

 

Ha en nydelig dag!

 

Jeg bestilte nettopp telefonen gjennom Ventelo. 1069,-

 

Uten abonnement?

 

Det er med Ventelo Mobil 89: http://ventelo.no/privat/mobil/abonnement-med-telefon.html

 

Den er heller ikke låst :)

Lenke til kommentar

hallo!

jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tlf og mine kriterier er:

god på musikk (spotify, wimp)

rask meny navigering, menyene flyter! (i motsetning til min nå utdaterte htc wildfire som er grisetreig!)

kamera gir eg blank F*** i!

og er d OTA oppdatering?

ser den er til 1799 u/abb.

er den anbefalt?

 

god på spill å sånt? + mld?

Endret av haugsmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...