Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor får russen gjøre hva de vil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har noen hatt en dårlig russetid... :hmm:

 

Glem det du tenker, spol tilbake og prøv igjen :thumbup:

 

Trenger ikke å ha opplevd noe nevneverdig ille for å ha noe imot hvordan de feirer russetiden.

 

Det er heller ikke ungdommene som irriterer meg mest heller, men at vi voksne ikke ser at denne hele feiringa har gått ut av kontroll når ungdommene feirer ved å drikke seg drita i eksamenstiden, dra på tryvann hver helg på grunn av at det er treff istedet for å studere til alle prøvene som er på vei og drive pek mot folk på grunn av at de ''er russ!''.

Lenke til kommentar

Her har noen hatt en dårlig russetid... :hmm:

 

Glem det du tenker, spol tilbake og prøv igjen :thumbup:

 

Trenger ikke å ha opplevd noe nevneverdig ille for å ha noe imot hvordan de feirer russetiden.

 

Det er heller ikke ungdommene som irriterer meg mest heller, men at vi voksne ikke ser at denne hele feiringa har gått ut av kontroll når ungdommene feirer ved å drikke seg drita i eksamenstiden, dra på tryvann hver helg på grunn av at det er treff istedet for å studere til alle prøvene som er på vei og drive pek mot folk på grunn av at de ''er russ!''.

Hva med å roe ned noen hakk?

 

Ja, det er mye drikking i russetiden. Ja, det er mye festing i russetiden. Ja, folk puler i russetiden. Hva er så bu-fuckings-hu med det? Så lenge de holder seg på tryvann, eller andre lukkede områder, ser jeg virkelig ikke problemet.

 

Ingen blir tvunget til å være ute å feste. Ingen blir tvunget til a ha sex. Ingen blir tvunget til å drikke. Det er frivillig, og helt ærlig; så lenge jeg ikke gjør deg noe harm i russetiden, skjønner jeg ikke hvorfor du som "voksen" skal bry deg.

 

Det er greit at du ser ned på en slik feiring, og det skal jeg la deg gjøre. Det jeg ikke liker derimot, er at du fremstiller det som om alle russ voldtar hverandre i skogen, og ødelegger livene sine, kun fordi de har litt uskyldig moro.

 

Hva jeg mener om "russestreker" (som ikke nødvendigvis er uskyldig moro) har jeg sagt tidligere i tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns russetiden er en flott tradisjon og unnskyldning til å feire, være glad, reise rundt å ha det dritkult. Det finnes derimot idioter overalt, og russen er nok intet unntak. Leit å høre hva som skjedde med deg TS. Ville ha anmeldt dem og muligens meldt fra til rektor om læreren du snakket med.

Lenke til kommentar

+ for den Ajaco.

 

Jeg personlig kommer ikke til å drikke så allverdens i forhold til hva jeg har hørt i russetiden, blir vel bare Travparken (Bergen) og noen (alle) helger på byn i russetiden og, selvfølgelig, 16. mai.

Skjønner ikke hvorfor folk skal fyre seg så sykt opp på grunn av en dårlig erfaring med ett par russ når det er tusener av oss fra før. Må ikke gre alle under samme kam.

Lenke til kommentar

Hele russefeiringen er ett pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

 

???? Sydenferier er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

Dataspill er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

Film er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

Kjærester er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

 

Russefeiring er dritartig. Man reiser rundt, møter folk, pene jenter, kule karer, fester, er på konserter, og har det artig. Gi deg med sytinga, jeez.

Lenke til kommentar

Gadd ikkje lese igjennom heile tråden, men:

 

buhu? Skal dikkon suttre å grine over å ha fått litt sno i nakken? Eg ser den, det er tross alt sno. I tillegg til at dikkon sikkert ikkje vil ha det litt morosamt i russetida dikkons om 2,5 år.

Om det er så forbanna mykje å sutre over, så rett deg opp i ryggen, gå til ein av russeleiierane og sei at du ikkje ynskjer å bli utsatt for ditt og datt.

 

Her eg gjeng, så syns ALLE i fyrsteklasse (29 elevar) det er hysterisk morosamt når me spring etter dei med vatn, dynkar dei med sno eller anna.

Eg er terrorsjef naturlegvis, og elskar jobben min. Det er kanskje helst innanfor i byane det er mest tøffelheltar?

 

Skjønnar absolutt reaksjonen til læraren til tråd-startaren, men det er klart om dei var fysisk VALDELEG mot deg, så skal du sei frå, men lillegutt, litt sno i nakken?

Då eg sjølv gjekk i fyrsteklasse, brakk ein av guttane som var russ den eine tommelen min under "bortføring", og det er klart eg skjønnar at det er noko å bli sur for, sjølv om eg ikkje blei det.

 

Under ein tidlegare episode i haust, når me skulle ta nokon random fyrsteklassingar, så var det ein av elevane som klarte å brekke eit ribbebein på meg, utan at eg gjorde noko med det. Mulig eg har veldig høg toleransegrense, men slik er det iallfall.

 

Eg trur personleg at dei som ikkje støttar russetida, er personar som ikkje har vore igjennom den, har hatt det ille fordi dei har vore sosialt avstumpa eller av andre grunnar ikkje har delteke eller hatt moglegheita til det.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Gadd ikkje lese igjennom heile tråden, men:

 

buhu? Skal dikkon suttre å grine over å ha fått litt sno i nakken? Eg ser den, det er tross alt sno. I tillegg til at dikkon sikkert ikkje vil ha det litt morosamt i russetida dikkons om 2,5 år.

Om det er så forbanna mykje å sutre over, så rett deg opp i ryggen, gå til ein av russeleiierane og sei at du ikkje ynskjer å bli utsatt for ditt og datt.

 

Her eg gjeng, så syns ALLE i fyrsteklasse (29 elevar) det er hysterisk morosamt når me spring etter dei med vatn, dynkar dei med sno eller anna.

Eg er terrorsjef naturlegvis, og elskar jobben min. Det er kanskje helst innanfor i byane det er mest tøffelheltar?

 

Skjønnar absolutt reaksjonen til læraren til tråd-startaren, men det er klart om dei var fysisk VALDELEG mot deg, så skal du sei frå, men lillegutt, litt sno i nakken?

Då eg sjølv gjekk i fyrsteklasse, brakk ein av guttane som var russ den eine tommelen min under "bortføring", og det er klart eg skjønnar at det er noko å bli sur for, sjølv om eg ikkje blei det.

 

Under ein tidlegare episode i haust, når me skulle ta nokon random fyrsteklassingar, så var det ein av elevane som klarte å brekke eit ribbebein på meg, utan at eg gjorde noko med det. Mulig eg har veldig høg toleransegrense, men slik er det iallfall.

 

Eg trur personleg at dei som ikkje støttar russetida, er personar som ikkje har vore igjennom den, har hatt det ille fordi dei har vore sosialt avstumpa eller av andre grunnar ikkje har delteke eller hatt moglegheita til det.

 

 

:)

Du skildrer folk jeg misliker svært godt. Det der er jo et perfekt bilde av hvordan en russ _ikke_ skal være. Hva har det å brekke ribbeina, og tommelen på folk med russefeiring å gjøre? Greit nok at det er "tradisjon", men det er en jævla dårlig tradisjon. Russetiden skal være en fest, der man feirer fulført skolegang. Ikke en evig "krig", der det er om å gjøre å bedrive så mye faenskap man får til innen en begrenset tidsperiode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hele russefeiringen er ett pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

 

???? Sydenferier er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

Dataspill er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

Film er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

Kjærester er et pengesluk. Skjønner ikke hvorfor folk gidder.

 

Russefeiring er dritartig. Man reiser rundt, møter folk, pene jenter, kule karer, fester, er på konserter, og har det artig. Gi deg med sytinga, jeez.

 

Syden er harry og kjedelig.

Dataspill får man for noen få dollar på ebay, det samme med film (SE: thepiratebay), og en kvalitetskjæreste krever ikke 100 roser i uken og 40 middager.

 

Det er så morsomt at folk presiserer at man skal få lov til å mene det man vil, men så fort noen reagerer mer negativt mot russefeiringen får man vite at man syter og burde gi seg?

 

Hah, tror du ikke trenger å feste mer, egentlig.

Lenke til kommentar

Ta deg en bolle.

 

Greit at du synes det er harry, men hvem er du som skal komme her og fortelle andre at de "ikke trenger å feste mer, egentlig"?

 

Har du noen gang prøvd å ha det gøy? Det kan være givende fra tid til annen. Anbefales.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...