Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor får russen gjøre hva de vil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en del år siden var noen av russen på min tidligere skole ganske motbydelig. De helte mel og olje over mobbeoffere, o.l. En dag tok de lillebroren (som også var innesluttet og tidligere mobbeoffer) til det som kan sies å være en ganske ustabil person, og herfra gikk det nedover for russen sin del i alle fall. Den lokale gjengen fikk nok. Bare for ordens skyld - den lokale gjengen, som på det tidspunktet (de fleste er i kasjotten i dag) bestod av ymse typer som drev med trening, steroider og faenskap, var ingenting å tulle med. De var dog ganske ukjente for russen, ettersom de er en del år eldre.

 

Bussen til de skyldige ble herpet, kastet egg på. Den verste episoden er i alle fall som følger:

 

Det var en russebil med de "verste av de verste" fra russen. De lagde bare hærverk, kastet egg på tilfeldige biler, lagde generelt bare kvalme osv. Den intetanende bilen stod parkert utenfor en McDonalds med veldig høy musikk, til stor sjenanse for andre gjester. To solide karer fra den lokale gjengen stod utenfor en liten Polo et stykke fra, og kastet nonchalant egg mot russebilen. Samtlige av semibolere fra bilen kom ut og ba de gi faen før de fikk juling. De to karene fortsatte å kaste videre og sendte noen vakre gloser i retning russen. Hele russebilen ble tømt og gikk nå mot Poloen. Ut av ingenting åpner dørene til den knøttlille Poloen seg og fem (de to som kastet kom i en annen bil) sinnsykt svære typer kommer ut, åpner bagasjen og tar ut fem balltrær. Russen snur seg fortere enn lynet og løper tilbake mot bilen sin, mens gjengen setter seg i Poloen. Det hele utvikler seg til å bli en jakt mellom Poloen og russebilen, hvor russebilen typisk nok ikke klarer mer etter en halvtime og gir opp. De stopper på et jorde og forsøker å snakke med gjengen, men denne knuser seg bare inn bakdøren (lol).

 

Det endte med at hele russebilens besetning fikk grisejuling, uten balltrær heldigvis, og en advarsel om å aldri mer plage mobbeofre. To dager senere plaget faktisk ingen av skolens russ noen som helst lengre, i midten av mai... Det var ganske morsomt, spesielt når selv de minste drittungene fra GK o.l. skjønte at de kunne tulle med russen uten å måtte gjennomgå. :!:

Hahaha, men de skulle brukt balltre ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skjønner at det er mye russ som har dårlig oppførsel. Men det gir ikke noen rett til noen å være enda verre mot russen enn de var først mot deg. Sånn jeg ser det så har man 2 muligheter, si i fra eller politi anmeld det hvis det er virkelig ille og du føler deg truet etter å ha snakket med dem.

 

Og hvis du først skal snakke med russen, ikke snakk til russen som en surpromp av en førti-åring som er dritt lei livet og blir provosert av den minste ting..

Lenke til kommentar

Russetiden. Fantastisk tid. De som ønsker å avskaffe russen har ikke vært ordentlig russ - hadde lett betalt en million kroner for å gjenoppleve det (selv om jeg selvsagt er russ hvert år uansett, men å få oppleve det for første gang).

 

Trådstarter; suck it. Verden er ikke alltid rettferdig, dersom du ikke ble skadet så hadde jeg latt det gå. Du ble et random tilfeldig "offer" som ble utsatt for litt snødynking - det må man tåle ;)

 

Skal være enig at litt snødynking ikke er så alt for jævlig at det gjør noe.

Men dette at russetiden er ditt høydepunk, år etter år. Du deltar der enda du egentlig ikke skal, gir meg en indikasjon. At du ikke har noe annet å se frem til. Lykke til videre i livet ditt. Hvis du ser på en russefeiring som noe så stort som du tydligvis gjør, vil jeg anslå at du er død før du har fylt 30. Ikke ta det bokstavlig talt at du er død, men i den forstand at du ikke har noe igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skadefryd er ekte fryd?

 

Litt mer seriøst: Skal være russ i år og gleder meg som bare det! Skal ikke på de store treffene da jeg aldri har vært fan av den typen festing, men regner med utstrakt feiring med kamerater og kjente. Bra brisen og god steming, uslåelig!

Men er enig som andre sier her, å "skade" andre på forskjellige måter som et ledd i feiringen er helt unødvendig.

 

Og de som rakker ned på/ønsker å avskaffe russetiden: Plag noen andre, noen som ikke ønsker å feire avsluttnignen av en periode av livet, overgangen til og starten på en ny. Siste skoleåreter bånn kjedelig, det er bra å ha noe å se frem til. Båe de med høye og lave snittkarakterer vil gjerne ha noe å se frem til i løpet av skoleåret!

Lenke til kommentar

Jeg er helt for å feire at man er ferdig med "grunnskole", og jeg gleder meg til den tid selv, men det er måten det blir gjort på som jeg reagerer på.

 

Sanseløs drikking, rølping, kødding og erting, bortkastede penger (akkurat det kan jeg vel ikke klage på, men det er nå min mening) og generelt veldig dårlig holdning. Hele greia har bare blitt en stor pulefest hvor alle skal være fulle hele tiden og gjøre dumme ting for å oppnå status (les: russeknuter).

 

I tillegg ligger det midt oppi eksamensperioden, noe som heller ikke er veldig taktisk med tanke på fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...