Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor får russen gjøre hva de vil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan klarte du å dra inn sosialisme i en diskusjon som går på holdninger til russ generelt?

 

Imponerende

Enkelt. Sosialismen er den store drivkraftens i dagens barneoppdragelses filosofi. Dette ser vi både politisk og hos eksperter. På skolen skal alle dras til en 3er. Enten det er opp eller ned. Man skal ikke utmerke seg, og aldri belønnes for å være bedre. Derfor er det ingen forventninger. Selv sitter jo kristin Halvorsen å pøser ut av seg forslag på hvordan man kan legge utdanningssystemet her i landet i total ruin.

 

Vidre ser vi den nye barneloven. Som forbyr ved lov at foreldre straffer barna sine fysisk. Dette er og typiske sosialistiske tanker, som høyresiden er i mot.

Svært lite effektivt er det også, noe vi ser av dagens ungdom. Mer disiplin i skolen, høyere forventniger, bestemmte foreldre og et samfunn som har lov til å belønne vinnere.

Lenke til kommentar

Til TS: Du lot dem gjøre hva dem ville. Hva forventet du? At rektor, mamma, pappe, politiet eller statsministeren skulle komme å ordne saken for deg? Hva med å bli kitt putene under arma og gjøre noe emd saken selv, i steden for å bli pushet slik?

Å bli overmannet er ikke det samme som å la de gjøre det. Det du sier er at dersom du hadde blitt voldtatt av tre svære negere i en bakgate midt på natta, så hadde du latt dem gjøre det.

Lenke til kommentar

som Bozzeye sier:

 

.....før tre nokså kraftige karer fra tredje klasse stormet inn i klasserommmet vårt. "Vi tar han der!" ropte han ene og pekte på meg. Jeg ble overmannet, de tok meg ut med makt selv om jeg ikke hadde gjort dem noe som helst, de bærte meg ut og heiv meg på snøen som var steinhard. .......

Til TS: Du lot dem gjøre hva dem ville. Hva forventet du? At rektor, mamma, pappe, politiet eller statsministeren skulle komme å ordne saken for deg? Hva med å bli kitt putene under arma og gjøre noe emd saken selv, i steden for å bli pushet slik?

 

@Zepticon

les i det minste førsteposten.

og si i fra om jeg skal sitere noen ganger til, slik at nøtta di kan skjønne at TS ble faktisk OVERMANNET ifølge hans egne ord.

 

Hush! Kom deg vekk!

Endret av The_Tom
Lenke til kommentar

som Bozzeye sier:

 

.....før tre nokså kraftige karer fra tredje klasse stormet inn i klasserommmet vårt. "Vi tar han der!" ropte han ene og pekte på meg. Jeg ble overmannet, de tok meg ut med makt selv om jeg ikke hadde gjort dem noe som helst, de bærte meg ut og heiv meg på snøen som var steinhard. .......

Til TS: Du lot dem gjøre hva dem ville. Hva forventet du? At rektor, mamma, pappe, politiet eller statsministeren skulle komme å ordne saken for deg? Hva med å bli kitt putene under arma og gjøre noe emd saken selv, i steden for å bli pushet slik?

 

@Zepticon

les i det minste førsteposten.

og si i fra om jeg skal sitere noen ganger til, slik at nøtta di kan skjønne at TS ble faktisk OVERMANNET ifølge hans egne ord.

 

Hush! Kom deg vekk!

Haha:D

Overmannet sier ikke noe om hva som skjedde. Og valget av ordbruk så vil jeg tolke det slik at det ikke var noe særlig motstand fra TS. Man kan bli overmannet av tretthet, uten st det er noe vidre kamp. Men greit, dersom TS satte opp god motstand, så kan han i hvertfall gå fra det med hode hevet. Og da beklager jeg:)

Lenke til kommentar

Ja, høyresiden er sterke forkynnere at man skal kunne straffe barna sine fysisk... Wtf? Vekk med vrøvlet ditt, feil tråd.

Ja for det var akkurat det jeg sa. Dropp stråmenn...

 

Men hva skal det da diskuteres i denne tråden da? Om ikke utdannelse og barneoppdragelse? Og hvem er det som sitter å kjører hele skuta rett i dass?

TS er et offer for SV skolen. Der lærerne er uten makt, autoritet og respekt, og ikke kan foreta seg noe som hellst for å bedre situasjonen. De kan be russen om å oppføre seg pent, men de har ingen makt utover å ytre et slikt ønske. de kan anmelde, men saken blir hennlagt. De kan ringe foreldra, som ikke bryr seg. Eller de kan sette ned ordenskarakteren, noe som ikke skremmer noen.

 

Gjerne prøv å komme med faktiske argumenter neste gnag du svarer på innlegget mitt:)

Lenke til kommentar

Til TS: Du lot dem gjøre hva dem ville. Hva forventet du? At rektor, mamma, pappe, politiet eller statsministeren skulle komme å ordne saken for deg? Hva med å bli kitt putene under arma og gjøre noe emd saken selv, i steden for å bli pushet slik?

Å bli overmannet er ikke det samme som å la de gjøre det. Det du sier er at dersom du hadde blitt voldtatt av tre svære negere i en bakgate midt på natta, så hadde du latt dem gjøre det.

Vell, nå er ikke "svære negre" den typiske voldtektsmann heller da. Normalt høye og tynne med afrikansk oprinnelse er vell en mer korrekt beskrivelse om man skal følge medieoppslagene. Uansett så hadde jeg ikke latt meg pille i analen, og det hadde ikke kommet til å foregå i stillhet, og de hadde ikke kommet noen vei så lege jeg hadde vært ved bevisthet.

 

Slike folk er feige, de velger de letteste offrene og med minst sjangse for at noe går galt. I det øyeblikket du gjør noe uventet så er ballen hos deg, og du har det psykiske overtaket når de ikke lenger kan spille på redselen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er typisk er irrelevant. Hva om de putter tøystykke i kjeften din så du ikke kan skrike? Eller tar deg med til en øde plass for å gjennomføre voldtekten? Påstår du at analmusklene dine er så sterke at ingenting kan trenge seg inn?

 

At de er feige er også irrelevant. Du påsto at han lot dem gjøre det.

Lenke til kommentar

Hva som er typisk er irrelevant. Hva om de putter tøystykke i kjeften din så du ikke kan skrike? Eller tar deg med til en øde plass for å gjennomføre voldtekten? Påstår du at analmusklene dine er så sterke at ingenting kan trenge seg inn?

 

At de er feige er også irrelevant. Du påsto at han lot dem gjøre det.

 

Jeg sier at jeg hadde øvd den motstanden som det for meg var fysisk mulig å yte. Forresten så viser du bare total mangel på dømmekraft når du forsøker å sidestille basing med voldtekt.

 

Dersom TS har gjort så mye motstand som han var i stand til så beklager jeg, men jeg får overhode ikke det intrykket av å lese posten. Han viker mer oppsatt på føle synd på seg selv.

 

Og jeg har selv vært både offer og russ, og jeg hadde bedre ting å gjøre en å sitte på forum å syte over hvor slemme russen er med oss. Vi var tre store gutter som prøvde å få med oss en 160 høy jente ut i snøen for å dynke henne, hun gjorde motstand så det holdt og vi måtte gi opp.

 

å bli tatt med ut i snøen å baset er overhode ikke noe å klage over. Du tar hverken fysiske eller psykiske skader av det. Såppass må du tåle! Eller er du kansje av den typen som ble snedt i barnehage med hjelm, kne eller albuebeskyttere med beskjed om å ikke gjøre noe farlig.

 

Og til folk som roper om anmeldelse. Seriøst. Politiet har forhåpentligvis bedre ting å ta seg til enn å være barnepike.

 

Men jeg sier ikke at russen skal få frie tøyler. Det er en grense for hvilken oppførsel som kan aksepteres, men den er betydelig høyere enn å base noen, eller å skyte noen med vanngevær.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hva er galt med å sidestille det med voldtekt? Jeg prøver å få frem et poeng; å bli overmannet er ikke det samme som å la de gjøre noe med deg. Hvilken handling vedkommende blir utsatt for er irrelevant.

 

Hvorfor er ikke dette noe å klage over? Det skjedde mot trådstarters vilje.

 

Seriøst. Hvorfor skal han ikke anmelde? Fordi det skjedde i russetiden? Det gjør meg ingenting om politiet prioriterer slikt over eksempelvis cannabisbrukere.

 

Hvor går den grensen? Hvor dårlig oppførsel på andres bekostning skal vi akseptere?

Lenke til kommentar

Hva som er typisk er irrelevant. Hva om de putter tøystykke i kjeften din så du ikke kan skrike? Eller tar deg med til en øde plass for å gjennomføre voldtekten? Påstår du at analmusklene dine er så sterke at ingenting kan trenge seg inn?

 

At de er feige er også irrelevant. Du påsto at han lot dem gjøre det.

 

Jeg sier at jeg hadde øvd den motstanden som det for meg var fysisk mulig å yte. Forresten så viser du bare total mangel på dømmekraft når du forsøker å sidestille basing med voldtekt.

 

Dersom TS har gjort så mye motstand som han var i stand til så beklager jeg, men jeg får overhode ikke det intrykket av å lese posten. Han viker mer oppsatt på føle synd på seg selv.

 

Og jeg har selv vært både offer og russ, og jeg hadde bedre ting å gjøre en å sitte på forum å syte over hvor slemme russen er med oss. Vi var tre store gutter som prøvde å få med oss en 160 høy jente ut i snøen for å dynke henne, hun gjorde motstand så det holdt og vi måtte gi opp.

 

å bli tatt med ut i snøen å baset er overhode ikke noe å klage over. Du tar hverken fysiske eller psykiske skader av det. Såppass må du tåle! Eller er du kansje av den typen som ble snedt i barnehage med hjelm, kne eller albuebeskyttere med beskjed om å ikke gjøre noe farlig.

 

Og til folk som roper om anmeldelse. Seriøst. Politiet har forhåpentligvis bedre ting å ta seg til enn å være barnepike.

 

Men jeg sier ikke at russen skal få frie tøyler. Det er en grense for hvilken oppførsel som kan aksepteres, men den er betydelig høyere enn å base noen, eller å skyte noen med vanngevær.

 

Det handler ikke om at det er så jævlig ille eller ikke å få litt snø nedover ryggen eller om TS syter eller ikke. Prinsippet er at mangeskoler har den russen som ikke har tøyler. Man må tåle litt motgang når man ikke er russ, men jeg syntes å dynke en tilfeldig person er lavmål og personer(e) som gjør det prøver å bli hørt. De har kanskje litt problemer hjemme, ikke vet jeg så jeg skal ikke trekke noen konklusjoner. Jeg kan skjønne greia med å være "super morsom" og ta ei jente du kjenner godt og dynke hu. Men det er ikke greia her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Da gjør man som man ellers ville gjort, krevd erstatning eller anmeldt. Skjønner ikke hvorfor dere er så pinglete og forventer at alle skall passe på dere! Skaff dere baller og gjør noe selv!

Lenke til kommentar

Hva er galt med å sidestille det med voldtekt? Jeg prøver å få frem et poeng; å bli overmannet er ikke det samme som å la de gjøre noe med deg. Hvilken handling vedkommende blir utsatt for er irrelevant.

 

Hvorfor er ikke dette noe å klage over? Det skjedde mot trådstarters vilje.

 

Seriøst. Hvorfor skal han ikke anmelde? Fordi det skjedde i russetiden? Det gjør meg ingenting om politiet prioriterer slikt over eksempelvis cannabisbrukere.

 

Hvor går den grensen? Hvor dårlig oppførsel på andres bekostning skal vi akseptere?

Går du til det skritt å anmelder dem som skubber til deg i busskøen?

Hvorfor ikke i såfall? Fordi det skjedde i busskøen? Det skjedde jo mot din vilje?

Det gjør meg ingenting om politiet prioriterer slikt over trafikkkontroller.

 

Hvor går den grensen? Hvor dårlig oppførsel på andres bekostning skal vi akseptere?

Lenke til kommentar

Det handler ikke om at det er så jævlig ille eller ikke å få litt snø nedover ryggen eller om TS syter eller ikke. Prinsippet er at mangeskoler har den russen som ikke har tøyler. Man må tåle litt motgang når man ikke er russ, men jeg syntes å dynke en tilfeldig person er lavmål og personer(e) som gjør det prøver å bli hørt. De har kanskje litt problemer hjemme, ikke vet jeg så jeg skal ikke trekke noen konklusjoner. Jeg kan skjønne greia med å være "super morsom" og ta ei jente du kjenner godt og dynke hu. Men det er ikke greia her.

Jeg føler at du legger litt for mye i det som ligger bak det å være russ. Det er morsomt å griefe andre! Enten det er i spill (mmo) eller IRL. Å dynke noen er uskyldig morro så lenge ingen blir fysisk skadet. Og mand trenger ikke ha noen problemer med noe som hellst for å finne det morsomt.

 

Og nei, vi kjennte ikke hun jenta spesielt godt, men hun sa klart fra at det var noe hun aksepterte og da ble det ikke så morro lenger samtidig som vi(jeg) fikk respekt for henne.

Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett ikke folk som står i busskøer (eller andre køer for den del) skubber andre for å ha det gøy. Jeg tror ikke folk aktivt tenker «haha, nå skal jeg skubbe han karen der for å ha det litt moro». Det kan være, men jeg tror ikke det. Jeg tror ikke folk gjør det med vilje. Jeg skubber gjerne tilbake dersom det var med vilje.

 

Det mener jeg er forskjellen på folk som skubber i kø og folk som dynker andre i snøen for moro skyld.

 

Redigert: Du synes det er morsomt å griefe andre, men synes du det er rett? Og hva om de blir psykisk skadet?

 

Jeg så ingen plass at trådstarter skreiv at han aksepterte det, tvert i mot.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett ikke folk som står i busskøer (eller andre køer for den del) skubber andre for å ha det gøy. Jeg tror ikke folk aktivt tenker «haha, nå skal jeg skubbe han karen der for å ha det litt moro». Det kan være, men jeg tror ikke det. Jeg tror ikke folk gjør det med vilje. Jeg skubber gjerne tilbake dersom det var med vilje.

 

Det mener jeg er forskjellen på folk som skubber i kø og folk som dynker andre i snøen for moro skyld.

Ser ikke at motiv skal være relevant for deg. Du blir påført samme ubehag mot din person. Dette skjer også ved basing, og som du nevner voldtekt.

Folk skubber for å komme først, en aktiv handlig og et motiv. HVorfor skal ikke dette anmeldes i likhet med basing?

 

Redigert: Du synes det er morsomt å griefe andre, men synes du det er rett? Og hva om de blir psykisk skadet?

 

Jeg så ingen plass at trådstarter skreiv at han aksepterte det, tvert i mot.

De er velkomne til å griefe tilbake. Jeg tar det for det det er.

Fysisk aksept ved å ikke gjøre tilstrekkelig motstand.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Så det er helt greit for deg om 3 ukjente karer river deg ut fra et kjøpesenter eller noe og dynker deg rundt i snøen? Det er jo trossalt bare snø...

Det er stor forksjell på setting. om 3 ukjennte karer kom mot meg og grep tak i meg på et kjøpesenter hadde jeg tenkt ran. Om 3 tredjeklassinger på skolen hadde gjort tilsvarene i kantina hadde jeg tenkt "russ".

 

Eksemplet og sammenligningen er håpløs da det dreier seg om vidt forksjellige settinger og tradisjoner. Om noen kommer mot deg med et våpen på skolen, og det samme skjer mens du er på jakt, så er vell ikke reaksjonen den samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...