Gå til innhold

Voe slutter og blogge = nyheter?


kans

  

146 stemmer

  1. 1. Ordentlig nyhet eller ikke?



Anbefalte innlegg

Med tanke på at over 60.000 mennesker leste bloggen hennes hver dag, er dette en helt kurant nyhetssak. Såpass mange mennesker vet hvem hun er fordi hun helt klart er en offentlig person, derfor vil det være naturlig å skrive om dette. Det ble lagd nyhetsreportasjer om "Vær Isabella" og Einar Lunde da disse sluttet i jobben, jeg ser ikke at noen reagerte nevneverdig på det.

'

Ikke alt trenger å være nyheter i den forstand. Ta gladsaker for eksempel.

Endret av Coa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker hvordan du impliserer at voes avgang kan sees på som en glasak :wee::p

 

Tenkte det samme som TS når jeg så innslaget på Nrk1.

Hadde likevel først tenk til å stemme ja, iom. at som mange påpeker er det mye som passerer som nyheter. Men så innså jeg at det er et idiotisk resonnement, og møtte den harde virkeligheten som er overstrømmet av nyheter som aldeles ikke er nyheter, og stemte nei. Dette og veldig mye annet de trykker og sender på tv er aldeles ikke nyheter.

 

* Jeg bruker her «nyheter» i betydningen «journalistiske saker som har aktuell og allmenn interesse».

Lenke til kommentar

Nå til hovedpoenget. Jeg satt nå og så på nyhetene på Nrk1 og der var det en egen nyhets sak om dette. ER dette virkelig en så stor nyhet ? Fortjener den virkelig og komme på nyhetene?

 

Skjønner det om det havner på vg sin nett avis men Nrk1 ?

 

Leste du det jeg skrev?

 

Ikke alle er på ditt nivå her på forumet kans, det må du huske.

 

Jeg hater voe skikkelig! skrev det på kommentar på vg sin sider også vis noen her var så heldig som å lese det. Bloggen hennes er helt idiotisk og jeg hadde ikke blitt overrasket om de ryktene om juksing med trafikken var sanne. Jeg mener, hun er jo ikke noe interessant person i det hele tatt. De fleste andre som topper blogg listene har noe spesielt som gjør de i vertfall litt gøy å lese, dette er bare ei lita fille jente nærmest.

 

Men i forhold til hvor stor bloggen hennes er så er det jo faktisk nesten en nyhet, større enn mye annet som kommer opp på VG i vertfall.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke en nyhet? Denne bloggen har blitt fulgt av mange nok til at den kan sies å ha hatt en viss samfunnsmessig betydning utover det å være en ren kjendisgreie. Da er det en nyhet at den legges ned (les: på is til et lukrativt comebacktidspunkt), og det spiller ingen rolle hvor interessant eller "verdig" bloggen har vært for meg (null).

 

Jeg tror det egentlige spørsmålet her er "fortjener Voe oppmerksomhet", men det passer ikke helt med trådtittelen.

Lenke til kommentar

Men som jeg sa så skjønner jeg at det er på vg for der er det ofte masse tull. Men på dagsrevyen?

 

Skjønner ikke at folk bryr seg om henne men selvom folk gjør det, så er det ikke dagsrevyen materielle synes nå jeg.

 

Det som interesserer folk havner i media. Sex interesserer folk, vold, Petter Northug, kjendiser, slanking og Voe interesserer folk. Ser ikkje problemet med at det skulle havne på nyhetene.

 

Når det kommer til f.eks. petter northug så er jo han en idretts mann og har jo da kanskje en "plass" på nyhetene under kategorien sport. (?)

 

Uansett så bare reagerte jeg på det, personlig synes jeg det var teit.

Vi har jo "agurktider" men at det ble "masse" oppstyr på nyhetene.

 

Sorry for "rotete" innlegg skreiv på tlf. Fiskes snart :)

Edit: fikset litt på innlegget :)

Lenke til kommentar

Sport er ikke i seg selv mer interessant enn bloggen til Voe. Begge deler får sin nyhetsverdi av at mange mennesker er opptatt av det.

 

Kan vel si at jeg er ikke super interessert i sport, men mener du at det og blogge er det samme som og stå på ski,spille fotball eller den slags?

Lenke til kommentar

nei, dette er agurknytt, noe vi er verdensmestre på her til lands.

 

syns dette med disse "bloggingkjendisene" har havna helt på trynet.

de skriver for det meste bare om dritt som hvordan strømpebukse de har kjøpt seg osv, det er vel ikke noe som fortjener mye mediaoppmerksomhet. og flesteparten av leserne er bare nyskjerrige tenåringsjenter.

 

samma var det i fjord med den der pepperkakebyen i bergen, det var ekte hus med folk i som raste i tyrkia pga jordskjelv og dette var såvidt innom media,

som folk sier, vi har for mange aviser og for få lesere i norge

Lenke til kommentar

Det skjer så mange katastrofer hele tiden at man kunne fylt flere hundre sider daglig. Man må prioritere på det området også, og kommersielle medier må kjøre en del lett salgbare saker for å kunne overleve. NRK slipper heller ikke unna siden de konkurrerer om det samme publikummet.

Lenke til kommentar

Men sport er da noe helt annet en en fjortiss jente med blogg. vil du ikke si deg enig?

 

kan fatte at begge deler har liten interesse for deg men, det kan jo ikke sammenlignes

I den form at sport er ein fysisk utøvelse av eit eller anna, mens blogging er trykking på ein PC samt å ta bilete av det som skjer i løpet av ein dag, så er det forskjellig ja. Poenget er at bloggen til Voe har ein nyhetsverdi, det er ikkje noko grunn for å samanlikne det med sport. Ikkje alt som kjem på nyhetene er noko heile landets befolkning er interessert i.

 

Sport er interessant nok til å havne på nyhetene kvar dag, blogging er sjølvsagt ikkje like stort. Det har heller ingen påstått.

Lenke til kommentar

Synes absolutt det er en nyhet. Selv om du personlig ikke er opptatt av det (ikke jeg heller, for den del) så betyr ikke det at ingen er det. Ser at NRK i større og større grad tar fram mindre idretter i sportseksjonene også, er dette feil da kanskje bare 10% av de som ser på interesserer seg?

 

Er generelt imot nyhetssaker om bloggere, men når hun allerede har vært fremme i media ved flere anledninger og er diskutabelt norges største blogger, så synes jeg absolutt det er verdt ett oppslag.

 

 

Lenke til kommentar

Synes absolutt det er en nyhet. Selv om du personlig ikke er opptatt av det (ikke jeg heller, for den del) så betyr ikke det at ingen er det. Ser at NRK i større og større grad tar fram mindre idretter i sportseksjonene også, er dette feil da kanskje bare 10% av de som ser på interesserer seg?

 

Er generelt imot nyhetssaker om bloggere, men når hun allerede har vært fremme i media ved flere anledninger og er diskutabelt norges største blogger, så synes jeg absolutt det er verdt ett oppslag.

 

Synes du virkelig det er verdt oppslag på dagsrevyen?

 

Sport har jo sitt faste innslag og har jo hatt det lenge, sport har jo også vært rundt oss og nyheter siden tidenes morgen.

 

Så skjønner virkelig ikke hvordan det skal sammenlignes med en blogger når det kommer til om hun fortjener og komme på dagsrevyen.

 

som nevnt fler ganger så skjønner jeg at VG har det på nettavisen sin ( og trykk avisen )

men synes virkelig ikke at det fortjener en plass på dagsrevyen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...