Gå til innhold

Er xbox live virkelig så mye bedre enn psn?


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Det dårligste med PSN er prisen på fullversjoner av spill. 249 for Assassins Creed og 349 for Prototype f.eks. Men er man så dum at man kjøper dem til den prisen fortjener man ikke noe annet.

 

Større problem med PSN er det elendige utvalget av PS3 spill digitalt. MS har allerede rundt 150 360 spill til salgs på Live, Sony har vel ikke 10 en gang.

 

Neste uke kommer Red Dead Redemption allerede.

 

Edit, det kommer vel faktisk i dag.

PS3 er dårlige der ja, 31 PS3-spill ser ut til å være tilgjengelige i Europa, altså om man ser bort ifra PSeye-spill, 'Playstation 1'-spill, Minis, PSP-spill, etc.

 

EDIT: I Europa ser det kun ut til å være 53 360-spill tilgjengelig for Xbox som kan lastes ned, og 3 av disse er kun tilgjengelige i enkelte områder. Selv om utvalget er mye bedre i USA, og fortsatt en del bedre i Europa, er det allikevel ikke så veldig bra utvalg for det området som er interessant for oss.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: I Europa ser det kun ut til å være 53 360-spill tilgjengelig for Xbox som kan lastes ned, og 3 av disse er kun tilgjengelige i enkelte områder. Selv om utvalget er mye bedre i USA, og fortsatt en del bedre i Europa, er det allikevel ikke så veldig bra utvalg for det området som er interessant for oss.

Vi har faktisk tilgang til 178 produkt via Games on Demand. Rock Band Music Store, Halo Waypoint og lignende program har riktignok blitt plassert i denne kategorien, men det er ikke mange av dem for å si det slik. Games on Demand har trolig et utvalg på rundt 170 spill.

 

Blant disse spillene finner vi spill som Fallout 3, Gears of War 1 og 2, Alan Wake, Bioshock 1 og 2, Red Dead Redemption og Elder Scrolls IV Oblivion.

 

Xbox => Spillet følger konsollen og ikke brukerkontoen

 

Right?

Spillet følger både konsollen og kontoen. Når man laster ned et produkt fra XBL får man to lisenser.

 

Den ene lisensen gjør det mulig å spille spill offline. Det er denne som blir registrert til konsollen. Man kan føre den over til en ny konsoll, men man kan kun gjøre det med tolv måneders mellomrom.

 

Den andre lisensen gjør det mulig å bruke produktet på hvilken som helst konsoll så lenge man er logget på sin egen Live-konto.

Lenke til kommentar

Bare sånn at jeg er helt sikker:

 

PS => Spillet følger brukerkontoen, og ikke konsollen

Xbox => Spillet følger konsollen og ikke brukerkontoen

 

Right?

Delvis, det er et par ting som gjør at det både begrenser seg og strekker seg utover en bestemt bruker, om jeg har forstått reglene rett (EDIT: gjelder PSN):

 

- Om det er flere brukere på samme maskin, og en laster ned et spill, vil dette være tilgjengelig for alle som har konto på samme maskin, dermed er det ikke kun begrenset til en bruker. Dermed kan du om du ønsker, legge til kontoen din på et familiemedlems, venners, etc, sin enhet (ikke PSP da jeg tror de kun kan ha en bruker utifra hva jeg har erfart).

 

- Du har kun et visst antall enheter du kan koble kontoen opp mot PSN på. Tror det er fem, som bør holde for de fleste da de fleste sikkert kun har en PSP og en PS3. Om du stiger over dette antallet får du ikke lastet ned materialet kjøpt via PSN på gjeldende konto.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

EDIT: I Europa ser det kun ut til å være 53 360-spill tilgjengelig for Xbox som kan lastes ned, og 3 av disse er kun tilgjengelige i enkelte områder. Selv om utvalget er mye bedre i USA, og fortsatt en del bedre i Europa, er det allikevel ikke så veldig bra utvalg for det området som er interessant for oss.

Vi har faktisk tilgang til 178 produkt via Games on Demand. Rock Band Music Store, Halo Waypoint og lignende program har riktignok blitt plassert i denne kategorien, men det er ikke mange av dem for å si det slik. Games on Demand har trolig et utvalg på rundt 170 spill.

 

Blant disse spillene finner vi spill som Fallout 3, Gears of War 1 og 2, Alan Wake, Bioshock 1 og 2, Red Dead Redemption og Elder Scrolls IV Oblivion.

Når du sier Games On Demand, du utelukker da Xbox-spill, altså kun Xbox 360-spill. Og med vi, så mener du at disse spillene er tilgjengelige for oss i Norge også?

 

Har selv ikke sett så nøye etter listen over 360-spill på Live, så er ikke så oppdatert her, antallet var tatt fra Wikipedia. Det som er mest interessant hos oss her har vært gamle klassikere fra N64 som Rare har hatt rettigheter på, eller Xbox-klassikere som f.eks Fable. Når det kommer til dagens generasjons spill så blir det som regel en tur til butikken, liker å ha dem fysisk.

Lenke til kommentar

Når du sier Games On Demand, du utelukker da Xbox-spill, altså kun Xbox 360-spill. Og med vi, så mener du at disse spillene er tilgjengelige for oss i Norge også?

Godt poeng. MS har inkludert Xbox-spill i GoD-kategorien. Det er dog bare snakk om 22 spill, noe som betyr at man kan velge mellom rundt 150 360-spill.

 

Og med vi, så mener du at disse spillene er tilgjengelige for oss i Norge også?

Jupp. Jeg logget meg inn på xbox.com og sjekket utvalget selv.

Lenke til kommentar

Når du sier Games On Demand, du utelukker da Xbox-spill, altså kun Xbox 360-spill.

Godt poeng. MS har inkludert Xbox-spill i GoD-kategorien. Det er dog bare snakk om 22 spill, noe som betyr at man kan velge mellom rundt 150 360-spill.

 

Og med vi, så mener du at disse spillene er tilgjengelige for oss i Norge også?

Jupp. Jeg logget meg inn på xbox.com og sjekket utvalget selv.

Hentet tallet herfra: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_Games_on_Demand

Wikipedia pleier å være en pålitelig kilde.

 

Selv så har jeg som sagt ikke brydd meg stort om å laste ned dagens generasjons spill, og aner ikke omfanget av disse på noen av konsollene bortsett fra PSP der de har meget høy fokus og virker mer logisk i og med at konsollen er ment til å drasse med seg (noe som DS-en har oversett, men de har i det minste nokså små disker man må drasse meg).

Lenke til kommentar

Hentet tallet herfra: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_Games_on_Demand

Wikipedia pleier å være en pålitelig kilde.

I dette tilfellet mangler wikipedia den riktige informasjonen. Alle som eier en Xbox 360 med internettforbindelse har mulighet til å dobbeltsjekke hvilke spill som er tilgjengelige for oss som bor i Europa/Norge.

Sier noe der ja, var nok kun rent latskap fra min side ...

 

Kan vel også se hva som er tilgjengelig her:

http://marketplace.xbox.com/nb-NO/Games/FullGames?PageSize=90&Page=1

 

Hadde allikevel ikke trodd Wikipedia var så lite oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du har verken ps3 eller xbox så er det et valg :p Egentelig et stort valg. Om du liker og spille offline på f. eks Call of duty: MW2 (Eller splitscreen), og du liker og spille online inne i mellom, anbefaler jeg deg X-box. Men hvis du er en online-gamer , som meg, og er ikke så evig glad i og spille med familie eller besøk, anbefaler jeg deg PS3. Den store forskjellen er at på X-box, koster det money for og game live (Online/På nettet), men på PS3 er det free. Mer også dette: PS3 Og X-box kan ha litt forskjell på prisen... PS3 er dyrest.

Lenke til kommentar

Hvis online spilling er viktig ved konsoll kjøp så ville jeg venta litt med kjøp for å se om sony klarer å gjøre noe med problemet.

Etter at ps3 ble hacka før jul så er online spilling på en del spill totalt

ødelagt pga omfattende hacking/cheating.

Kom en ny FW i går og spilte CODW2 og det var faktisk ingen som juksa men i dag så er alt tilbake til det gamle.......helt uspillbart.

Inntil videre så er det Xbox Live som jeg spiller......inntil noe blir gjort med PSN.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+19283741

Hvis online spilling er viktig ved konsoll kjøp så ville jeg venta litt med kjøp for å se om sony klarer å gjøre noe med problemet.

Etter at ps3 ble hacka før jul så er online spilling på en del spill totalt

ødelagt pga omfattende hacking/cheating.

Kom en ny FW i går og spilte CODW2 og det var faktisk ingen som juksa men i dag så er alt tilbake til det gamle.......helt uspillbart.

Inntil videre så er det Xbox Live som jeg spiller......inntil noe blir gjort med PSN.

 

Husker det var en del problemer selv med dette på xbox 1 for lenge siden og halo 2. Folk moddet boksene sine, men ble iallefall bannet. Er det ikke "banhammer" hos PSN?

Lenke til kommentar

Xbox Live er på ingen måte noe bedre en PSN, eneste fordelen er at du har voice chatt. Noe som er sterkt ønsket på PSN.

Hvordan er da XBL på ingen måte bedre enn PSN? Det er det felles grensesnittet og infrastrukturen med funksjoner som cross-game chat, common in-game chat, cross-game invites og party systemet som gjør online opplevelsen med venner så mye bedre på XBL.

Hvis man bare spiller tilfeldig online med hvem som helst du møter på der og da er dog PSN helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hittil gjennom xbox360 sin levetid har jeg omtrent brukt 2-3000 kr for å kunne få lov til å spille på xbox live. Det er nok til å kjøpe en PS3 i dag der jeg kan spille ubegrenset gratis online (psn)

Det er en grunn til at det er gratis (Psn).

 

Xbox communtiy er nesten god nok grunn for meg å betale.

 

bla bla bla etc. Denne diskusjonen går ingen steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er sært å heller ville slippe å betale :p noen av oss spiller ikke online hele tiden og da er de ganske greit å slippe å betale masse for noe man ikke har bruk for. For meg som spiller sjeldent og da bare casual så har xbl ingenting som veier opp for prisen. Om jeg hadde spilt masse og var så voldsomt ivrig hadde nok ting vært anderledes men jeg synes ikke det er den som spiller sjeldent som er den sære i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...