Gå til innhold

Er xbox live virkelig så mye bedre enn psn?


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler ikke bare om de 3-500 kronene som går ut av lommeboken, det er også prinsipielt. Når en må betale for Live når en allerde betaler for nettet i utgangspunktet hever hvertfall jeg øyenbrynet, snakk om å melke brukerne sine. Det finnes ingen som mennesker som har prøvd skikkelig PSN og XBL som mener sistnevnte er overlegent bedre. Det er vel ingen som sier at PSN er bedre enn live, heller tvert i mot, men forskjellen er såpass marginal at det burde ikke ha noe å si på konsollvalget.

 

Det som burde ha noe å si er 3 ting: Hva vennene dine har, hvilke spill du foretrekker og personlige preferanser.

Viss dine preferansar hellar mot er ei teneste som er sub-par kva ein kan forvente i 2011, sjølvsagt. Eg skal ikkje nekte deg for det.

Me betalar for ei teneste med særs gode funksjonar. Som er stabil, og rask.

 

Men, eg skal ikkje sei noko på at du heller ønskjer å benytte deg av ei teneste som er underlegen.

 

 

Det handler ikke bare om de 3-500 kronene som går ut av lommeboken, det er også prinsipielt. Når en må betale for Live når en allerde betaler for nette

 

Samme sier jeg om Spotify og TV2 Sumo! Jeg betaler jo allerede for nettet, hvorfor må jeg betale for innhold og? :///

 

Og hvorfor er ikke hybelen min møblert? Jeg betaler jo husleie.

haha, fantastisk samanlikning! :-)

 

Og faen. Eg har jo betalt for bilen min. Kvifor må eg i tillegg betale for drivstoffet? Snakk om å melke bil-eigaren.

 

 

Lillebroren til en kompis av meg har ikke mulighet til å betale for Live, han er 11 år og foreldrene vil ikke kjøpe det til han. Jeg skal gi tipset ditt videre til han, siden det høres ut som et knakanes bra tips.

Det er flott det. Vi trenger ikke flere 11 åringer online med en stemme som er ti oktaver høyere enn hva jeg har.

+1
Lenke til kommentar

Fordi prinsippet ikke er likt. Sammenlign heller med WoW, men det er heller ikke likt, siden man på 360'n faktisk kan spille uten å måtte gå online. Man trenger ikke være Einstein for å forstå at sammenligningene (til tross for greie forsøk) feiler totalt.

 

Jeg har forøvrig ikke noe problem med at det koster noen kr for å game online på 360'n, men bryr meg nada om drit som cross game chat og slikt. Sikkert fint for de som spiller 24/7 dog, da de får vært litt sosiale til tross for at man ikke spiller samme spill.

Lenke til kommentar

Nå er jo dine preferanser forskjellige med alle andre sitt, men jeg velger å se på det at PSN er gratis som en bonus, og at XBL koster penger som noe naturlig. Det koster masse penger å drive begge tjenester, men de har forskjellige modeller for å dekke de kostnadene.

Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at xbox live koster noen kroner i mnd, JA! men makan til dritt oppsett på PSN! folk blir jo tømt for alle pengene de har på kontoen fordi Sony ikke klarer å lage et bra nok system... så du kan jo velge å betale 500 kr i året, eller å bli frastjålet kortkode og personlig informasjon på PSN : )

 

Dessuten er det jo ikke tvil på at xbox live er mye bedre enn PSN med tanke på alle funksjonene og oppsettet mener nå jeg... et annet + er jo det at Playstation koster jo nesten 1000 kr mer i butikken enn xbox, så da kan du ha live i 2 år for samme pris : )

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Hvem blir tømt for pengene de har på kontoen? Har vært noen artikler om det, men har ikke blitt bevist, samt at jeg tviler, siden cvv-koden på visa-kortet ikke var lagret i databasen. Personlig informasjon blir man stjålet for uansett, det er beregnet at en hver nordmenn vil oppleve ID-tyveri 2-3 ganger i snitt iløpet av livet. Så akkurat det er ikke farlig. Kjøpte forresten min PS3 Slim 250 til 2000 kr for et år siden. Ny. Og får å legge det til, kjøpte et par år gammel 360 Elite for 1000 spenn for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Og jeg har aldri vært uenig. Tenk det. Sammenligningene over her var uansett dårlige.

Ikkje heilt samd med deg der. Å påstå at XBOX live skal væra gratis fordi at han betalar for internett blir litt latterleg. Det blir som å krevje at pålegg skal væra gratis - ein har jo allereie betalt for brødet.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Syns ikke Xbox Live er så fantastisk at jeg vil betale for det. Du får spille like godt på nett på PS3en som du gjør på 360en. Eneste er at du har flere funksjoner som Live medlem, cross-game chat for eksempel.

 

I tillegg har jeg slitt mer med lagging i 360-spill over nett enn det jeg har gjort med PS3-spill. For eksempel Gears of War 2, der jeg alltid venta 10-15 minutter for å finne en kamp, og når jeg først fant en kamp var det lag-fest. Akkurat som om spillet fryser i et kort sekund, noe som skjedde nesten konstant. Dette har jeg ikke opplevd i noen spill på Ps3en, med unntak av Black Ops, som jo har hatt massive problemer på PS3. Fysj!

Lenke til kommentar

Mye morsom lesning her...

Jeg har ikke noe imot å betale for for Live. Jeg foretrekker å spille på Xboxen så da har jeg ikke noe problem med det.

30 kr/mnd er en bagatell, enten du er pappagutt eller fattig student. Avslutt heller TV- abbonnementet ditt. Det er dyrere og du får bare dårlig input fra alle realityshowene/dokusåpene.

 

 

Det eneste som er litt irriterende er at vi betaler ca like mye som amerkianere, men får 33% av innholdet som det de har. Vi burde definitivt fått Netflix, EPSN og ikke minst Indiegames- tingen !

Lenke til kommentar

Jeg har begge deler og har ikke funnet ut en eneste ting som en bedre på PSN enn XBL. Den absolutt eneste fordelen jeg ser med PSN er at den er gratis. Forøvrig har jeg ingenting imot å betale for en så god tjeneste som XBL tross alt er. Det handler ikke kun om å spille online, men hele økosystemet. Der er XBL overlegen på innhold og opplevelse syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har begge deler og har ikke funnet ut en eneste ting som en bedre på PSN enn XBL. Den absolutt eneste fordelen jeg ser med PSN er at den er gratis. Forøvrig har jeg ingenting imot å betale for en så god tjeneste som XBL tross alt er. Det handler ikke kun om å spille online, men hele økosystemet. Der er XBL overlegen på innhold og opplevelse syns jeg.

 

Det du sier her er at ingenting på PSN er bedre enn på XBL, bortsett fra at PSN er gratis, og fordi at forskjellen er så liten så har du ingenting imot å betale for XBL som i realiteten fra det du sier er like god som PSN. Og når fikk XBL ett økosystem? Sier ikke at eg er uenig med det du sier, men her var det nok en logisk brist..

Lenke til kommentar

Jeg har begge deler og har ikke funnet ut en eneste ting som en bedre på PSN enn XBL. Den absolutt eneste fordelen jeg ser med PSN er at den er gratis. Forøvrig har jeg ingenting imot å betale for en så god tjeneste som XBL tross alt er. Det handler ikke kun om å spille online, men hele økosystemet. Der er XBL overlegen på innhold og opplevelse syns jeg.

 

Det du sier her er at ingenting på PSN er bedre enn på XBL, bortsett fra at PSN er gratis, og fordi at forskjellen er så liten så har du ingenting imot å betale for XBL som i realiteten fra det du sier er like god som PSN. Og når fikk XBL ett økosystem? Sier ikke at eg er uenig med det du sier, men her var det nok en logisk brist..

 

Det innlegget leste du som du selv hadde lyst til skjønner jeg :p

Lenke til kommentar

Eg vet at det er noen ting på XBL som er bedre enn PSN, og finnes sikkert noe vica versa men det vet eg ikke :p Påpekte en åpenbar feil heter det, ettersom fyren argumenterte ikke for XBL, men mot pSN, og presterte å gji PSN ett pluss (altså att det var gratis) men ga ikke XBL noe pluss annet enn en tom påstand om at "den er bedre". elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...