Gå til innhold

Er xbox live virkelig så mye bedre enn psn?


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Har begge, men befinner meg mest på xbox'en grunnet Xbox-Live og at PS3 kontrolleren er ei laget for store mannehender som mine :/. PS3'en ble kjøpt for exclusives og det er alt den har blitt brukt til.

 

Av en eller annen merkelig grunn så møter jeg også mest på Amerikanere på PSN kontra xbox-live, men det kan jo være min store uflaks også, ettersom jeg skjeldent spiller online på PS3'en.

 

Har du råd til begge så er vel det å anbefalle, men må du absolutt velge en, så hadde jeg tatt meg en, tre kino-turer mindre og kjørt på med xbox + live.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Selvfølgelig skal en betaltjeneste være mye bedre en gratis, sier jo seg selv.

..vel, du spiller på samme serverne som PC og Ps3 folket. Med samme håpløse "globale matching" greiene. Aller fleste spill har p2p hosts.. spiller-spiller hosts. Så i den sammenhengen er det bare drifting av statistikk som koster.

 

Så på xbl betaler du for aksess til det samme systemet du har gratis på PC og PS3. Som det ble sagt - uhyggelig dårlig trend. Ikke bare betaler du for å spille online - men du har ikke kontroll over serverne heller.

 

Jeg kunne lett betalt en hundrelapp i måneden for å drive en BF3 server jeg kunne sparke ut klanene fra Singapore, for eksempel. Eller satt inn et filter basert på ping + antall hopp. Det skulle vært slik i produktet du får uansett, selvsagt. Men nei...

 

Så nå må du snart betale for å få en tjeneste som er dårligere enn det vi hadde gratis før. Flotte greier.

Lenke til kommentar

Ja, hoho. Betal og hold kjeft, ikke sant?

 

Det var vel mere en forklaring på hvorfor en som har spilt online spill i årevis, vært med i noen konkurranser for moro skyld, gladelig programmert og satt opp servere, betalt for drift, osv, for at folk skulle ha det gøy mens de spiller online - til slutt stopper å spille online spill.

 

Siden det plutselig koster inngangspenger - for en massivt dårligere tjeneste enn det vi drev selv. Utgiverne setter i tillegg en stopper for å drive egne servere siden de bruker beskyttede nettverk. Slik at patch-versjoner (som den fantastiske 1.05 patchen til Killzone 2, for eksempel) blir påtvunget, og det er umulig å velge servere selv.

 

Så - ikke noe mer online spilling. Fordi det ikke er bra nok. Men det er sikkert god butikk for både Sony, MS, EA og resten. Jeg mener, hva vet vel jeg om hva som /selger/ spill? Kanskje folk kjøper spill for å bli forbannet og irritert? Det kan godt hende. Bare se på hvor mange som klager, som du sier. Kan godt være at dette er hva EA, MS og Sony har lagt seg opp mot. En positiv sirkel der til slutt alle deltar med Facebook-integreringen mens de klager på spillet istedet for å spille online.

 

Ja - jeg tror bestemt at dette er fremtiden for spillindustrien her altså.

Lenke til kommentar

Er det slik at spillene følger kontoen eller konsollen på PS3?

 

Eks1: på min iphone vil jeg kunne laste ned alle mine kjøpte apps uansett hvilken pc jeg befinner meg på så lenge jeg logger meg inn med brukernavn og passord

Eks2: på min xbox360 følger det konsollen, logger jeg meg inn på en annen konsoll mister jeg alt og må betale enda en gang for det jeg allerede har kjøpt

 

Jeg savner det enkle systemet som apple har på xbox, og jeg skjønner ikke hvorfor det er laget på samme vis der, man blir jo mer bundet til å fortsette å ha xbox på denne måten.

 

Feil du kan bruke kontoen din på flere xbox konsoller, men det kreves att du har netttilgang til det du har kjøpt tidligere

Lenke til kommentar

Hadde Sony hatt betalingstjenste fra dag 1 hadde flere klaget over det en dem hadde gjort med Microsoft som sagt... Selvfølgelig skal en betaltjeneste være mye bedre en gratis, sier jo seg selv. Men Xbox Live Free derimot er mye dårligere en PSN sitt gratis, viss noen sier dette er feil, gjerne si noe som er bedre med XLF en PSN free..

 

Live free er bedre enn PSN på alle områder som ikke er online spilling. Fot det er jo også eneste forskjellen mer eller mindre.

 

Alle xbla spill har demo, filmtjenesten er milevis bedre enn det greiene Sony har servert oss på PSN og er vel fremdeles den eneste eller en av veldig få i Norge som tilbyr 1080p filmer over streaming/nedlasting. Og 360 har hatt dette i snart 2 år nå vel?

 

Games on demand har et mye større utvalg enn PSN. Er vel rundt tre hundre 360 titler som kan kjøpes nå mot hvor mange på PS3, tyve?

 

Nedlastingshastighetene er bedre over Live, jeg maxer 20mbit linjen min omtrent hele tiden når jeg laster ned fra Live. Et 4gb spill kjøpt på demand lastes ned på rundt 30 minutter.

 

På PSN tar det ofte flere timer å laste ned en demo på 1gb. På samme linje.

Lenke til kommentar

Synes psn funker helt fint jeg, jeg betaler ikke ekstra for å få spille online på mine egne spill. Det er en utrolig dårlig utvikling at dette har blitt akseptert av massemarkedet der ute. Hadde ps3'en vært ute før 360 hadde vi nok ikke hatt pay to play på xbox live.

 

Det skal jeg love deg vi hadde hatt. Hva er PSN plus da? Jo, et desperat forsøk fra Sony på å få penger for online tjenesten sin. Forståelig nok for den koster mye å drifte.

 

Og PSN plus koster jo nesten dobbelt av hva man få 1 års live gold for.

 

Men de turte selvsagt ikke å legge online spilling under kostnader fordi det har liksom vært den store grunnen for å kjøpe PS3 hele tiden.

 

Hadde PS3 dominert markedet skal jeg love deg online spilling hadde kostet penger også.

 

Skal bli spennende å se hva Sony gjør neste runde. De tar nok betaling som MS gjør nå. At online spilling koster penger på 360 har ikke akkurat vært noen stor hindring for 360 og Live er kanskje den største suksesshistorien denne generasjonen. MS soper nok inn en del milliarder på Live.

 

PS3 derimot har vel ikke akkurat tjent særlig mye på å ha gratis online spilling, den ligger likevel på sisteplass og Sony tjener vel ikke akkurat mye penger på PSN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Sony hatt betalingstjenste fra dag 1 hadde flere klaget over det en dem hadde gjort med Microsoft som sagt... Selvfølgelig skal en betaltjeneste være mye bedre en gratis, sier jo seg selv. Men Xbox Live Free derimot er mye dårligere en PSN sitt gratis, viss noen sier dette er feil, gjerne si noe som er bedre med XLF en PSN free..

 

Live free er bedre enn PSN på alle områder som ikke er online spilling. Fot det er jo også eneste forskjellen mer eller mindre.

 

Alle xbla spill har demo, filmtjenesten er milevis bedre enn det greiene Sony har servert oss på PSN og er vel fremdeles den eneste eller en av veldig få i Norge som tilbyr 1080p filmer over streaming/nedlasting. Og 360 har hatt dette i snart 2 år nå vel?

 

Games on demand har et mye større utvalg enn PSN. Er vel rundt tre hundre 360 titler som kan kjøpes nå mot hvor mange på PS3, tyve?

 

Nedlastingshastighetene er bedre over Live, jeg maxer 20mbit linjen min omtrent hele tiden når jeg laster ned fra Live. Et 4gb spill kjøpt på demand lastes ned på rundt 30 minutter.

 

På PSN tar det ofte flere timer å laste ned en demo på 1gb. På samme linje.

 

Hmmm, aldri om det tar flere timer å laste ned en demo på PSN. Jeg bruker ca 20-40 minutter på en demo på rundt 1.2 GB, samme gjelder på Xbox Live. Men men slik er det. Storkoser meg med begge nettverkene og de gir meg det jeg trenger, trenger ikke å starte en krangel bare fordi jeg har en annen opplevelse med PSN en det du har.

 

Er det dobbel så dyrere med PSN+ en med xbox live? Viss man tar å kjøper fra begge nettstedene så er vel PSN+ 149kr billigere en Live 12 måneder, samt jeg vet at man kan få billige Live kort 12 mnd på nettet til 275-350kr.

Når jeg hadde PSN+ var det ganske digg, var mange spill jeg fikk gratis og disse fullførte jeg og fikk de trophiene. Så etter PSN+ gikk ut så slettet jeg spillene nettopp fordi jeg ble ferdig med dem.

 

PSN+ er en slags leietjeneste, men med greit innhold som betaer, DLC til rabattpris, demoer, dynamiske bakgrunner osv. Jeg vet Sony tar betalt for noe av dette, men det gjør også MS med dems innhold.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Lots o text

Jeg ser slettes ingen grunn til at Sony skulle begynt å ta betalt for onlinespilling om de var først ute på markedet med ps3.

Derimot hadde ps3 fått spredd seg skikkelig og folk var blitt vant til gratis online, så tror jeg nok sjangsen var mindre for at det hadde blitt så akseptert å betale for å spille online som nå.

 

Og ps plus er noe helt frivillig, jeg kan fremdeles spille 100% av alle spillene mine uten å abbonere på en månedtlig tjeneste, og det kan en ikke på 360.

Lenke til kommentar

Og PSN plus koster jo nesten dobbelt av hva man få 1 års live gold for.

 

Det er jo to vidt forskjellige tjenester. Jeg har ikke hatt PSN Plus på 2-3 mnd nå, men hadde et års abonnement og tjente noen tusenlapper på det. Helt greit det, eller?

 

Du tjente tusenlapper ja?

 

På samme måte som jeg kan "tjene" tusenlapper ved å kjøpe spillene jeg får til halv pris eller mer ukentlig hvis jeg betaler for gold?

 

Nei takk.

Lenke til kommentar

Hittil gjennom xbox360 sin levetid har jeg omtrent brukt 2-3000 kr for å kunne få lov til å spille på xbox live. Det er nok til å kjøpe en PS3 i dag der jeg kan spille ubegrenset gratis online (psn).

 

Nå finnes det sikkert billigere steder å kjøpe xbox live, men jeg tar utgangspunkt i veiledende pris som er 500 kr for 12 mnd.

 

Til dere som har prøvd begge tjenestene:

Er xbox live så mye bedre enn psn at det faktisk forsvarer prisen av en konsoll i løpet av levetiden til den?

 

Har wii/ps3/xbox360 så anser meg selv som ganske nøytral hva gjelder "console wars" etc.

 

Min mening er at xbox360 vinner overlegent hva gjelder grensesnittet på live tjenesten. Du scroller forbi covers etc, mot ps3 sine små bilder. Ikke prøvd musikktjenesten men benytter meg av filmtilbudet til zune til tider og det fungerer fint. Hva gjelder selve multiplayer opplevelsen så har jeg ikke nok erfaring til å mene verken det ene eller det andre.

 

Er derimot deilig med stor tilgang til demos til både arcade spill og vanlige spill. Alt i alt så betaler jeg gjerne litt for "live" hver måned for tjenesten da jeg mener den virker mer ferdigstilt. PS3 sitt virker litt for provisorisk.

 

Har du en xbox fra før av så burde den eneste grunnen til å skaffe en ps3 være eksklusive titler. Er det noe der du liker så anbefaler jeg deg ps3 lett. Forsåvidt samme sak andre veien (jeg starta med ps3).

Lenke til kommentar

Du tjente tusenlapper ja?

 

På samme måte som jeg kan "tjene" tusenlapper ved å kjøpe spillene jeg får til halv pris eller mer ukentlig hvis jeg betaler for gold?

 

Nei takk.

 

Gratis spill, vett, gratis spill. Samt tilbud på spill, men hverken Microsoft eller Sony er konkurransedyktige på pris om man kan få kjøpt spillet på disk.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg leser:

Xbox kontrollen er mere tilpasset oss med store hender(eldre personer).

Xbox virker mere sikret ovenfor hacking etc.

Konsollene i seg selv er ganske like +ps3 har blu-ray(om man er lei mange disker)

Xbox har ok support, de fikser det meste.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har eid en ps3 men har spilt noen timer på en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...