Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 580


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir dette det kraftigste CUDA kortet ? trenger et bra CUDA kort til videoredigering. Bruker nå GTX 295 men tror bare det bruker en gpu.

 

 

Det er det kraftigste konsumentkortet og er også den kraftigste enkeltstående GPUen til CUDA. Skal du ha kraftigere løsninger så må du over på SLI eller Quadro/Tesla, men da får du samme problem med manglende støtte for flere GPUer. Er det Premiere du bruker?

Lenke til kommentar

hmm 4500 kr prisen er ledig på 5970 sin plass så slik jeg ser det kan 580 gtx bare ligge rundt 3800 - 4000 kr. Om ikke Amd bestemmer seg for å presse prisene igjen, men tviler på det nå som det er de som har hatt til vane å ligge hakke foran.

 

 

Når 6850 CF slår gtx 580 i det meste og kan plukkes opp får 2700,- så vil jeg påstå att priser er presset allerede.

Lenke til kommentar

De som ikke har opplevd problemer med div. nvidia drivere i all tid gjør meg skeptisk til hvorvidt de er i stand til å observere noe som helst. De berømte skylappene er nok sterkt gjeldende.

 

Jeg opplever stadig vekk at jeg må holde meg på spesifike versjoner av nvidia drivere for at alt skal virke som det skal. Like mye hopping mellom versjoner der som med AMD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For Windows er det ikke stor forskjell mellom kvaliteten til driverne til nVidia og AMD, men AMD slipper kanskje driverne sine litt for tidlig og har gjerne en del styr med CrossFire. Generelt sett liker jeg ikke programvare som slippes etter kalenderen og ikke etter features, som jeg minstenker er noe av grunnen til problemene. Men bare så det er sagt, nVidia er langt ifra feilfrie.

 

For GNU/Linux derimot er saken klar, nVidia har soleklart best drivere.

Edit: Mitt perspektiv er som utvikler, jeg har ikke prøvd alle spill.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Akkurat nå så varmer jeg opp med 2x275 i SLI. Allerede opplevd litt styr med drivere :D Solgte for et par uker siden 2x5870 og hadde lite styr med dem. Litt er det jo alltid. Var iallefall strålende fornøyd.

 

 

 

 

Venter på 2x580 skal komme og også bestillt 2x ATI 6970. Blir spennende å se hva som egentlig blir best når det gjelder ytelse og drivere. Jeg tror de blir like DÅRLIGE   laugh.gif

 

 

 

 

Jeg driter i om det er nVidia eller ATI jeg har bare det yter bra nok   :thumbup:

 

 

 

 

Bruker nVidia til Linuxserveren min, men hvordan det yter har jeg ikkje peiling på siden jeg bare bruker Putty for å styre serveren med, og har ikkje skjerm heller til serveren :p

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Etter min erfaring så er nVidia støere på labben ang drivere og det begynner å bli en del high end kort nå ). 4870x2 + 4870 virket stabilt hos meg men han som kjøpte de av meg opplever problemer, omtrent de samme problemene som jeg haddet med 5970 (problemer i 2d). Så trolig dobbelt gpu kortene de sliter litt ekstra med, forstår ikke hvorfor de ikke lager egne drivere til dem.

 

Mulig nVidia sliter like mye med kort av samme type og sli drivere.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

nvidia har fungert som en drøm på mine systemer, med unntak av den måneden(!) jeg brukte på å få aktivert SLI igjen etter å ha kjørt dedikert physx på mafia2 :p

nvidia KAN være trøblete :-)

 

Nja, her er det motsatt derimot , flere Nvidia kort som alle ga mye problemer og 1 som døde innen 3 år ( 8800 ) , I hovedsak så har jeg hatt disse skjermkortene :

 

Nvidia 2x : Kjøleribba falt av og kortet måtte byttes.

Nvidia 4800 : Vifta tok kvelden etter ca 2-3 år, men kortet fungerer enda med mod kjøler, Agp.

Ati X800 : Kortet døde etter 2 års bruk, sannsynligvis pga lekasje fra vannkjøling.

Nvidia 8800 : Kortet døde innen 3 år , den kjente Gpu feilen. Fikk nytt på reklamasjon.

Nvidia 260Gtx : Fungerte greit, en del bsods på Vista , "ingen" feil på W7. Valgte å bytte ut med Ati kort.

Ati 4870 : Nåværende kort , stabile drivere, mindre tull , litt mer støy på dette enn 260 kortet.

 

Erfaringsmessig så mener jeg at det er lurt å gi alle nye Nvidia kort noen måneder på å få ut stabile drivere, man ser ofte at den første utgivelsemåneden så er både prisene og driverstøtten ikke helt bra. Mye problemer og frustrasjon og ikke minst penger å spare der.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...