Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 580


Anbefalte innlegg

Blir spennende å se , jeg skal vertfall ha Nvidia kort. Driver surret til amd orker jeg ikke ;)

 

Ikkje alle som har lyst på AMD drivere på eit stabilt Intel system, derfor er det bra nVidia er her!

 

Bor dere fanboys virkelig i den fantasiverden hvor *ALLE* nVidia drivere er stabile?

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se , jeg skal vertfall ha Nvidia kort. Driver surret til amd orker jeg ikke ;)

 

Ikkje alle som har lyst på AMD drivere på eit stabilt Intel system, derfor er det bra nVidia er her!

 

Bor dere fanboys virkelig i den fantasiverden hvor *ALLE* nVidia drivere er stabile?

 

Stabile er dei ja.

Vis ikkje er det brukerfeil.

 

Du skal ikkje sjå vekk i frå at mange av AMD problema også er brukerfeil.

Lenke til kommentar

Ørliten google statestikk.

 

problems ATI driver

Omtrent 19 800 000 resultater (0,18 sekunder)

 

problems nVidia driver

Omtrent 14 900 000 resultater (0,19 sekunder)

 

Her en liten statestikk, i forhold til Google treff(beviser ingenting men gir en ca pekepinn på inntrykket jeg sitter igjen med selv). Men så lenge ikke Driver feielene er ENORME kommer jeg fortsatt til å kjøpe kortet med best ytelse, selv om jeg personelig har opplevd mye krøll med ATI driver.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det forandrer ikke det faktum at fanboys påstår at nVidia drivere er 100% stabile, alltid, noe de ikke er.

 

Jeg innrømmer jo selvfølgelig at jeg har mye problemer med AMD driverne, men det gjelder for det meste på Linux.

 

problems ATI driver

Omtrent 19 800 000 resultater (0,18 sekunder)

 

problems nVidia driver

Omtrent 14 900 000 resultater (0,19 sekunder)

 

Tenker en del av de millionerne der til AMD gjelder Linux driverne til AMD.

 

Jeg er helt åpen for det faktum at AMD driverne er en smule dårligere enn nVidia sine, men det er ikke som alle driverne deres er ustabile og alle nVidia driverne er stabile.

 

EDIT:

 

Kjører samme statistikk som deg nå, og søker "driver problem windows":

 

"ATI driver problem windows"

About 5,570,000 results (0.26 seconds)

 

 

"nVidia driver problem windows"

About 6,520,000 results (0.17 seconds)

 

Intressant. Jeg vil gjette at kombinert er det rundt like mange søkeresultater.

 

EDIT2:

 

"ATI driver problem linux"

About 3,810,000 results (0.17 seconds)

 

"nVidia driver problem linux"

About 4,020,000 results (0.19 seconds)

 

"ATI driver problem OSX"

About 1,150,000 results (0.19 seconds)

 

"nvidia driver problem OSX"

About 2,200,000 results (0.19 seconds)

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Får samme resultat her ved nytt forsøk, rimelig heftig fiberlinje her jeg sitter det kan man se på antall treff jeg får.

 

Videre ser jeg også når jeg går nedover på treffene at det er mange flere treff ang ATI som er direkte knyttet til driver problemer, nVidia søket slår fortere over til for varme kort og andre problemer. Men når det er skrevet så nevner jeg igjen at så lenge ikke Driver buggene er veldig store, som de jeg har fått ikke har vært (litt knoting i xml filer så har det stort sett ordnet seg) så kjøper jeg high end kortet som yter best.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ørliten google statestikk.

 

problems ATI driver

Omtrent 19 800 000 resultater (0,18 sekunder)

 

problems nVidia driver

Omtrent 14 900 000 resultater (0,19 sekunder)

 

Her en liten statestikk, i forhold til Google treff(beviser ingenting men gir en ca pekepinn på inntrykket jeg sitter igjen med selv). Men så lenge ikke Driver feielene er ENORME kommer jeg fortsatt til å kjøpe kortet med best ytelse, selv om jeg personelig har opplevd mye krøll med ATI driver.

Upresis statistikk gir sjeldent noe godt bilde av situasjonen

 

"trouble with nvidia card"

Omtrent 26 200 000 resultater (0,23 sekunder)

 

"nvidia driver problems"

Omtrent 16 700 000 resultater (0,16 sekunder)

 

Ellers har jeg inntrykk av at de som er objektive nok til å teste ut like mye skjermkort i begge leire også ser at det er omtrentlig like mye problemer i begge leire.

 

 

 

EDIT:

Men nå kan vi vel gå tilbake til topic og la fanboyismen hvile litt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fanboy har samme effekt som Rasist, så fort man har en mening den ene eller andre veien er man det. Man må starte å se forkjell på en vanlig diskusjon og fanboyisme, om ikke er det bare et virkemiddel for å slippe unna en diskusjon.

 

At jeg nå har gått fra et år med geniun driver knoting med 5970, må være lov å skrive. OM man videre roper fanboy direkte bare man ser en diskusjon ang driver problemer kan man lett bli sett på som fanboy selv ;) .

 

Oppnådde i alle fall det jeg ønsket med overgang til 580 gtx, stille, yter så og si like bra samt har stabile drivere. Men kjøper jeg ATI om de slipper et kort som yter mye bedre før Jul, jepp det gjør jeg (som nevnt flere ganger)

Lenke til kommentar

Sim:

Jeg mente det generelle pratet om fanboys og ikke fanboys.

Enig i at 5970 var et problemfylt produkt for mange men det blir helt hodeløst å utpeke alt fra produsenten som dårligere av den grunn.

 

Ellers synes jeg dualgpu kortene til begge leire har hatt mye problemer omtrentlig hele veien. Jeg har sjelden hatt så mye spillrelaterte problemer med grafikk kort som jeg hadd med begge mine 9800GX2. Da anbefaler jeg heller single kort i SLI/CF.

 

Wiki:

Du må gjerne mene at det er fakta, men det gjør det ikke mer sant. Personlig setter jeg mer tillitt til brukere som bruker mye tid på produkter fra begge sider.

 

Eks:

Ourasi, Nizzen og flere andre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

At jeg nå har gått fra et år med geniun driver knoting med 5970, må være lov å skrive. OM man videre roper fanboy direkte bare man ser en diskusjon ang driver problemer kan man lett bli sett på som fanboy selv ;) .

 

 

 

Slapp av, det er bare å ta av seg Tin-Foil hatten og slappe av, du er nok ikke fanboy fordi du nevner problemene du har hatt, sånn sett burde jo jeg være Ati Fanboy nettop fordi jeg har bedre erfaring av disse kortene og har vært litt ivrig på å diskutere med GDI :p

 

Rent generelt er jeg mest opptatt av ytelse pr krone og støynivå på kortene nå , men i det siste har jeg blitt langt mer bevist på TDP og ekstrafunksjonalitet som å ha muligheten til å bruke flere displays.

 

Denne testen av GTX 580 kortet for eksempel ga meg kun gode indikasjoner på at kortet ikke passer for meg pga støynivå og TDP.

 

 

 

Lenke til kommentar

Vel jeg er ingen fanboy i det hele tatt. Har hatt stor glede av både Radeon og Geforce kort i mange år. Min erfaring er at ATI kortene bråker mer og driverne har flere bugs, men stortsett litt bedre ytelse pr krone, men ved hjelp av prisguiden og litt timing har jeg nesten alltid greid å skaffe et nvidia kort billig og jeg foretrekker stabiliteten og nå er også drivergrensesnittet til geforce streamlinet og enkelt. Catalyst grensesnittet synes på meg glorete og overpyntet. Er villig til å bla opp litt ekstra kroner pr ytelse for nvidia i disse dager. Dessuten, hvem vet, kanskje vi får bruk for CUDA en dag også :)

Lenke til kommentar

Sim:

Jeg mente det generelle pratet om fanboys og ikke fanboys.

Enig i at 5970 var et problemfylt produkt for mange men det blir helt hodeløst å utpeke alt fra produsenten som dårligere av den grunn.

 

Ellers synes jeg dualgpu kortene til begge leire har hatt mye problemer omtrentlig hele veien. Jeg har sjelden hatt så mye spillrelaterte problemer med grafikk kort som jeg hadd med begge mine 9800GX2. Da anbefaler jeg heller single kort i SLI/CF.

 

Wiki:

Du må gjerne mene at det er fakta, men det gjør det ikke mer sant. Personlig setter jeg mer tillitt til brukere som bruker mye tid på produkter fra begge sider.

 

Eks:

Ourasi, Nizzen og flere andre.

 

Poenget var at Fanboy blir brukt så fort man nevner noe negativt, omtrent som man i dag veldig fort kaller noen rasist om man skulle si noe negativt. Så Fanboy slår begge veier, ser at det ikke er helt lett og forstå hva jeg mener men da kan det være det samme, det er ikke så viktig.

 

for mange men det blir helt hodeløst å utpeke alt fra produsenten som dårligere av den grunn.

 

Noe jeg heller aldrig har skrevet, men du henvender deg muligens til andre pluttselig, setter pris på om du ikke gjør om mine setninger slik om du mener meg.

 

Uanset ja, jeg skrev også at trolig har jeg ikke hatt de heldigste kombinaasjonene av kort siset årene ang driver feil hos ATI (5970 - 4870x2 + 4870). Men har brukt nVidia\ATI highend kort omhverandre i ganske mange år nå selv og forteller at generelt har jeg hatt mindre trøbbel med nVidia drivere, videre kan jeg se enkle google treff viser det samme (om du tar deg tid til å lese treffene også, som nevnt).

 

Ang driver og litt mer ontopic har 580gtx virket helt knirkefritt så langt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...