Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 580


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil jeg kunne kjøre dette kortet med min antec truepower 650W mon tro?

Har i7 920 @3.6 pluss noen disker og en hel del vifter. Ville vært en fin oppgradering fra mitt gtx 285.

 

 

Tallene vi oppgir når det gjelder strømforbruket er hele maskinen, som også er basert på en I7 920. Legg til litt ekstra fordi du har overklokket prosessoren, og sleng 20 % på det hele så ser du hvor kraftig strømforsyning du trenger. 650 W burde holde.

Hvorfor er ikke GTX295 med i sammenligningen?

 

 

GTX 295 er desverre et av kortene vi aldri fikk inn igjen for ettertesting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kan absolutt kile lommeboka når den havner i norske butikker selv om jeg sitter med 480 fra før. Vil nok se mer av 6970 ytelser før jeg evt. lar impulsen få spillerom.

 

Har nå lyst på noe annet enn referansekjøler og håper det ikke drøyer så lenge før man får gode alternativer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den kan absolutt kile lommeboka når den havner i norske butikker selv om jeg sitter med 480 fra før. Vil nok se mer av 6970 ytelser før jeg evt. lar impulsen få spillerom.

 

Har nå lyst på noe annet enn referansekjøler og håper det ikke drøyer så lenge før man får gode alternativer.

 

Siden GTX 580's referansekjøler allerede gjør bruk av vapor chamber, så kan det faktisk ta en stund før noen kommer med bedre alternativer. Kanskje med en kombinasjon av varmerør og vapor chamber, men det blir ikke billig...

Lenke til kommentar

Den kan absolutt kile lommeboka når den havner i norske butikker selv om jeg sitter med 480 fra før. Vil nok se mer av 6970 ytelser før jeg evt. lar impulsen få spillerom.

 

Har nå lyst på noe annet enn referansekjøler og håper det ikke drøyer så lenge før man får gode alternativer.

 

Siden GTX 580's referansekjøler allerede gjør bruk av vapor chamber, så kan det faktisk ta en stund før noen kommer med bedre alternativer. Kanskje med en kombinasjon av varmerør og vapor chamber, men det blir ikke billig...

 

 

Med Thermalright Shaman, så blir det ENDA bedre :D

Lenke til kommentar

Den kan absolutt kile lommeboka når den havner i norske butikker selv om jeg sitter med 480 fra før. Vil nok se mer av 6970 ytelser før jeg evt. lar impulsen få spillerom.

 

Har nå lyst på noe annet enn referansekjøler og håper det ikke drøyer så lenge før man får gode alternativer.

 

Siden GTX 580's referansekjøler allerede gjør bruk av vapor chamber, så kan det faktisk ta en stund før noen kommer med bedre alternativer. Kanskje med en kombinasjon av varmerør og vapor chamber, men det blir ikke billig...

 

 

Det er da allerede bedre løsninger: http://techpowerup.com/134204/Sparkle-Announces-Calibre-X580-Graphics-Card.html

Lenke til kommentar

Fått henta kortet, fulgte med hdmi kabel som var flott ellers var det rimelig glissent i esken. Mafia 2 som kommer gratis med hele 480gtx serien haddet vært knall å få men...

 

Hater min Iphone sterkt (av utallige grunner men lar det ligge her) og her er noen dårlige bilder fra den.

 

Veldig misunnelig jeg nå Simmie :) . Skal kjøpe det etter jul , får tyne mitt gamle 295gtx litt lengre. Du kan gjerne skrive litt om dine personlige erfaringer , SÆRLIG ved 1920X1200 som er standard på skjermen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...