Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah. det er budrunde på gang, uten at han opplyste om det i annonsen. Må si jeg ikke er happy med slikt.

 

Sånne folk skulle fått ris på blanke messingen.

Ringte på en annonse angående meget billig verktøy og selgeren var veldig nøye med klokkeslettet jeg måtte komme, når jeg var fremme myldret det av folk og selgeren sto der med et stort glis og sa "når det er så mange folk her så tar vi en auksjon", vel jeg handlet ikke noe da mye av salgsobjektene faktisk ble solgt for mer en nypris :(

Lenke til kommentar

Prøve å kontakte fyren rett etter at annonsen ble lagt ut, men fikk ikke svar på tlf, så sendte han melding i stedet. Ringte han på ny, og da var det tydeligvis også mange andre som var interessert, og nå driver han budrunde. Skulle ikke vært lov.

 

Fordelen ved foto.no er at alle kan legge inn brukererfaringer på Kjøperen, så stå på hvis noen her føler seg urett behandlet her

Lenke til kommentar

Prøve å kontakte fyren rett etter at annonsen ble lagt ut, men fikk ikke svar på tlf, så sendte han melding i stedet. Ringte han på ny, og da var det tydeligvis også mange andre som var interessert, og nå driver han budrunde. Skulle ikke vært lov.

 

Det er faktisk ikke lov - idet noen har gitt beskjed om at de vil kjøpe for annonsert pris er tilbudet bindende for selger. Men spørsmålet er om man gidder å rettsforfølge noen pga billig kamerautstyr...

 

Ser at prisene nå er fjernet dog.

Lenke til kommentar

I gjeldende rettspraksis sees tilbud i rubrikkannonser ikke som tilbud i avtalelovens forstand. Rubrikkannonser sees heller som en oppfordring om å komme med et tilbud, og da er det den som svarer på annonsen som kommer med et tilbud som selgeren fritt kan akseptere eller avslå. Kommer selgeren DA med et tilbud KAN dette sees som et tilbud, men det er alltid tolkningsmuligheter, og det vil være usikkert hva resultatet vil bli om man dro dette for retten

Lenke til kommentar

I gjeldende rettspraksis sees tilbud i rubrikkannonser ikke som tilbud i avtalelovens forstand. Rubrikkannonser sees heller som en oppfordring om å komme med et tilbud, og da er det den som svarer på annonsen som kommer med et tilbud som selgeren fritt kan akseptere eller avslå. Kommer selgeren DA med et tilbud KAN dette sees som et tilbud, men det er alltid tolkningsmuligheter, og det vil være usikkert hva resultatet vil bli om man dro dette for retten

 

Har du link til en rettsavgjørelse som dokumenterer dette? Ikke fordi jeg tviler, men fordi jeg er interessert i å ha referansen til senere bruk...

Lenke til kommentar

Dæven. Sendte mail på den, var visst to stk som har rukket å melde interesse før meg :(

 

Hvis du er interessert i å betale for en skriver i den klassen, så vet jeg om en på østlandet som selger slike brukt, der service på skriveren er med i prisen. Eller så får du også kjøpt ganske så rimelige utskrifter av meg.

Lenke til kommentar

Dæven. Sendte mail på den, var visst to stk som har rukket å melde interesse før meg :(

 

Hvis du er interessert i å betale for en skriver i den klassen, så vet jeg om en på østlandet som selger slike brukt, der service på skriveren er med i prisen. Eller så får du også kjøpt ganske så rimelige utskrifter av meg.

 

Er ikke så interessert i å betale vesentlige summer for det nei :p men verdt å prøve om jeg hadde fått den gratis ;)

Lenke til kommentar

Er ikke så interessert i å betale vesentlige summer for det nei :p men verdt å prøve om jeg hadde fått den gratis ;)

 

Skjønner hva du mener. Men ting koster litt til en sånn skriver. Bare ett sett med blekk til min 7800, koster nesten 6000,- inkl mva. Så det vil koste litt i lengden likevel. :)

Lenke til kommentar

Fant og vant en klassiker på ebay!

 

Ville bare uttrykke glede over å ha vunnet budrunden på ebay. Fikk et Minolta 100-200 f/4,5 for den nette sum av 56 usd, med frakt blir det i overkant av 500 kroner. Håper selvsagt å slippe moms :-) Uansett vil jeg få en av Minolta-klassikerne til en rimelig penge.

 

Litt morsomt at man fremdeles kan finne klassikere til en billig penge new_woot.gif

 

Litt info om objektivet, som jeg skal pare med en A700:

Kurtmunger: http://www.kurtmunge...f_4_5id269.html

Dyxum: http://www.dyxum.com...4.5_lens60.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...