Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en sammenligning (riktignok IS-versjonen av Canon sin, og ikke-IF versjonen av Sigma sin, men de har nok store likheter med de to som selges).

Når det gjelder the digital picture, så stoler jeg faktisk ikke på sigma-testene hans*. Bl.a. fordi han har mye mer problemer med Sigma enn det som er vanlig, og at dataene ikke samsvarer med resultater fra andre tester (Fred Miranda, SLRGear, Photozone).

 

*) Jeg er vel egentlig usikker på om jeg stoler på denne objektivsammenligninssiden hans i dete hele tatt. Jeg synes resultatene spriker for mye. Ihvertfall når det ikke står Canon på objektivene ...

Lenke til kommentar

EF 300/2.8L IS er noe av det beste Canon har laget optisk sett (og nå har det kommet en II'er!), men EF 300/2.8L uten IS er også rapportert å være skarp.

 

Tror selv EF 300/2.8L vil gruse Sigma 120-300/2.8 ganske så grundig optisk sett. Fleksibilitetsmessig vil Sigma 120-300 være konge i forhold.

 

Så - hva prioriterer man? Bildekvalitet eller fleksibilitet?

 

Edit: Sigma 120-300/2.8 er nettopp anmeldt hos Photozone, og ser der ut til å være en ganske så bra deal, med mindre man skal ha den ekstreme skarpheten fra en av EF 300/2.8'ene. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Her er en sammenligning (riktignok IS-versjonen av Canon sin, og ikke-IF versjonen av Sigma sin, men de har nok store likheter med de to som selges).

Når det gjelder the digital picture, så stoler jeg faktisk ikke på sigma-testene hans*. Bl.a. fordi han har mye mer problemer med Sigma enn det som er vanlig, og at dataene ikke samsvarer med resultater fra andre tester (Fred Miranda, SLRGear, Photozone).

 

*) Jeg er vel egentlig usikker på om jeg stoler på denne objektivsammenligninssiden hans i dete hele tatt. Jeg synes resultatene spriker for mye. Ihvertfall når det ikke står Canon på objektivene ...

 

Har også observert det samme når det gjelder den siden. Virker som han er misfornøyd med alle objektiver som det ikke står Canon på...

Lenke til kommentar

At han liker de beste carl-zeiss objektivene er vel knapt så overaskende. Hvem gjør ikke det? :)

 

Tamron 17-50 gir veldig mye for pengene, og den eneste ikke-canon denne testeren har bifalt (C-Z tells ikke!). Har en selv og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Prisen er vel ikke akkurat innenfor kuppkategorien, men dette er såvidt jeg har fått med meg den første Fuji X100'en på det norske bruktmarkedet:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=152351

Hehe, dyrere enn nypris. Og lange ventelister verden over? Vel, enkelte har den faktisk på lager i skrivende stund. Ettersom annonsen er lagt ut i dag, er jo dette egentlig lureri.

 

Det betyr at du kan få en ubrukt en for under 10.500 kroner. Hvorfor betale over 500 kroner mer for en som allerede er brukt og tafset på, og som har vært hos en privatperson som man ikke vet hvor seriøs er om det skulle oppstå problemer?

 

EDIT: Ok, følger med veske og solblender. Det følger ikke med i standardpakken så vidt jeg vet. Men fortsatt er det noe stivt for et brukt eksemplar.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Den ble min allerede før du la den ut her ;)

KONGE! :D Alltid artig når noen her får kuppene!

Jeg så denne annonsen i omtrent et kvarter før jeg la den her. Jeg tellte på knappene om jeg virkelig kom til å bruke 35-70'en, jeg har jo så mye i det området. Fant ut at jeg heller fikk la noen andre ta den. Noe du jo sannsynligvis allerede hadde mens jeg tenkte...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...