Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

 

- Skuddtakten er bare 3 bps

- Kameraet er unødvendig stort og tungt

- Har ikke innebygget blits

 

Hadde jeg vært selger av en 5D ville jeg vært veldig fornøyd med hver krone over 2000 jeg fikk inn for det.

 

Da hadde du solgt kamera i løpe av minutter

 

Du har glemt å ta med autofunksjoner/grønn-firkant og sensorstabilisering :p

 

Jeg trodde du viste hvilken type fotografering 5D er tiltenkt ?

Han har 50000 innlegg, men kan ikke tro at alle er i foto/video delen av forumet. Da er det i såfall skremmende :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hatt noen planer om å kjøpe 5D. Jeg tror bruktverdien er mer basert på følelser og hype rundt småbildeformatet enn tekniske fordeler sammenlignet med nye, APS-C kamera.

 

Ingardj: Et kamera er et multiverktøy. En sveitsisk foldekniv. Om eieren bare velger å bruke boksåpneren så er det opp til han.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen planer om å kjøpe 5D. Jeg tror bruktverdien er mer basert på følelser og hype rundt småbildeformatet enn tekniske fordeler sammenlignet med nye, APS-C kamera.

 

Ingardj: Et kamera er et multiverktøy. En sveitsisk foldekniv. Om eieren bare velger å bruke boksåpneren så er det opp til han.

Hvorfor utrykker du dine meninger om et kamerasystem som du helt åpenbart ikke har peiling på? Det er ingen som kommer hjem med sitt nye 5D kamera og syter og bærer seg over manglende blits og at kameraet er så forferdelig stort? De har undersøkt på forhånd, og ser de fordelene systemet gitt. Hvis disse fordelen ikke eksisterte, ja da ville alle sikkert flydd rundt med små Pentax kameraer.

 

Dette er jo en kupp i bruktmarkedettråd. Og det er jo ingen andre enn deg som mener at en 5D med 12.8 mpx og fullformat til 3500 ikke er et godt kjøp.

Lenke til kommentar

 

Dette er jo en kupp i bruktmarkedettråd. Og det er jo ingen andre enn deg som mener at en 5D med 12.8 mpx og fullformat til 3500 ikke er et godt kjøp.

 

Selvfølgelig er det et dårlig kjøp, har jo ingen innebygget blits :)

Jeg savner blits når jeg tar bilder av solnedganger. Har gjentatte ganger sett folk bruke den innebygde blitsen til å lyse opp solnedgangen. Må jo være sååå kjekt!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ingenting av det du skriver har noe å si for målgruppen.

Pussig, jeg trodde fotografer, særlig profesjonelle, brydde seg om bildekvalitet. Jeg trodde også profesjonelle var opptatt av at ikke (hoved)kameraet streiker midt i bryllupet. Da er det jo kjipt og risikabelt om 5Den man kjøper har gått 100 000 eksponeringer. Blir lukkeren til salat så har man ingen reklamasjon å støtte seg på. (De som er profesjonelle i ordets rette betydning betaler jo selvsagt ikke mva for utstyret sitt og har dermed heller ingen reklamasjonsrett fra dag 1, men jeg regner ikke med at profesjonelle i ordets rette betydning kjøper en eldgammel brukt 5D.

 

Angående blitsen får jeg bare referere til multiverktøyet igjen. Om en kjøper f.eks velger å ikke bruke M overhodet så er ikke det mitt problem, ei heller om han aldri bruker intern blits eller seriebildefunksjonen.

 

Joda, man klarer seg med 2005 menysystem, men det er jo heller ikke noen fordel sammenlignet med nyere og rimeligere kamera.

 

Joda, klart man klarer seg med bare EF objektiver, men det er jo ikke noen fordel sammenlignet med støtte for både EF og EF-s.

 

Joda, enkelte synes tyngre = bedre og fester gjerne lodd på kameraet for å få det ennå tyngre. Smak og behag.

 

Det er sikkert noen som foretrekker at kameraet ser ut som en middels slagmark også, men jeg ser ikke det heller som noen generell fordel.

 

Pussig målgruppe de 5D-kjøperne :p

 

Simen1 - du mener jo da også at ting det ikke står Pentax på er verdt under halvparten, så.. :fun:;)
Tipper tonen hadde vært en annen om Pentax hadde satt MZ-D i produksjon :roll:

Tøysekopper! Dere erter bare for å erte, samme hvor mangelfult grunnlag det er på.

 

Si meg ærlig: Når har jeg begrunnet mine argumenter med merkenavn fremfor tekniske betraktninger?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Ingenting av det du skriver har noe å si for målgruppen.

Pussig, jeg trodde fotografer, særlig profesjonelle, brydde seg om bildekvalitet. Jeg trodde også profesjonelle var opptatt av at ikke (hoved)kameraet streiker midt i bryllupet. Da er det jo kjipt og risikabelt om 5Den man kjøper har gått 100 000 eksponeringer. Blir lukkeren til salat så har man ingen reklamasjon å støtte seg på. (De som er profesjonelle i ordets rette betydning betaler jo selvsagt ikke mva for utstyret sitt og har dermed heller ingen reklamasjonsrett fra dag 1, men jeg regner ikke med at profesjonelle i ordets rette betydning kjøper en eldgammel brukt 5D.

 

Angående blitsen får jeg bare referere til multiverktøyet igjen. Om en kjøper f.eks velger å ikke bruke M overhodet så er ikke det mitt problem, ei heller om han aldri bruker intern blits eller seriebildefunksjonen.

 

Joda, man klarer seg med 2005 menysystem, men det er jo heller ikke noen fordel sammenlignet med nyere og rimeligere kamera.

 

Joda, klart man klarer seg med bare EF objektiver, men det er jo ikke noen fordel sammenlignet med støtte for både EF og EF-s.

 

Joda, enkelte synes tyngre = bedre og fester gjerne lodd på kameraet for å få det ennå tyngre. Smak og behag.

 

Det er sikkert noen som foretrekker at kameraet ser ut som en middels slagmark også, men jeg ser ikke det heller som noen generell fordel.

 

Pussig målgruppe de 5D-kjøperne :p

 

Simen1 - du mener jo da også at ting det ikke står Pentax på er verdt under halvparten, så.. :fun:;)
Tipper tonen hadde vært en annen om Pentax hadde satt MZ-D i produksjon :roll:

Tøysekopper! Dere erter bare for å erte, samme hvor mangelfult grunnlag det er på.

Du summerer jo bare opp grunner for at akkurat du ikke liker hva 5D seriern har å tilby.

 

Og må si at jeg enda ikke har hørt en historie om at en 5D har streiket pga for mye bruk. De finnes sikkert, men tror ikke det er noe du trenger å bekymre deg så mye for. Spesielt siden folk med 5D ikke hamrer løs i flerskuddsmodus på alt og ingenting.

 

Det er ikke et muliverkttøy som du sier. Det er en skikkelig dårlig sammenlikninga. Det er noe du tror at alle kameraer er.

 

Man kjøper ikke en lav sportsbil og klager over dårlig fremkommelighet på vinteren.

Lenke til kommentar
Dette er jo en kupp i bruktmarkedettråd. Og det er jo ingen andre enn deg som mener at en 5D med 12.8 mpx og fullformat til 3500 ikke er et godt kjøp.

Gå tilbake til menigheten din og tro at dere er de eneste som overlever dommedag i fotoverden. :p

Selg huset og kjøp hellig slangeolje for å være sikker.

 

Huff så såre noen blir når jeg tråkker i deres slangeolje-salat.

 

Jeg savner blits når jeg tar bilder av solnedganger. Har gjentatte ganger sett folk bruke den innebygde blitsen til å lyse opp solnedgangen. Må jo være sååå kjekt!!

 

cap-maison-sunset.jpg

 

:p Jeg måtte bare!

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Du glemte forøvrig:

 

-Ingen motivprogrammer.

-For høy lukkerlyd.

-Ingen liveview.

-For store piksler (ulempe ved makro).

-For stor søker.

-For liten dybdeskarphet ut fra utsnitt og blendertall.

-For mye informasjon pr piksel (kan ikke nedskalere med god samvittighet).

-Ingen video.

-Ingen GPS.

-Krever optikk som er god i hjørnene.

-Mye videre utsnitt enn jeg er vant til.

 

 

 

Men nok skitprat - dette er en tråd om kupp på bruktmarkedet - ikke vås om hvilke merker eller teknologier man foretrekker eller ikke.

 

Edit: Manglet et par punkter. :fun:

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...