Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon 5D begynner å henge såpass langt etter at nye speilreflekser i prisklassen 3500 kr yter bedre på de fleste punkter, er ubrukte, har 5 års reklamasjonsrett, lettere å transportere og finne optikk til. Det virker som småbildeformat har en spesiell stjerne hos enkelte som holder et kunstig høyt prisnivå i forhold til objektive testresultater av både sensorens kvaliteter og funksjonaliteten ellers.

Lenke til kommentar

Canon 5D begynner å henge såpass langt etter at nye speilreflekser i prisklassen 3500 kr yter bedre på de fleste punkter, er ubrukte, har 5 års reklamasjonsrett, lettere å transportere og finne optikk til. Det virker som småbildeformat har en spesiell stjerne hos enkelte som holder et kunstig høyt prisnivå i forhold til objektive testresultater av både sensorens kvaliteter og funksjonaliteten ellers.

Tror vel heller det er slik at 5D henger fortsatt såpass med at folk ser at de ikke trenger nyere kamera. Derfor høye bruktpriser. Kjøpte mitt for 8500 for 2 år siden..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Ikke bland begrepene her.

 

Fullformat er fullformat

Bildekvaltiet er bildekvalitet

 

- Nikon D7000 og Pentax K-5 er omtrent like bra på ISO-støy, men mye bedre på både kontrast (lav ISO) og fargestøy (høy ISO)

- Objektivutvalget er mye dårligere enn til EF-s

- Menysystemet er veldig 2005

- Skjermen er veldig dårlig i forhold til dagens standard

- Skuddtakten er bare 3 bps

- Kameraet er unødvendig stort og tungt

- Har ikke innebygget blits

- Ingen eller lite reklamasjonsrett igjen

- Som regel preget av mye bruk

- Høy risiko angående hvor lenge lukkeren holder

 

Hadde jeg vært selger av en 5D ville jeg vært veldig fornøyd med hver krone over 2000 jeg fikk inn for det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis man i det hele tatt vurderer proffkameraene så bør man ha undersøkt om man skal gå for fullformat eller ikke. Ikke bland crop og fullformat, spesielt ikke når du klager over for lite utvalg av objektiver.

 

Ingenting av det du skriver har noe å si for målgruppen. Greit at en amatør har mest glede av et nytt kamera til 3500, men for viderekommende så er det virkelig et kupp.

 

Det kryr av kvalitetsobjektiver hvor man har glede av at en 17-40mm faktisk gir vidvinkel. Skuddtakt er urelevant, samme er blits og menysystem (som er helt ok).

 

Det er ikke et kamera for en som nettopp har startet med fotografi. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette en gang.. Hva er vitsen? :p

 

Edit: Enig Ventle. Tror ikke Simen helt skjønner hvor populært det kameraet er. Man får 2011 bildekvalitet fra et 6 år gammelt kamera.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

 

- Skuddtakten er bare 3 bps

- Kameraet er unødvendig stort og tungt

- Har ikke innebygget blits

 

Hadde jeg vært selger av en 5D ville jeg vært veldig fornøyd med hver krone over 2000 jeg fikk inn for det.

 

Da hadde du solgt kamera i løpe av minutter

 

Du har glemt å ta med autofunksjoner/grønn-firkant og sensorstabilisering :p

 

Jeg trodde du viste hvilken type fotografering 5D er tiltenkt ?

Lenke til kommentar

 

- Skuddtakten er bare 3 bps

- Kameraet er unødvendig stort og tungt

- Har ikke innebygget blits

 

Hadde jeg vært selger av en 5D ville jeg vært veldig fornøyd med hver krone over 2000 jeg fikk inn for det.

 

Da hadde du solgt kamera i løpe av minutter

 

Du har glemt å ta med autofunksjoner/grønn-firkant og sensorstabilisering :p

 

Jeg trodde du viste hvilken type fotografering 5D er tiltenkt ?

 

5D har grønn firkant.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært selger av en 5D ville jeg vært veldig fornøyd med hver krone over 2000 jeg fikk inn for det.

Da hadde du blitt veldig fornøyd - det er nemlig mange som setter mer pris på fullframe enn det du gjør. ;)

 

Edit: Og så så tregt postet!

 

Simen1 - du mener jo da også at ting det ikke står Pentax på er verdt under halvparten, så.. :fun:;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...