Gå til innhold

Hvor mye tar du i knebøy?


franky12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mellom 50 og 400

 

Hehe ok :p Vet ikke helt hvor mye jeg tar nå, men ligger på rundt sånn 80-85 kg(har vært skada og mye syk, så er i litt dårlig form akkurat nå) og er det realistisk/sunt for meg hvis jeg klarer 100kg før vinterferien? Har akkurat fylt 17år og veier litt over 70 kg og er 179 høy og jeg tenker på 5x5

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

3x90 /m belte og med låra godt under 90 grader, aldri prøvd og makse skikkelig, 1rm er vel litt høyere

Lol, update

 

3x5x92,5kg ATG uten belte, i småforkjølet tilstand, tar nok 110-120 atg 1rm max i goform, men skal holde dere oppdatert når jeg begynner stagnere :)

 

edit:

6x100 ATG med belte

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

95 5x5, har trent i snart tre måneder. 191 og ca 78 kg. Lurer på om jeg har fått senebetennelse i knærne nå etter tre økter i uken..

 

Ta det med ro i ei uke eller to om du ikke er sikker på at du har senebetennelse, vil si at med så lav vekt så vil det fortsatt ikke være noe prob med 5x5 3 ganger i uka, du kan evt. gå ned til 3x5 i bøyen, du kan også gå ned til feks. 80 kg og starte oppåver igjenn, kan godt være hoftene som ikke henger helt med resten og da finnes det endel oppvarmingsøvelser du kan legge til oppvarmingen http://fitnessbloggen.no/hoftemobilitet/ er jo heller ikke være noe problem og kun ta knebøy to ganger i uken.

 

 

Edit: ny rekord idag 5x110 :cool:

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Hvis man skulle brukt egenvekt som utgangspunkt. Hva er lite, passe, og mye i knebøy?

 

For eksempel er det å løfte dobbelt av sin egen vekt mye, eller "normalt"?

 

 

Et spørsmål til. En stang veier vel 20 Kg som regel. Hvor mye veier sånn cirka en slik stang når den er på skinner? Kjenner det er littgrann friksjon der.

Lenke til kommentar

Hvis man skulle brukt egenvekt som utgangspunkt. Hva er lite, passe, og mye i knebøy?

 

For eksempel er det å løfte dobbelt av sin egen vekt mye, eller "normalt"?

 

 

Et spørsmål til. En stang veier vel 20 Kg som regel. Hvor mye veier sånn cirka en slik stang når den er på skinner? Kjenner det er littgrann friksjon der.

 

Du tenker på smith-maskin tenker jeg ? Kommer litt ann på apparatet, pleier å stå markert. Men kjør for all del med olympiastang og ikke smith-maskin. 1,5x kroppsvekt er bra. (hvis den er dyp vel og merke...som her f.eks Link)

Lenke til kommentar

Hvis man skulle brukt egenvekt som utgangspunkt. Hva er lite, passe, og mye i knebøy?

 

For eksempel er det å løfte dobbelt av sin egen vekt mye, eller "normalt"?

 

 

Et spørsmål til. En stang veier vel 20 Kg som regel. Hvor mye veier sånn cirka en slik stang når den er på skinner? Kjenner det er littgrann friksjon der.

 

Du tenker på smith-maskin tenker jeg ? Kommer litt ann på apparatet, pleier å stå markert. Men kjør for all del med olympiastang og ikke smith-maskin. 1,5x kroppsvekt er bra. (hvis den er dyp vel og merke...som her f.eks Link)

 

Jeg har trent siden oktober. Jeg løfter 4x4 80 kg, som er 10 kg mer enn min egen vekt. Men jeg går lavere enn ham. Jeg sitter omtrent på gulvet før jeg går opp igjen. Men 1,5x sin egen vekt høres ut som passe greit.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hvis man skulle brukt egenvekt som utgangspunkt. Hva er lite, passe, og mye i knebøy?

 

For eksempel er det å løfte dobbelt av sin egen vekt mye, eller "normalt"?

 

 

Et spørsmål til. En stang veier vel 20 Kg som regel. Hvor mye veier sånn cirka en slik stang når den er på skinner? Kjenner det er littgrann friksjon der.

 

For å se hvordan du ligger an i forhold til hva som er "bra", sjekk den siden her: http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html

 

Sånne jallagreier som går på skinner kan du ikke sammenligne med vanlig knebøy. Det blir mye lettere fordi du ikke trenger å ta hensyn til balanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...