Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok feil avkjørsel, og eneste vei ut på motorveien igjen var gjennom bensinstasjonen. Sånn sett var det min feil, men jeg synes fortsatt boten er gitt på urimelige vilkår.

 

 

Var ikke du som akkurat var på nyhetene vel?

En fyr som fikk 700 kroner i bot for å kjøre igjennom bensinstasjon uten å handle?

Lenke til kommentar

At folk sier Blåtann...

 

 

Fra Wikipedia:

Navnet er inspirert av kong Harald Blåtann (Harald 1 (Gormsson) Blåtann) som var konge i Danmark, trolig fra 958 til 987. Han var den andre i den danske kongerekken [1]. Logoen for Blåtann er satt sammen av bokstavene H (Runic letter ior.svg) og B (Runic letter berkanan.svg) i runealfabetet.

 

På en diger trekantet runestein i Jelling midt i Jylland i Danmark som kong Blåtann fikk lagd, kan man lese at han var konge av både Danmark og Norge, og ville starte kristningen av Danmark og Norge. Dette er forøvrig den tidligste kilden der navnet «Danmark» tas i bruk. Han var vel å merke ikke konge i Norge; der var det fortsatt småkonger som regjerte. Kristningen av Norge var heller ikke noen suksess før Olav Haraldson.

 

Det som Harald Blåtann etterlot seg, vitner om at han hadde god kommunikasjon med omverdenen: Han innførte kristendommen til Norden, bygde Danmarks første kirke, fikk hentet en av de aller største steinene i Danmark til midten av Jylland, fikk tak i en irsk billedhugger til å hogge runer i den, hentet jord fra et stort nærområde til å lage en gigantisk jordhaug på begge sider av runesteinen, og inskripsjonene på Jellingsteinene han hadde kunnskap om Norge.

 

 

Blåtann er minst like korrekt som Bluetooth, medmindre du er engelskspråklig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faens jævla fitte av en flyvertinne som ber meg skru av IPODEN(!) under flyvning! Forbanna hora klarer selvfølgelig å overtale pappa til at iPod under landing er synonymt med flyhavari så den inkompetente mega-dusten uten en JÆVLA form for teknisk innsikt fyrer opp fordi jeg nekter å skru av musikken min, selv om jeg med rasjonelle og rolige argumenter forklarer hvorfor jeg kan bruke den. Da blir han bare sur og hans eneste motargument til dette er "Flyvertinna sa du skulle skru den av, derfor gjør du det".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er farlig nok å fly i fra før. Hadde jeg flydd sammen med deg hadde jeg sikkert tatt ipoden fra deg, i frykt for at noe galt kunne ha kommet til og skje.

Lenke til kommentar

Faens jævla fitte av en flyvertinne som ber meg skru av IPODEN(!) under flyvning! Forbanna hora klarer selvfølgelig å overtale pappa til at iPod under landing er synonymt med flyhavari så den inkompetente mega-dusten uten en JÆVLA form for teknisk innsikt fyrer opp fordi jeg nekter å skru av musikken min, selv om jeg med rasjonelle og rolige argumenter forklarer hvorfor jeg kan bruke den. Da blir han bare sur og hans eneste motargument til dette er "Flyvertinna sa du skulle skru den av, derfor gjør du det".

Jeg trodde ikke at kristne bannet på den måten der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...