Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det er bare under takeoff og landing det er forbudt, hvis det kommer en viktig beskjed på høyttalerne så er det greit å få med seg den. Er uansett bare noen få minutter forbudet gjelder så det er vel like greit å følge reglene?

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faens jævla fitte av en flyvertinne som ber meg skru av IPODEN(!) under flyvning! Forbanna hora klarer selvfølgelig å overtale pappa til at iPod under landing er synonymt med flyhavari så den inkompetente mega-dusten uten en JÆVLA form for teknisk innsikt fyrer opp fordi jeg nekter å skru av musikken min, selv om jeg med rasjonelle og rolige argumenter forklarer hvorfor jeg kan bruke den. Da blir han bare sur og hans eneste motargument til dette er "Flyvertinna sa du skulle skru den av, derfor gjør du det".

Idiot.

 

 

But what about laptops, iPods, and other devices that don't have to receive signals to work? The reason these devices are banned is that they emit radio waves. All wireless devices do, and the navigation and flight control computers on airplanes are designed to sense even very weak signals coming from far away. Radio waves with just the right power and frequency can in theory introduce errors in computing equipment.

 

 

Whether they actually do remains a question. "Though many cases of electromagnetic interference have been reported over the years, with personal electronic devices suspected as the cause, it has proven almost impossible to duplicate these events," Boeing engineer Bruce Donham wrote in the company's internal publication, Aero, in 2000. Case in point: In 1995, a passenger's laptop computer was reported to cause the autopilot on a 737 to disconnect. Boeing bought the computer from the passenger and sent it to the lab for testing. Scans showed the laptop emitting frequency-range levels exceeding the company's pre-set limits for equipment on airplanes. However, "after lengthy attempts," the disconnect could not be duplicated. "As a result of these and other investigations, Boeing has not been able to find a definite correlation between personal electronic devices and the associated reported airplane anomalies," Donham wrote.

 

 

So the mystery lingers. "Sometimes [interference] appears, usually it does not," says Victoria Day, a spokesperson for the Air Transport Association, a trade group for U.S. airlines. "It may present pilots with an annoyance, or it may threaten safe operation of the airplane. During takeoff and landing when the airplane is closer to the ground, there is no room for error, and airlines take every precaution to ensure that no interference occurs."

 

Kilde

 

Er det så jævlig vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Det irriterer ikke meg i alle fall? Det var vel forøvrig heller ikke diskusjonen heller, men jeg gir da vel blanke faen i om andre har telefonen sin på eller ikke?

 

EDIT: 2-300 passasjerer sa du? Var et lite Norwegian-fly fra Bardufoss :whistle:

Det jeg mente var, skal flyvertinnene gå rundt til alle passasjerer med mobilen/laptopen/MP3-spilleren på og sjekke om de er i flymodus eller har WiFi avslått? Er det ikke lettere OG tryggere å bare forby all bruk av elektroniske produkter i 15 minutter på vei opp og 10 minutt på vei ned? Akkuratt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...