Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reportasjer på Discovery Channel der de viser hvordan ting lages, og jeg ser hva slags mathygiene de har!

 

Hele tiden i How It's Made ser vi folk håndtere deig, flytende drops eller andre råvarer uten hansker.

Er det virkelig lov? Er vi strengere i Norge? Håper det!

 

Det toppet seg da Mike Rowe besøkte en tofu-fabrikk.

Han stakk hånda inn i en liten foss av kokende vann og tofubønner, og søyt og klaget på at det varmt. -Og jeg som hadde et sår på den hånda, og allting! :cry:

 

IKKE STIKK HÅNDA INN I MATEN HVIS DU HAR ET SÅR!!!!

Lenke til kommentar

Tollgrensa på 200kr. Bestilte en ting i fra Danmark som kostet i underkant av 300 NOK med kredittkort og fikk i dag et postoppkrav på 190kr! Dvs. 80kr i MVA og 110kr for at en eller annen gjøk skal sitte og regne ut momsen!

Endret av Audi TDI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stakkars. Vent til jeg blir ansvarlig for tobakksprisene her i landet. DA blir det dyrt. Og jo, DA vil du bruke mindre av det. Og når jeg blir intervjuet om det svarer jeg følgende: "Det er fremdeles en tilgjengelig, lovlig vare i et fritt land, det er ikke slik at det er forbudt." Men i praksis må dere ta lån for å kjøpe en 20-pakning. :devil:

 

Det du sier, stemmer ikke. Når tobakksprisene går opp vill enkelte av oss starte å smugle eller eventuelt dyrke tobakk hjemme (Jeg dyrker). Den tobakken som dyrkes hjemme inneholder opp til 9% nikotin, mot de 0.7-1% du får i butikken. Dette er det du kommer til å oppleve, ikke mindre bruk.

 

Jeg kommer ikke til å dyrke selv, eller smugle i store kvanta, men ville kjørt over grensa og kanskje smuglet litt til eget bruk.

Lenke til kommentar

Stakkars. Vent til jeg blir ansvarlig for tobakksprisene her i landet. DA blir det dyrt. Og jo, DA vil du bruke mindre av det. Og når jeg blir intervjuet om det svarer jeg følgende: "Det er fremdeles en tilgjengelig, lovlig vare i et fritt land, det er ikke slik at det er forbudt." Men i praksis må dere ta lån for å kjøpe en 20-pakning. :devil:

 

Det du sier, stemmer ikke. Når tobakksprisene går opp vill enkelte av oss starte å smugle eller eventuelt dyrke tobakk hjemme (Jeg dyrker). Den tobakken som dyrkes hjemme inneholder opp til 9% nikotin, mot de 0.7-1% du får i butikken. Dette er det du kommer til å oppleve, ikke mindre bruk.

 

Jeg kommer ikke til å dyrke selv, eller smugle i store kvanta, men ville kjørt over grensa og kanskje smuglet litt til eget bruk.

 

Hva om jeg bodde i nabolaget ditt, og jeg solgte 100g tobakk for 100 kr, tobakken min var ren (inneholder ikke radioaktive innsektsdrepere som tobakkselskapene i dag bruker), og en sigarett med denne tobakken tilsvarte 10-15 vanlige.

 

Hadde ikke dette vært mer fristende enn å gå ut og kjøpe deg noe knalldyr tobakk, eller reist på harrytur (om du bor et stykke unna svenskegrensen)

 

Tollgrensa på 200kr. Bestilte en ting i fra Danmark som kostet i underkant av 300 NOK med kredittkort og fikk i dag et postoppkrav på 190kr! Dvs. 80kr i MVA og 110kr for at en eller annen gjøk skal sitte og regne ut momsen!

 

Second that, 500kr hadde vært så mye bedre!

 

Jeg kunne godt tenkt meg 1000kr på den.

Lenke til kommentar

 

Stakkars. Vent til jeg blir ansvarlig for tobakksprisene her i landet. DA blir det dyrt. Og jo, DA vil du bruke mindre av det. Og når jeg blir intervjuet om det svarer jeg følgende: "Det er fremdeles en tilgjengelig, lovlig vare i et fritt land, det er ikke slik at det er forbudt." Men i praksis må dere ta lån for å kjøpe en 20-pakning. :devil:

 

Det du sier, stemmer ikke. Når tobakksprisene går opp vill enkelte av oss starte å smugle eller eventuelt dyrke tobakk hjemme (Jeg dyrker). Den tobakken som dyrkes hjemme inneholder opp til 9% nikotin, mot de 0.7-1% du får i butikken. Dette er det du kommer til å oppleve, ikke mindre bruk.

 

Jeg kommer ikke til å dyrke selv, eller smugle i store kvanta, men ville kjørt over grensa og kanskje smuglet litt til eget bruk.

 

Hva om jeg bodde i nabolaget ditt, og jeg solgte 100g tobakk for 100 kr, tobakken min var ren (inneholder ikke radioaktive innsektsdrepere som tobakkselskapene i dag bruker), og en sigarett med denne tobakken tilsvarte 10-15 vanlige.

 

Hadde ikke dette vært mer fristende enn å gå ut og kjøpe deg noe knalldyr tobakk, eller reist på harrytur (om du bor et stykke unna svenskegrensen)

 

Tollgrensa på 200kr. Bestilte en ting i fra Danmark som kostet i underkant av 300 NOK med kredittkort og fikk i dag et postoppkrav på 190kr! Dvs. 80kr i MVA og 110kr for at en eller annen gjøk skal sitte og regne ut momsen!

 

Second that, 500kr hadde vært så mye bedre!

 

Jeg kunne godt tenkt meg 1000kr på den.

 

 

 

Joa, men det blir jo å kreve litt mye fra politikerne igjen.

Lenke til kommentar

Forbanna frekke ansatte JULA kvinnfolk som later som det er en selvfølge at det ikke selges stikkontakt-adatere fra USA til NORGE i Norge.

 

Hvorfor selges det ikke? Og hvem i svarte skal kunne vite det! De visste det ikke på tre andre elektrosteder jeg har vært på.

 

Frekke kvinnfolk!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152361967

 

Men jeg skal ha andre veien!

Lenke til kommentar

Forbanna frekke ansatte JULA kvinnfolk som later som det er en selvfølge at det ikke selges stikkontakt-adatere fra USA til NORGE i Norge.

 

Hvorfor selges det ikke? Og hvem i svarte skal kunne vite det! De visste det ikke på tre andre elektrosteder jeg har vært på.

 

Frekke kvinnfolk!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152361967

 

Men jeg skal ha andre veien!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152536842

Lenke til kommentar

Forbanna frekke ansatte JULA kvinnfolk som later som det er en selvfølge at det ikke selges stikkontakt-adatere fra USA til NORGE i Norge.

 

Hvorfor selges det ikke? Og hvem i svarte skal kunne vite det! De visste det ikke på tre andre elektrosteder jeg har vært på.

 

Frekke kvinnfolk!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152361967

 

Men jeg skal ha andre veien!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152536842

 

Men trenger jeg en eliminator når produktet ikke krever dette?

 

Bare for å slå det fast en gang for alle: Produktet jeg har er utstyrt med hann-kontakter av USA typen.

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

 

Forbanna frekke ansatte JULA kvinnfolk som later som det er en selvfølge at det ikke selges stikkontakt-adatere fra USA til NORGE i Norge.

 

Hvorfor selges det ikke? Og hvem i svarte skal kunne vite det! De visste det ikke på tre andre elektrosteder jeg har vært på.

 

Frekke kvinnfolk!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152361967

 

Men jeg skal ha andre veien!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152536842

 

 

 

/Ler :!:

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...