Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Stakkars. Vent til jeg blir ansvarlig for tobakksprisene her i landet. DA blir det dyrt. Og jo, DA vil du bruke mindre av det. Og når jeg blir intervjuet om det svarer jeg følgende: "Det er fremdeles en tilgjengelig, lovlig vare i et fritt land, det er ikke slik at det er forbudt." Men i praksis må dere ta lån for å kjøpe en 20-pakning. :devil:

 

Det du sier, stemmer ikke. Når tobakksprisene går opp vill enkelte av oss starte å smugle eller eventuelt dyrke tobakk hjemme (Jeg dyrker). Den tobakken som dyrkes hjemme inneholder opp til 9% nikotin, mot de 0.7-1% du får i butikken. Dette er det du kommer til å oppleve, ikke mindre bruk.

 

Jeg kommer ikke til å dyrke selv, eller smugle i store kvanta, men ville kjørt over grensa og kanskje smuglet litt til eget bruk.

 

Hva om jeg bodde i nabolaget ditt, og jeg solgte 100g tobakk for 100 kr, tobakken min var ren (inneholder ikke radioaktive innsektsdrepere som tobakkselskapene i dag bruker), og en sigarett med denne tobakken tilsvarte 10-15 vanlige.

 

Hadde ikke dette vært mer fristende enn å gå ut og kjøpe deg noe knalldyr tobakk, eller reist på harrytur (om du bor et stykke unna svenskegrensen)

 

 

Bor bare tretti min fra grensa... Dessuten røyker jeg ikke, jeg snuser. Jeg ville ikke kjøpt av deg uansett hvor ren din tobakk er, fordi ditt ord på det ikke er godt nok. Jeg vil ha en kjent aktør som er testet. Det kan selvfølgelig være at din tobakk er av høy kvalitet, men det er nok mange der ute som prøver å lure eventuelle kjøpere.

 

Snusen din inneholder:

 

Polonium 120 - Radioaktivt stoff

Aceton - Løsemiddel

Arsenikk - Rottegift, brukt til å forgifte mennesker.

Tolulen - Indusrielt løsemiddel

Metan - kloakk gass

Metanol - Raktettdrivstoff

Butan - Lighter gass

 

Nå, hvor god er den tobakken din?

 

Jeg vil også fortelle deg at ikke alle er langt fra grensen, og at det skal j**** mye til for at jeg forurenser tobakken mer enn tobakkselskapene i dag, flere av disse stoffene får jeg ikke en gang tak i.

 

Det er løgn! I Sverige har de like høye krav for tobakksvarer som de har for mat.

 

I snus inneholder det:

*Vann

*Tobakk

*Salt

*Fuktighetsbevarende E1520 (funky stoff, men brukes også i mat)

*Sodium Karbonat

*Evt. aroma som salmiakk, lakris eller røykaroma.

 

Så vær så snill, prøv å lese litt på området før du begynner å slenge ut store diskusjoner.

 

At snus er helseskadelig er det ingen tvil om, men i motsetning til utenlandske selskaper som produserer sigaretter, så har ikke svensk snus lov å ha tilsatte og farlige stoffer. Fisken din inneholder forresten store mengder:

 

Kvikksølv - Er livsfarlig

Bly - Er også livsfarlig

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TØr jeg spørre hvordan de har fått godkjennelse fra EU/EØS til å selge snus med:

 

Polonium 120 - Radioaktivt stoff

Aceton - Løsemiddel

Arsenikk - Rottegift, brukt til å forgifte mennesker.

Tolulen - Indusrielt løsemiddel

Metan - kloakk gass

Metanol - Raktettdrivstoff

Butan - Lighter gass

 

stappet inni?

 

Kom gjerne med relevante kilder som beviser at det faktisk er dette i snusen. Jeg snuser ikke, men har IKKE tro på dette er stappet inni snusen.

 

Med relevante kilder mener jeg ikke en fjortissblogg eller youtubefilm forresten.

Lenke til kommentar

TØr jeg spørre hvordan de har fått godkjennelse fra EU/EØS til å selge snus med:

 

Polonium 120 - Radioaktivt stoff

Aceton - Løsemiddel

Arsenikk - Rottegift, brukt til å forgifte mennesker.

Tolulen - Indusrielt løsemiddel

Metan - kloakk gass

Metanol - Raktettdrivstoff

Butan - Lighter gass

 

stappet inni?

 

Kom gjerne med relevante kilder som beviser at det faktisk er dette i snusen. Jeg snuser ikke, men har IKKE tro på dette er stappet inni snusen.

 

Med relevante kilder mener jeg ikke en fjortissblogg eller youtubefilm forresten.

 

Youtuber og blogger er overhodet ikke kilder.

 

De fleste av disse stoffene er ikke tilsatt for å skade, men heller for å gi smak, og å drepe insekter slik at tobakksplanten kan vokse opp i fred.

 

Har noen kilder her:

1, 2, 3, 4, 5

Lenke til kommentar

Du misforstår notelitten.

 

Disse stoffene som du snakker om er nitrosaminer som er tilknyttet planten, med andre ord så er dine planter like dødelige som alle andre planter.

 

Alle vet at snus er farlig og dumt, men det er aldeles ikke snakk om slemme, slemme kapitalismen her.

 

Dette her er forresten litt interessant lesestoff for deg:

 

Den svenske snusprodusenten Swedish Match hevder at svensk snus inneholder mindre kreftfremkallende nitrosaminer enn annen snus. De påstår at dette skyldes produksjonsendringer som ble påbegynt på begynnelsen av 1970-tallet. Svensk snus er ikke gjæret, men varmebehandlet. Dermed reduseres også bakterienivået som kan være av betydning for nitrosamindannelsen. Videre skal snusen oppbevares i kjøleskap i butikkene.

I tabell 2 er vist innhold av nikotin og enkelte nitrosaminer i snus innkjøpt i USA og Sverige i 1990/91. Det ble funnet at innholdet av nikotin og av tobakksspesifikke nitrosaminer (NNN, NNK, NAT+NAB) i gjennomsnitt var omkring dobbelt så høyt i de amerikanske merkene som i de svenske. Siden de tobakkspesifikke nitrosaminene dannes fra nikotin og liknende alkaloider, er dette i overensstemmelse med det man kunne forvente ut fra forskjellen i nikotininnhold. Innholdet av tobakkspesifikke nitrosaminer var betydelig høyere (9,2 – 11,3μg/g) enn det som foran er angitt i tabell 1 (4-5 μg/g). Når det gjaldt øvrige nitrosaminer, var

verdiene tilnærmet de samme i de amerikanske og de svenske merkene.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Du misforstår notelitten.

 

Disse stoffene som du snakker om er nitrosaminer som er tilknyttet planten, med andre ord så er dine planter like dødelige som alle andre planter.

 

Alle vet at snus er farlig og dumt, men det er aldeles ikke snakk om slemme, slemme kapitalismen her.

 

Nå vet jeg ikke helt. Det har seg vell slik at jeg ikke benytter arsenikk og polonium som innsektsdreper på mine planter. Bortsett fra dette inneholder jo plantene mine en ekstrem dose nikotin som faktisk i seg selv er farlig. Så jeg skal overhodet ikke si at mine planter ikke er farlige, men jeg har en formening om at de er bedre enn industriell tobakk fordi de ikke inneholder disse radioaktive ingrediensene.

 

Jeg har heller ikke sagt noe om at måten de tilsetter disse stoffene til tobakken er uetisk, noe jeg ikke mener det er.

Lenke til kommentar

Folk som "elsker" kjæresten sin etter bare noen dager sammen og føler for å fortelle dette til hele verdenen om mulig. To-tre uker senere er det dødt og sannsynligvis slutt. Idioti.

ARGH! De irriterer meg! Også de som er såppas unge at de egentlig ikke vet hva det vil si å elske noen, dvs. folk på min alder. Jeg kan ikke tro at noen på min alder (16-17) har funnet en person og elsker personen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som "elsker" kjæresten sin etter bare noen dager sammen og føler for å fortelle dette til hele verdenen om mulig. To-tre uker senere er det dødt og sannsynligvis slutt. Idioti.

 

 

Hva med de som er forlovet etter en måned og gravide etter to?

 

Jeg synes det er idiotisk at folk tror kjærlighet er basert på sex.

 

Der har du svaret på hvorfor.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke kan spore innleggene jeg har fått +rykte for (kun hvilke innlegg, driter i hvem som ga meg +). Eller at jeg kan spore de jeg har gitt+ rykte til.

 

Irriterer meg også veldig at folk gir + for idiotiske ting. Hensikten forsvinner om man skal få en "+" for alt mulig rart. Har hendt at jeg har fått + for å si helt absurde ting. Kunne sikkert skrevet "ost" i en tråd om skjermkort, og fått + for det.

Endret av Ajaco
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...