Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gir da meg og deg makt til å bestemme hva Ola Nordmann skal gjøre med livet sitt? Jeg ville prøvd å snakke vennen min til å ikke gjøre det, men noe mer enn det hadde jeg ikke kunnet gjøre.

 

"Det irriterer meg grenseløst at jenta jeg liker ikke drikker" er utsagnet som startet diskusjonen.

 

Hele poenget er at vi ikke kan bestemme hva andre skal gjøre, men når folk velger et positivt, men ikke like "kult" valg som noen andre gjør, skal man respektere det istedet for å gå helt LOL DRIKE R KULT LOZL.

Lenke til kommentar

Du har jo forsåvidt rett, og jeg er forsåvidt enig. Men hadde det vært snakk om noen i familien min så hadde jeg bundet dem fast i en stålpe og tvunget på dem hjelp. Hadde prøvd det hvertfall.

 

Et godt eksempel der personlige følelser tar over rasjonell fornuft.

:hmm:

Men det er jo ikke rasjonell fornuft. Rasjonell fornuft tilsier at mennesker skal leve. Ønsker du å ta ditt eget liv lever du feil. Så da vet du hva du må gjøre.

 

Er så lei av prisene på tobakk i dette landet. De korrupte lederne i landet vårt tror visst at vi drikker/røyker/snuser mindre av avgiftene deres, men NEI DET GJØR VI IKKE. Vi får bare mindre penger å bruke på mer fornuftige ting...

Stakkars. Vent til jeg blir ansvarlig for tobakksprisene her i landet. DA blir det dyrt. Og jo, DA vil du bruke mindre av det. Og når jeg blir intervjuet om det svarer jeg følgende: "Det er fremdeles en tilgjengelig, lovlig vare i et fritt land, det er ikke slik at det er forbudt." Men i praksis må dere ta lån for å kjøpe en 20-pakning. :devil:

Lenke til kommentar

Stakkars. Vent til jeg blir ansvarlig for tobakksprisene her i landet. DA blir det dyrt. Og jo, DA vil du bruke mindre av det. Og når jeg blir intervjuet om det svarer jeg følgende: "Det er fremdeles en tilgjengelig, lovlig vare i et fritt land, det er ikke slik at det er forbudt." Men i praksis må dere ta lån for å kjøpe en 20-pakning. :devil:

Du tilhører dem som vil kontrollere andre menneskers liv, forstår jeg. Heldigvis har du null makt.

Lenke til kommentar

Du vet at passiv røyking er noe sprøyt ja?

 

lolwut?

Trodde at passiv røyking var noe alle akseptert nå.

 

Jo, og irriterer meg også grenseløst over alle personer som hindrer vitenskapelig framgang med overtro, religion, og alt annet sprøyt.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Du vet at passiv røyking er noe sprøyt ja?

 

lolwut?

Trodde at passiv røyking var noe alle akseptert nå.

 

Jo, og irriterer meg også grenseløst over alle personer som hindrer vitenskapelig framgang med overtro, religion, og alt annet sprøyt.

Det finnes ingen studier som beviser at passiv røyking. Jeg anbefaler å se episoden av Bullshit om passiv røyking, de kommer med gode eksemplarer.

Lenke til kommentar

Ja, derfor katter dør av det.

Kilde?

(Som i seriøs en)

Er bare å google "passive smoking pet/cat/bird/child/whatever" så får du opp mye interessant, og seriøst. Kan ta et eksempel.

 

"Justert for alder og andre faktorer, fant de ut at katter med røykende eiere hadde dobbelt så stor sjanse for å utvikle kreftsykdommen Feline lymphoma. Den dreper tre av fire katter innen et år etter diagnosen fastsettes"

Lenke til kommentar

Ja, derfor katter dør av det.

Kilde?

(Som i seriøs en)

Er bare å google "passive smoking pet/cat/bird/child/whatever" så får du opp mye interessant, og seriøst. Kan ta et eksempel.

 

"Justert for alder og andre faktorer, fant de ut at katter med røykende eiere hadde dobbelt så stor sjanse for å utvikle kreftsykdommen Feline lymphoma. Den dreper tre av fire katter innen et år etter diagnosen fastsettes"

Så kommer spørsmålet: Hva betyr dobbelt så mye. Det kan faktisk bety at sjangsen går fra 5 av 100 000 til 10 av 100 000, som nesten er ikkeeksisterende, og de som vil forby tobakk bruker denne statistikken.

 

 

Ikke misforstå, jeg er sterk imot røyking, men jeg er mer imot de som vil kontrollere andres tidsfordriv.

Endret av iSimen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...